Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0 tdi Brd drgania na niskich obrotach


xitnos

Rekomendowane odpowiedzi

Audi a4 b7 2.0 tdi 16v Brd
Witam gdy przeciągnę auto powyżej 3 tyś obrotów auto dostaje jakby czkawki, jakby brakowało paliwa ale jedzie dalej gdy wbije następny bieg to wyczuwalne są mocne drgania (telepie budą tak że odnoszę wrażenie jakby miała zaraz się rozpaść) im wyższe obroty tym drgania są mniejsze. Pomaga redukcja biegu i przeciągnięcie auta znowu na wyższe obroty i zaczyna jechać normalnie. Egr zaślepiony i wyłączony programowo dpf również brak. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jałowym pracuje równo? Jak pracuje równo to przegazuj 10s tak do 3000obrotow i sprawdz jak po tym chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jałowych pracuje równo przegazuje i dam znać.

Edytowane przez xitnos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez diagnostyki sie nie obejdzie :(

komputer zgłasza jakiekolwiek błędy po wycięciu dpfa? Np po odłączeniu przepływki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dpf usuwał poprzedni właściciel. Po podpięciu się kompem brak błędów :/. Logi które próbowałem robić i analizować wyglądały w porządku przynajmniej tak mi się wydaje…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz możliwość podłączenia kompa to uruchom silnik z odłączonym przepływomierzem i zobacz czy sterownik zapisał błąd. 

Chodzi o to, że w przypadku tak częstej i długo trwającej usterki komputer powinien zapisać błąd np wypadającego zapłonu, przerwy/zwarcia w zasilaniu PD itp.

Nie wiem czy w brd klapa gasząca działa tylko podczas gaszenia czy jak w 2.0 8v podczas jazdy również ale możesz spróbować ją odłączyć na zgaszonym silniku i tak chwile pojeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po odpięciu przepływki i klapy pojawiają się stosowne błędy jednak podczas jazdy problem dalej występuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby podjąć próbę diagnozy, potrzebne są dane odpowiednich grup logowane w czasie wystąpienia (log pokazujący prawidłową pracę i przejście w problem) opisywanych objawów - to oczywiste. Na początek oczywiście 13, 23, 18. Jedź i loguj.

Tu najwyraźniej mamy do czynienia z problemem tkwiącym w układzie zasilania paliwem.  

Edytowane przez Tomnik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.07.2021 o 10:29, Bambr97 napisał:

Podobnie miałem gdy pompa w baku była zasyfiona

Przypomniałeś mi że jechałem kiedyś passerati z takimi samymi objawami. Po tygodniu padła pompa w baku. Więc Bambr ma zapewne rację. Wyjdzie w BIPach podczas nieprawidłowej pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grupa 13 wzorowo w 18 na wszystkich wtryskach od 21 do 23 ms w 23 cały czas 0.0. A może to dwumas kończy swój żywot? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak podczas telepania i prawidłowej pracy nic się nie zmienia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to dziwne. Bardzo dziwne.

A może przy usuwaniu dpfa wgrali Ci jakiegoś wirusa gotowca co ma limiter ciśnienia wywalony. Geometria się wiesza jedziesz na samym powietrzu a błędu nie wywali. 

Do zrobienia log 11 podczas nieprawidłowej pracy silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Załączam to co udało się zlogować obydwa logi robione na 5 biegu. Wiem że nie są zrobione idealnie ale jeżeli problem by tkwił w tym to raczej było by coś widać… Robione na 5 biegu ponieważ wtedy najłatwiej wywołać mi to trzęsienie po zakręceniu na 3 biegu powyżej 3k wbijałem 5 bieg. Im wyższe obroty tym auto lepiej się zbierało przy 2 tys obrotów prawie w ogóle nie Chciało jechać 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie widać ze coś tu nie gra. I to bardzo. Wygląda jakby ktoś namieszał coś w mapach doładowania. Jaki masz zamontowany czujnik ciśnienia doładowania?

Ten dpf kastorwany był za Twojej kadencji? Była mowa o jakimś podnoszeniu mocy?

 

Rudna w dolnoslaskim? Bywasz we Wrocławiu? Najlepiej byłoby zrzucić mapy z ecu i porównać z czystymi. Tam powinien byc zmieniony tylko jeden bit związany z dpfem i jedna lub dwie mapy egra wyzerowane.

Ewentualnie masz połączenie dziury w dolocie z przycinającą się geometrią.

Auto przy tym nie kopci? Jak wieczorem ktoś za Tobą jedzie na światłach to nie widzisz czarnych bąków w lusterku?!?

Do Ciebie powinien isc czujnik 038906051c.

Wrzuć takiego samego "loga" grupy 008. Zobaczymy ile to miało niby wypluć Nm...

 

Edytowane przez nadybek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jakiś jest czujnik muszę sprawdzić. Dpf i egr nie był usuwany za mojej kadencji taki kupiłem auto. Auto delikatnie podkapca ale nie jakoś mocno. Muszę wjechać na kanał to spróbuje przejrzeć rury dolotowe może gdzieś będzie widoczne uszkodzenie. Macie kogoś ogarniętego w moich okolicach od map ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik ma takie nr jak napisałeś 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...