Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Doposażenie lane assist w A4 B9


dymekn

Rekomendowane odpowiedzi

9 godzin temu, RaQ1911 napisał(a):

A skąd wniosek, że nic nie ma? Inny jest nr przełącznika, który jest dostosowany do grzanej kierownicy.

 

Możliwe ja nie znalazłem tej równicy , o którym nr mowa - (  daj znać gdzie jest to zawarta informacja o grzaniu kierownicy 1XW/1XP? ) 

ja uważam że przez przełącznik zespolony przechodzi tylko zasilanie do kierownicy które można dodać do pustych pionów resztę obsługuje joke button .

To jest tylko teoria nie poparta praktyką

Masz jakiś link do dobrego dekodera gdzie jest opisane to grzanie kierownicy 1XW/XP

 

 

9 godzin temu, RaQ1911 napisał(a):

 

Czemu dopytujesz o gniazdo na guzik LA w PCB? Chcesz wykorzystać elektronikę z manetki bez guzika LA?

Tak , ciekawi mnie to bo wg mnie jest ogromna szansa na to że ta wtyczka tam jest tak samo jak brakujące piny w module drzwi ( ale to znowu teoria rozwojowa)

a jeżeli jej nie ma to są piny montażowe.

Keżeli ktoś dysponuje takim włącznikiem i da fotę to obiecuje że dalej już sam pociągnę temat.

Edytowane przez Lukaa5
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1XP trójramienna kierownica skórzana, wielofunkcyjna ogrzewana.

Edytowane przez Muskel1
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Muskel1 napisał(a):

1XP trójramienna kierownica skórzana, wielofunkcyjna ogrzewana.

ok . A masz jakiś link do dekodera .

 

1XA = Kierownica wielofunkcyjna
1XC = Kierownica wielofunkcyjna 4 raios 375mm
1XW = Kierownica wielofunkc. do poduszki bezp.

 

nie wiem czy to jest kompletne , gdzie jest info o łopatkach zmiany biegów 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Lukaa5 napisał(a):

ja uważam że przez przełącznik zespolony przechodzi tylko zasilanie do kierownicy które można dodać do pustych pionów resztę obsługuje joke button .

To jest tylko teoria nie poparta praktyką

Tu jest tylko jeden problem - żeby te piny dołożyć , albo jak się ma taki komplet to przełożyć , trzeba tą manetkę całą rozebrać i potem złożyć tak żeby wszystko działało . 

Żebyś wiedział o czym piszę musisz sam kupić takiego „ pająka " rozebrać i złożyć . Zapewniam - nie złożysz :wink: .

 

Ja tak zrobiłem - temat podjąłem dlatego wiem . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, mariusz36 napisał(a):

Tu jest tylko jeden problem - żeby te piny dołożyć , albo jak się ma taki komplet to przełożyć , trzeba tą manetkę całą rozebrać i potem złożyć tak żeby wszystko działało . 

Żebyś wiedział o czym piszę musisz sam kupić takiego „ pająka " rozebrać i złożyć . Zapewniam - nie złożysz :wink: .

 

Ja tak zrobiłem - temat podjąłem dlatego wiem . 

hehe wiem o czym mówisz bo mam ten przełącznik i go rozbierałem :decayed:. Ale samą elektronikę nie jest tak żle .

 

A no i złożyłem . Z tym że pewnie inna adrenalina jak rozbierasz jedyny ze swojego auta .

po 1ym razie już nie jest tak źle

 

 

Edytowane przez Lukaa5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Lukaa5 napisał(a):

Ale samą elektronikę nie jest tak żle .

Dokładnie , ale tam są takie „zębatki " i jak bardzo byś uważał i obserwował ich ułożenie to i tak nie do złożenia potem . Znajomy elektronik , który na codzień doposaża auta powiedział mi - „ nie rozbieraj tego bo niema szans tego potem złożyć " wytłumaczył  co i jak  , ale ja - co się nie da ? . Po całym dniu kombinowania wieczorem poddałem się . Ostatecznie udało mi się kupić taką jak potrzebowałem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Lukaa5 napisał(a):

Możliwe ja nie znalazłem tej równicy , o którym nr mowa - (  daj znać gdzie jest to zawarta informacja o grzaniu kierownicy 1XW/1XP? ) 

ja uważam że przez przełącznik zespolony przechodzi tylko zasilanie do kierownicy które można dodać do pustych pionów resztę obsługuje joke button .

To jest tylko teoria nie poparta praktyką

Masz jakiś link do dobrego dekodera gdzie jest opisane to grzanie kierownicy 1XW/XP

 

Dekoder nie dokładnie to rozpisywał, więc znalazłem listę wyposażenia dowolnego audi z taką kierownicą (1XP) i w opisie kodu było to co wysłałem - grzana :) To chyba najpewniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, mariusz36 napisał(a):

Dokładnie , ale tam są takie „zębatki " i jak bardzo byś uważał i obserwował ich ułożenie to i tak nie do złożenia potem .

Zębatki są chyba 3 i tak naprawdę one są najłatwiejsze do złożenia , pod elektroniką jest (z pamięci) 5 ślizów do potencjometrów tu warto zapamiętać który gdzie .

Z szacunkiem dla twojego znajomego elektronika ja złożyłem to w całość w 20min . teraz zrobię to pewnie w 5.

Najtrudniejsze dla mnie było właściwe włożenie manetki i ułożenie w niej "popychacza" do ślizgu potencjometria .

 

Ale uspokajam że do samego foto płytki wystarczy jedna śrubka i plastikowy dekielek 

 

A czemu rozbierałeś ten przełącznik ? Mi się wydaję że do samego zamontowania zasilania podgrzewania kierownicy ( o ile to wg możliwe) nie trzeba nic rozbierać.

 

 

Edytowane przez Lukaa5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Lukaa5 napisał(a):

Mi się wydaję że do samego zamontowania zasilania podgrzewania kierownicy ( o ile to wg możliwe) nie trzeba nic rozbierać

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok . mój błąd . Jeżeli mowa o rozbieraniu elementu w którym jest ta taśma ( nie wiem jak to się nazywa - okrągłe wkładane do przełącznika - pająk?) . A tam rzeczywiście pewnie przechodzą przewody ogrzewania . 

Dalej jednak mnie nurtuje pytanie dodatkowej kostki od line asssist . 

Edytowane przez Lukaa5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.01.2023 o 20:16, Lukaa5 napisał(a):

Hmm , na zdjęciu manetka ma przycisk cuise control ( 4M0907129LT)

ale wg twojego opisu 8T9   Speed limiter without cruise control andwithout ACC

więc wychodzi na to ze powinno być  8T6 Cruise control system plus speed limiter

i ze 4M0907129HG i 4M0907129MA mają te same wyposażenie - wygląda na to że tego szukam 

 

 

AV0 = Ruch lewostronny
AV1 = Ruch prawostronny
1XA = Kierownica wielofunkcyjna
1XC = Kierownica wielofunkcyjna 4 raios 375mm
1XW = Kierownica wielofunkc. do poduszki bezp.
2PF = Wielofunkc. kierownica sportowa (skóra perforowana)
6I1 =   Heading control 6I0   no heading control
8T6 =   Cruise control system plus speed limiter

 

edit...

 

Nie mogę zrozumieć jak grzanie kierownicy czy manetki biegów maja wpływ na wybór tego przełącznika - nie mają przypisanego żadnego kodu...

Jedyne na co wpadłem to sprawdzi kody obecnego przełącznika zespolonego :

4M0907129HA - PR-AV),AV+1 1XA,1XC,1XW,2pF+6I0+8T6

Gdzie główną rolę odgrywa kod 6I0 następnie znaleźć przełacznik z tymi samymi kodami ale 6I1

czyli jendak 4M0907129HG i 4M0907129MA

4M0907129MA   PR-AV),AV+1 1XA,1XC,1XW,2pF+6I1+8T6

 

dobrze myślę ?

 

Mieliśmy poprawny tok rozumowania z tymi kodami PR, działa -  wyszło mi 4M0907129HG, który różni się od mojej obecnej (4M0 907 129 HA), tylko guziekiem lane assist. 

 4M0907129HG ->  4M0907129MA -> 4M0907129AE (od tego modelu zmienia się ikonka od LA, wspomniałem o tym wyżej) -> 4M0907129KP (aktualnie tylko ta dostępna w ASO)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.04.2023 o 14:56, RaQ1911 napisał(a):

 

Mieliśmy poprawny tok rozumowania z tymi kodami PR, działa -  wyszło mi 4M0907129HG, który różni się od mojej obecnej (4M0 907 129 HA), tylko guziekiem lane assist. 

 4M0907129HG ->  4M0907129MA -> 4M0907129AE (od tego modelu zmienia się ikonka od LA, wspomniałem o tym wyżej) -> 4M0907129KP (aktualnie tylko ta dostępna w ASO)

No fajnie , czyli zamieniłeś i działa ?

A ni chciał byś lekko rozebrać swoją starą manetkę :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Lukaa5 napisał(a):

No fajnie , czyli zamieniłeś i działa ?

-Tak

A ni chciał byś lekko rozebrać swoją starą manetkę :decayed:

-zdecydowanie nie :D 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi o samą płytke z elektroniką bez wyciągania "manetek z gniazd" minimalne szanse na zepsucie czegoś. Chyba ciężko będzie to sprzedać.

A napisz coś o kodowaniu / błędach po wymianie . 

Jeżeli byłeś przy tym . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli się nie sprzeda to pogrzebię. 

Sam wymieniłem, po wymianie masa błędów - konieczna adaptacja czujnika skrętu.

Kodowanie opisałem w dziale kodowań, generalnie nic skomplikowanego.

Wszystko VCDS.

 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, RaQ1911 napisał(a):

Jeśli się nie sprzeda to pogrzebię. 

 

 

Dobra daj znać , jak coś to podpowiem ze zdjęciami jak rozebrać 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.04.2023 o 23:42, Lukaa5 napisał(a):

No fajnie , czyli zamieniłeś i działa ?

A ni chciał byś lekko rozebrać swoją starą manetkę :decayed:

Chłopaki, rozumiem, że macie kombiaki? u mnie sedanik czyli HF/LT?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ktoś mi podpowie jak to jest z ochroną komponentu w tych pająkach? Na zagranicznych forach piszą że jest CP. Nawet na YouTube jeden gość co dokładał grzana kierownicę mówił że przełącznik ma ochronę komponentu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...