Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Maglownica - nowa, używana czy regenerowana???


Cycu19911

Rekomendowane odpowiedzi

6 minut temu, BARTEK75121 napisał:

Jeszcze tylko pytanie, koła muszą być w powietrzu, czy mogę to zrobić na kanale, kiedy auto stoi na ziemi? 

Nie musisz podnosić auta, chociaż mi to ułatwiło regulację, miałem kluczyk w stacyjce i kręciłem bezpośrednio kołami i sprawdzałem czy nie jest ciężej niż przed regulacją. Na kołach tego nie zrobisz i być może będziesz musiał klika razy to poprawić po przejażdżkach, pamiętaj też że kierownica musi Ci sama wracać do jazdy na wprost po regulacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, BARTEK75121 napisał:

Jeszcze tylko pytanie, koła muszą być w powietrzu, czy mogę to zrobić na kanale, kiedy auto stoi na ziemi? 

Mają być w  powietrzu, wtedy kręcisz kierą i jednocześnie dokręcasz ,jakikolwiek najmiejszy opór to koniec regulacji 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Cycu19911 napisał:

Wymieniłem tylko końcówki, drążki nie miały żadnych wyczuwalnych luzów…na weekend może się dopcham na kanał to spróbuje dokręcić magiel i postaram się  dostać do kolumny i sprawdzić krzyżak 

Krzyżak masz od środka auta,zdejmij półkę z pod kierownicy i poruszaj nim ,u mnie latał w kolumnie ,co do drążków odkręcasz końcówkę od zwrotnicy i energicznie pociągasz do siebie jak byś chciał wyrwać ,u mnie był prawie niewyczuwalny luz ,a tłukło mocno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, greg2505 napisał:

Krzyżak masz od środka auta,zdejmij półkę z pod kierownicy i poruszaj nim ,u mnie latał w kolumnie ,co do drążków odkręcasz końcówkę od zwrotnicy i energicznie pociągasz do siebie jak byś chciał wyrwać ,u mnie był prawie niewyczuwalny luz ,a tłukło mocno

Drążki były sprawdzane, nie ma żadnego luzu. Ten krzyżak sprawdzać góra-dół czy na boki? Czy w zadnej płaszczyźnie nie moze być luzu? Mam nadzieje ze nie połamie żadnych plastików ?‍♂️

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Cycu19911 napisał:

Drążki były sprawdzane, nie ma żadnego luzu. Ten krzyżak sprawdzać góra-dół czy na boki? Czy w zadnej płaszczyźnie nie moze być luzu? Mam nadzieje ze nie połamie żadnych plastików ?‍♂️

Taki luz był u mnie i to nie jest winny plastik na końcu krzyżaka tylko kolumna,wymieniłem na inną i tego luzu nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całe zawieszenie wytrzepane, nic nie ma.., 0 luzów. Słyszę jakby głuchy stuk z lewej strony przodu np na torach. Wydaje mi się, ze to magiel..

Jaki koszt regeneracji magla? Zawias mam 1BV o ile ma to jakieś znaczenie.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokręć trochę śrubę regulacyjną od magla i się dowiesz czy to magiel. U mnie zawiecha była niby bez luzów, sprawdzone na wszelkie możliwe sposoby, a dalej coś pukało. Wymieniłem sam banany mimo zapewnień kilku speców, że to nic nie da i problem praktycznie rozwiązany. Na jednym tuleja była zerwana jak się okazało po demontażu i była dość miękka, a nowa twarda jak beton i całkiem inna jazda. Może stukać amor ale to jest nie do zbadania, przechodziłem też przez taki przypadek kiedyś w tym samym aucie :D.

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, może pomoże komus bo dluzszy czas sie męczyłem ze stukaniem na kocich lbach. Zawieszenie caly komplet wymienione na nowe LEM, amorki i sprezyny cale. Celowalem juz w maglownice, ale pojechalem do speca od zawieszeń w okolicy. Przejechał sie autem, posłuchał. Tłukło tak mocno i głośno jakby zaraz kola mialy odpaść. Powiedział jedno NA PEWNO TO NIE ZAWIECHA, sprawdź hamulce. Dziś odkrecilem kolo, chciałem wymienić prowadnice i gumy prowadnic zacisku.

Okazalo się, że z prawej strony dolna prowadnica zacisku ma zerwany gwint i zacisk na nierównej drodze walił o tarcze. Zamawiam zestaw naprawczy gwintu i dokrecam po weekendzie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla ułatwienia dodam że  do śruby regulacji luzu na  maglownicy w b6 avf    można się dostać od góry silnika jest bardzo dobry dostęp, ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Bob 87 napisał:

Dla ułatwienia dodam że  do śruby regulacji luzu na  maglownicy w b6 avf    można się dostać od góry silnika jest bardzo dobry dostęp, ?

Poratujesz fotką gdzie ona jest? Sprawdziłbym to u siebie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najłatwiej ją zlokalizować  śledzac przewód wysokiego ciśnienia od  pompy wspomagania , który idzie wzdłuż silnika do magla, wystarczy wsadzić lewa  rękę z kluczem 18 koło alternatora  między węże od płynu chłodniczego  i można łatwo ja dosięgnąć, wieczorem jak się uda to wrzucę foty. 

Ponoć regulacja śruba jest zalecana na skręconych na maksa kołach, tak kiedyś gadał Duda z TVN turbo 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Bob 87 napisał:

Najłatwiej ją zlokalizować  śledzac przewód wysokiego ciśnienia od  pompy wspomagania , który idzie wzdłuż silnika do magla, wystarczy wsadzić lewa  rękę z kluczem 18 koło alternatora  między węże od płynu chłodniczego  i można łatwo ja dosięgnąć, wieczorem jak się uda to wrzucę foty. 

Ponoć regulacja śruba jest zalecana na skręconych na maksa kołach, tak kiedyś gadał Duda z TVN turbo 

https://www.youtube.com/watch?v=EgYsCiTCA5k
Czyżby to ten materiał?

Edytowane przez Ivanek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Bob 87 napisał:

Dokładnie ten ?

Obejrzałem, przeanalizowałem i przyznać muszę że sensownie wytłumaczone, dlaczego na skręconych kołach do oporu a nie na wprost. Chyba się za to wezmę bo wydaje mi się, że nikt tam od dawna nie zerkał - nie odczuwam jakichś dolegliwości ale być może to kwestia przyzwyczajenia i sytuacja się poprawi? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Kolegów....

Ostatnimi czasy, odstawiłem auto na warsztat celem wymiany drążków kierowniczych.

Mechanik stwierdził, że z osłon (harmonijek) maglownicy, wyleciało troszkę płynu, co prawda nie było tego dużo... ale było :) Oznajmił mi, że pasuje się tym kiedyś zająć.

Próbować dolać jakiegoś specyfiku ? Czy szukać warsztatu regenerującego maglownice ?

Jeśli tak, to jaki warsztat polecacie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, cabanmat napisał:

Witam Kolegów....

Ostatnimi czasy, odstawiłem auto na warsztat celem wymiany drążków kierowniczych.

Mechanik stwierdził, że z osłon (harmonijek) maglownicy, wyleciało troszkę płynu, co prawda nie było tego dużo... ale było :) Oznajmił mi, że pasuje się tym kiedyś zająć.

Próbować dolać jakiegoś specyfiku ? Czy szukać warsztatu regenerującego maglownice ?

Jeśli tak, to jaki warsztat polecacie ?

Lepiej ogarnij magiel bo w każdej chwili może puścić mocniej ,cały płyn zejdzie i przy okazji pompę zajedziesz

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, cabanmat napisał:

Witam Kolegów....

Ostatnimi czasy, odstawiłem auto na warsztat celem wymiany drążków kierowniczych.

Mechanik stwierdził, że z osłon (harmonijek) maglownicy, wyleciało troszkę płynu, co prawda nie było tego dużo... ale było :) Oznajmił mi, że pasuje się tym kiedyś zająć.

Próbować dolać jakiegoś specyfiku ? Czy szukać warsztatu regenerującego maglownice ?

Jeśli tak, to jaki warsztat polecacie ?

Lepiej ogarnij magiel bo w każdej chwili może puścić mocniej ,cały płyn zejdzie i przy okazji pompę zajedziesz

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, cabanmat napisał:

Jeśli tak, to jaki warsztat polecacie ?

Zobacz sobie regparts na youtubie i fajnie też koles tłumaczy jak to mechanicy psują magle podczas wymiany drążków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, cabanmat napisał:

Witam Kolegów....

Ostatnimi czasy, odstawiłem auto na warsztat celem wymiany drążków kierowniczych.

Mechanik stwierdził, że z osłon (harmonijek) maglownicy, wyleciało troszkę płynu, co prawda nie było tego dużo... ale było :) Oznajmił mi, że pasuje się tym kiedyś zająć.

Próbować dolać jakiegoś specyfiku ? Czy szukać warsztatu regenerującego maglownice ?

Jeśli tak, to jaki warsztat polecacie ?

WWW.AUTOUKLAD.PL

Naprawa maglownicy, zwanej też zębatkową przekładnią kierowniczą, to jedna z naszych usług. Regenerację maglownic prowadzimy sprawnie, fachowo oraz tanio.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie...

Rozmawiałem z mechanikiem, u którego zawsze odstawiam auto na warsztat.

Zasugerował mi, że mogę spróbować zalać jakiś "uszczelniacz" maglownicy.

Nie musi, ale może pomóc.

Można śmiało lać ? np. coś z Liqui Moly ?

LIQUIMOLY.SKLEP.PL

Dodatek eliminuje wycieki z układu wspomagania oraz wycisza pracę pompy wspomagania.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...