Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z licznikiem VC


WOLFENSTEIN

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,mam problem z wskazaniami temperatury na liczniku wiec:

1.Czy u was na liczniku vc (VIRTUAL COCKPIT) temperatura wskazania 90stopni zostaje osiągnięta dosłownie po przejechaniu niecałego kilometra? ,bo u mnie tak właśnie jest jak dziś mamy na zewnątrz 30stopni to od włączenia zimnego silnika i jak przejadę 700m góra 1km mam już 90stopni

2.Na liczniku wskazania temperatury mam trochę dziwne bo od ruszenia jak mamy dziś na zewnątrz gorąco 30stopni jadę choćby 100km i pokazuje 90stopni ale wystarczy ze się zatrzymam  zgaszę i po kilku minutach odpale auto na liczniku pokazuje mi czasami jedna lub dwie kreski więcej niż 90stopni i dodam ze sprawdzałem komputerem i temperatury utrzymują się od 90 do 106stopni czyli w porządku.

Dodam też ze termostat z pompa za 1500zł wymieniłem czujnik temp z tyłu w bloku cieczy wymieniłem,i nadal to samo ,nadmienię ze węże sprawdziłem, termostat ładnie pracuje,dolny i górny wąż prawidłowo gorące nie wywala płynu ani nie gotuje ,węże nie są nadmiernie twarde ogólnie silnik i chłodzenie jest idealne.Wiec panowie co jest powodem złego wyświetlania temp na liczniku ,aha licznik był wcześniej analogowy i został zmieniony na vc wraz z adaptacją itd...Wszystkie funkcje licznika wraz z wyświetlaniem nawigacji,temp oleju i wiele innych działa, full wypas jak w oryginale ,tyle że ten problem z wyświetlaniem blednie temperatury...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile wskazuje czujnik temp G2/G62 na zimnym oraz po wskoczeniu na 90°C ?

Musisz porównać w sterowniku silnika (01) odczyt temp. z czujnika G2/G62 oraz w sterowniku  zegarów (17). Muszą się pokrywać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam powiedzmy sobie tak czujnik g62 jest to czujnik w większości volkswagen i audi umieszczony na odpływie dolnym który załącza wentylator biegu wysokiego ,a czujnik który zapodaje oporność na EKU jest z tyłu bloku silnika dwupinowy i on został wymieniony.

Oczywiście zostało to prze zemnie sprawdzone jak powyżej i podaje on wartości od 90stopni do max 110stopni,ale,ale,ale na liczniku jak wspomniałem powyżej jak są upały potrasie po mieście jak zgaszę silnik i go uruchomię po 5min mniejwiecej pokazuje o dwie kreski nie więcej czasami jedną więcej niż norma 90stopni.

tak jak wspomniałem sprawdzone wagiem temp są ok lecz licznik pokazuje głupoty,a tak ap ropo nie tylko eku dostaje z czujnika z bloku informacje o temp ale też z czujnika skrzyni automatycznej itd...

Wiec zagwozdka panowie ,powiem ze nie przeszkadza mi to aż tak bardzo ale kosmetycznie rani moje oczy,wiec jak ,gdzie jest błąd ?? w kodowaniu licznika VC?? elektronik coś źle zrobił ??

Ot zagwozdka ...

Acha powiedzcie mi czy u was tak szybko w upały ten sprzęcik się nagrzewa?? 700metry i 90stopni?,dziwne,pozdrawiam panowie i czekam na więcej podpowiedzi ,piszcie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik G2/G62 to podwójny czujnik. To on podaje temperatury raz do sterownika silnika i dwa na zegary. Nie odpowiedziałeś na moje pytanie. Ile pokazuje ten czujnik w blokach pomiarowych w zegarach oraz w silniku w momencie wskoczenia na VC temp. na 90°C?

Muisz logować ten czujnik i oba jego wskazania od rozuchu na timnym do momentu wskoczenia temp. na VC na 90°C.

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego mylisz pojęcia jest to czujnik z tyłu bloku silnika i ma dwa piny po jego odpięciu sprawdzałem na liczniku pokazuje - 45 stopni czyli to on podaje dane na eku a potem licznik z eku czyta wartości.Co do wskazań mam tylko obd2 ELM który tylko podstawowe posiada funkcję ale pokazuje temp cieczy i tak jak pisałem 90-110stopni,ja myślę że coś skopane jest z adaptacją licznika do auta ale to można tylko sprawdzić mając VCDS

Edytowane przez WOLFENSTEIN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, WOLFENSTEIN napisał:

 

 

Edytowane przez WOLFENSTEIN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, WOLFENSTEIN napisał:

Kolego mylisz pojęcia jest to czujnik z tyłu bloku silnika i ma dwa piny po jego odpięciu sprawdzałem na liczniku pokazuje - 45 stopni czyli to on podaje dane na eku a potem licznik z eku czyta wartości.Co do wskazań mam tylko obd2 ELM ktury tylko podstawowe posiada funkcję ale pokazuje temp cieczy i tak jak pisałem 90-110stopni,ja myślę że coś skopane jest z adaptacją licznika do auta ale to można tylko sprawdzić mając VCDS

Masz rację. W generacji B9 najwidoczniej czujnik temperatury G62 stał się czjnukiem pojedyńczym, podającym wartości temp. tylko do sterownika silnika ( IDE 00025). Ten z kolei podaję tą wartość dalej na zegary. We wcześniejszych generacjach był to czujnik podwójny G2/62  czteropinowy. wysyłający także wartości bezpośrednio na zegary. 

20210712_112343.jpg

20210712_112435.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak przyjacielu Muskel1  jest to dwupinowy z tyłu bloku a starsze modele audi jak audi 100 bo posiadałem w quatro 2.3 benzynka i podobne starsze modele miały cztero pinowe.Powracając do tematu u mnie nie jest winny czujnik  lecz bardziej kodowanie i adaptacja zegarów virtualnych i tu jest chyba pies pogrzebany,nie posiadam vcds ,gdybym miał bardziej bym powalczył a tak elm-em  to cóż można nim zdziałać jak kosztuje on 50zł po prostu jest ubogi.

Proszę czy może ktoś podpowiedzieć czy u was 2l tfsi z tego rocznika 2016 czy też 2017 też tak szybko w upały wskakują na 90stopni dosłownie po 700m??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytaj w tutaj w grupie B9 jak u innych zachowują się wskazania na VC z tym samym silnikiem. Tam prędzej ktoś odpowie na to pytanie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

220 wyświetleń i nikt nie odpowie na tak proste pytanie o czasie nagrzewania sie tfsi,lepiej sie przyglądać niż pomóc,sorki nie do ciebie muskel1,ale do innych ,temat zamykam............

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, WOLFENSTEIN napisał:

220 wyświetleń i nikt nie odpowie na tak proste pytanie o czasie nagrzewania sie tfsi,lepiej sie przyglądać niż pomóc,sorki nie do ciebie muskel1,ale do innych ,temat zamykam............

Nie ma co się denerwować :wink:. Z tych 220 wyświetlen nie jest powiedziane, że to posiadacze B9 2.0 tfsi. Dlatego podwiesiłem Ci temat, w którym musisz zapytać. Tam prędzej zaglądają właściciele B9

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem dzisiaj przy temperaturze zewnętrznej 25 stopni na zimnym silniku temperaturę 90 stopni osiągnął po dokładnie 1000m.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam dziękuje przyjacielu Zbyszku,czyli one tak mają ,dziś sprawdziłem i dla mnie to jest śmieszne już wyjaśniam jadę 150km i trzyma na zegarze 90 dosłownie zatrzymałem się na cpn 10min i jadę 200km do celu i trzyma jedną kreskę wyżej niż 90stopni ,mnie to nie przeszkadza bo silnik trzyma temp wzorowo tylko ten dokładany licznik VC psikusa pokazuje z tą temperaturą poza tym wszystkie inne funkcje licznik spełnia wzorowo,hmm zostawiam to tak mnie to nie przeszkadza ale niesmak jest...

Edytowane przez WOLFENSTEIN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...