Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Doposażenie lane assist w A4 B9


dymekn

Rekomendowane odpowiedzi

Może się okazać ze coś trzeba flashować na koniec .

Jeżeli chodzi o zębatki to jak się przyjrzeć czarne mają jeden ząb z kropka po lewej i dwie kropki po prawej , i biały ring ma jeden ząb z kropką po lewej i dwie po prawej .

Wystarczyło by wiedzieć jak się to ustawia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie, ta wiedza jest bezcenna ;) pytanie pomocnicze, jak sądzisz czy założenie manetki z LA oraz z ACC wywoła wielkie zamieszanie w aucie ? o ile przycisk od LA tak naprawdę może być lub nie a sama funkcja będzie aktywna po przekroczeniu 63 km/h , to ciekawe jak mocno obrazi się auto kiedy dostanie manetkę z jednym malutkim przyciskiem + - do ACC, w końcu to leci na dwóch przewodach które ostatecznie można ciachnąć. Znając jednak pomysłowość inżynierów Audi , pewnie funkcja ACC zaraz pojawi się w 19 Gateway a dzięki bramce w całej reszcie modułów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, imnothep napisał(a):

 jak sądzisz czy założenie manetki z LA oraz z ACC wywoła wielkie zamieszanie w aucie ? w końcu to leci na dwóch przewodach które ostatecznie można ciachnąć.

z tym że przewody te w zależności od ustawienia przycisków zmieniają oporność a ta znowu wywołuje odpowiednią funkcję .

Myślę że w najlepszym przypadku wyskoczy błąd/komunikacji   z nieznanym urządzeniem  .

Może przestać działać tempomat / limiter 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymyśliłem sobie że najtaniej i najprościej będzie kiedy puszczę dwa przewody z ogrzewanego fotela kierowcy do taśmy grzanej poduszki i zrobię jak w starszych A6 gdzie włączając grzanie fotela włączamy kierownicę. Kupując kolejną manetkę nie mam pewności czy tym razem nie trafię na taką która nie obsługuje łopatek przy kierownicy, choć wydaje mi się że to prawie standard.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, imnothep napisał(a):

 Kupując kolejną manetkę nie mam pewności czy tym razem nie trafię na taką która nie obsługuje łopatek przy kierownicy, choć wydaje mi się że to prawie standard.

 

już była rozmowa jak dobrać tą manetkę 

np:

4M0907129HA - PR-AV),AV+1 1XA,1XC,1XW,2pF+6I0+8T6

Gdzie główną rolę odgrywa kod 6I0 następnie znaleźć przełacznik z tymi samymi kodami ale 6I1

czyli 4M0907129HG i 4M0907129MA

4M0907129MA   PR-AV),AV+1 1XA,1XC,1XW,2pF+6I1+8T6

 

mimo wszystko jak będziesz rozbierał to zrób fote wszystkich pinów na slip ringu

Edytowane przez Lukaa5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na razie nie rozbieram bo już mi się w oczach plączą  te literki od manetek. Za Chiny nie ustalisz co producent miał na myśli, a i w fabryce to chyba zbierali z półki i montowali do auta :) teraz to mam styki przed kolejną manetką bo nie wiem czy łopatki od biegów przy kierownicy obsługuje każda czy znowu nie trafi się jakiś manual. Czy założenie uboższej manetki bez Limitera będzie pewniejsze czy bogatszej z ACC ? wydaje mi się że skoro ACC nie jest zakodowane to auto zleje ten fakt ale wchodząc coraz głębiej w systemy tego pojazdu nie jestem tego taki pewny. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego znasz numer swoich manetek, tak? Odpal etke online wyszukaj swoją manetke po numerze, spisz jakie ma opcje  np: PR-AV,AV+1, 1XA,1XC,1XW,2PF,6I0,8T6

I wyszukaj manetki z dokładnie tymi samymi opcjami z tym, że zamiast 6I0 ma być 6I1. Zajmuje to max 10min,

prościej się nie da.

Tyle pomysłów i kombinacji a rozwiązanie jest takie banalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, jackq napisał(a):

Kolego znasz numer swoich manetek, tak? Odpal etke online wyszukaj swoją manetke po numerze, spisz jakie ma opcje  np: PR-AV,AV+1, 1XA,1XC,1XW,2PF,6I0,8T6

I wyszukaj manetki z dokładnie tymi samymi opcjami z tym, że zamiast 6I0 ma być 6I1. Zajmuje to max 10min,

prościej się nie da.

Tyle pomysłów i kombinacji a rozwiązanie jest takie banalne.

Banalne ? nie jestem ułomkiem ale moja manetka jest nutkę młodsza i zaczyna się od 4NO, te stare miały 4M0 i ich kodowanie wyposażenia jest inaczej oznaczone. W nowszych  jest K8D, K8X+GP0 , a potem wysypuje się cała lista manetek o innej litrze ale tym  samym wyposażeniu. Obecnie mam 4N0907129 AP , zmieniono na LF a na końcu NE. Chcę do tego dołożyć tylko LA. Jaka zatem będzie pasująca ?  jeżeli poświęcisz mi 10 minut , a będziesz później potrzebować coś z klimatyzacji to wal jak w dym. Siedzę w tym po pachy. pozdrawiam

 

 

Już ustaliłem , nie zawracam już głowy

Edytowane przez imnothep
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chcę otwierać nowego tematu więc zapytam tutaj, czy ktoś posiada listę sterowników które standardowo są zakodowane w 19 Gateway , dłubiąc przy manetce ,  któryś z nich musiałem odkodować i mam błąd U112400 magistrala danych-rozpoznanie wyposażenie dodatkowe. Używam Launcha .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma czegoś takiego. Wszystko zależy od danego pojazdu i jego wyposażenia.

Wrzuć zdjęcia z listą urządzeń ze sterownika 19. Może coś wypatrzymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma czegoś takiego. Wszystko zależy od danego pojazdu i jego wyposażenia.

Wrzuć zdjęcia z listą urządzeń ze sterownika 19. Może coś wypatrzymy.

 

Problem polega na tym, że urządzenie diagnostyczne czyta każdy z obecnych w aucie modułów ale wyłącznie w 19 widzi ten błąd. Brałem to na logikę uważając że przez 19 przechodzą moduły spięte CAN-em , ale okazuje się że sporo z nich łączy się innymi magistralami zupełnie odrębnymi sieciami auta. Zawsze bramka gateway była po to aby tłumaczyć CAN szybki na np. wolny i rozsyłać info do pozostałych modułów. Dłubałem wyłącznie w 16 manetce i 19 bramce gateway i coś w nich musiałem namieszać. W 19 masz listę modułów które są zakodowane i OK są to np. silnik, poduszki , elektryczna klapa ale taki np. ABS który śmiga na szybkim CAN  nie jest zakodowany , a OBD normalnie go widzi i czyta. Chodzi mi tylko o standardową listę modułów zakodowanych w 19. Może podrzucisz mi ze swojego auta ? trochę dałem ciała bo mogłem zapisać długie kodowanie i mieć możliwość odwrotu. Teraz pozostaje tylko ASO i serwer online. pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstaw listę Twoich modułów. Będzie prościej. Moje auto ma wszystkie możliwe w B9 wyposażenia (oprócz Home Link) więc prawie wszystko mam zaznaczone.

ABS też musi być zaznaczony na liście urządzeń.

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, imnothep napisał(a):

Dłubałem wyłącznie w 16 manetce i 19 bramce gateway i coś w nich musiałem namieszać.

Niekoniecznie musiałeś coś namieszać. Wina może leżeć po stronie tego urządzeia diagnostycznego. 

Miałem kiedś przypadak z OBD11, kodowałem w jednym A4 B9 hak holowniczy. Nie chciało dopisać sterownika haka (69) do listy urządzeń. Mało tego, wywaliło mi z listy urządzeń kamerę A5 oraz radar 3C. W Gateway pojawił się błąd wykrytego wyposażenia, tak jak u Ciebie. Zauważyłem to dopiero przez przypadek następnym razem, gdy  podłączyłem to auto VCDSa. Poza zapisanym błędem w 19 nie było żadnych oznak, żadna kontrolka się nie paliła i wszystkie asystenty działały normalnie. Tak więc jak widać, nie wszystkie urządzenia diagnostyczne nadają się do B9.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może i masz rację,  wszystko zaczęło się od tej nieszczęsnej manetki LA. Ostatnia jaką miałem w ręku miała wszystko co potrzebowałem ale tempomat aktywny. No i wysypała się masa syfu w stylu ABS nie taki, wiązka nie taka. Miałem wcześniej mondeo mk5 tam zakodowanie modułu którego nawet nie był w aucie nie powodowało niczego. Ot zwyczajnie nie działał. Natomiast opcje wyposażenie zwyczajnie się odhaczało w okienkach. Jeszcze co ważne, przed  akcją z kodowaniem można było jednym ruchem zgrać całą pamięć danego modułu na dysk , zapisać z czego ona pochodzi  i mieć na zaś. Nie wiem czy np. w VCP też tak można ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma takiej możliwości. Jedynie co można zrobić, to zapisać kodowania i mapę adaptacji. Za pomocą VCP jeszcze backup EEPROMu zrobić ale kompletnego backup sterownika aby go później wgrać,  nie da się wykonać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko odnośnie manetki, szukam do swojego samochodu, może ktoś będzie miał wiedzę czy manetka o numerze 4N0907129AH będzie obsługiwała Lane Assist oraz pozostałe funkcję w moim samochodzie tj: tempomat, kierownica multi, bez grzania, z łopatkami do biegów. Niestety nie mam numerów swojej manetki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Pjendrus napisał(a):

Mam pytanko odnośnie manetki, szukam do swojego samochodu, może ktoś będzie miał wiedzę czy manetka o numerze 4N0907129AH będzie obsługiwała Lane Assist oraz pozostałe funkcję w moim samochodzie tj: tempomat, kierownica multi, bez grzania, z łopatkami do biegów. Niestety nie mam numerów swojej manetki. 

Masz tu w temacie napisane jak znaleźć 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Pjendrus napisał(a):

Niestety nie mam numerów swojej manetki

Masz. Podepnij auto pod komputer i sczytaj numer części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

6 godzin temu, Muskel1 napisał(a):

Masz. Podepnij auto pod komputer i sczytaj numer części.

 

Rzeczywiście, nie pomyślałem o tym. Mam manetkę o numerach 4N0907129AB, znalazłem na popularnym serwisie 4N0907129KT lub 4N0907129AH, macie może wiedzę czy któraś z nich podejdzie bez żadnych błędów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...