Skocz do zawartości
IGNOROWANY

UPG czy Turbo


Jacek Mamra

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem nowym użytkownikiem.

Sprawa dotyczy audi a4b6 1.8tq bfb 2002r, 178k przejechane . Mam problem z płynem chłodniczym, mianowicie wciąż ubywa płynu a w przewodach chłodniczych panuje spore ciśnienie. Płyn wyrzuca nadmiarem nawet przy zamkniętym korku. 

Samochód normalnie zapala, ma moc, nie dymi. Test na obecność spalin w układzie nic nie pokazał. Wymienione : termostat, rozrząd +pompa wody, Płyn G12 , korki już 3 przerobiłem, nagrzewnica nowa. 

Auto śmiga na LPG tech. Jest katalizator , błędów brak.

Tutaj nasuwa się pytanie czy jest możliwy ,,przedmuch'' z turbiny do układu chłodzenia. Czy raczej wina głowicy ?

Dodam także, że kompresja na każdym cylindrze jest około 9, choć mnie wiem czy została dobrze zmierzona. 

Olej motul 5w30 wymieniany co 10 tyś. Oleju podciąga 0,5L na wymianę.

 

Edytowane przez Jacek Mamra
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecałbym zacząć od odpowietrzenia układu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowietrzalem wiele razy wg instrukcji na forum. Człowiek który robił rozrząd też odpowietrzal układ. Pomaga na 3-4 dni.

Tak że to raczej odpada. 

Zastanawiam się czy od razu rwać głowicę czy zacząć od sprawdzenia turbo. Chodzi mi głównie o to czy jest możliwość pompowania powietrza/spalin przez turbo w układ chłodzenia.

Edytowane przez Jacek Mamra
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro pomaga na jakiś czas, to gdzieś jest nieszczelność przez którą układ się zapowietrza. Może być uszczelka, może być głowica, a może i jakaś pierdoła typu plastikowy króciec z czujnikiem temperatury za głowicą albo nagrzewnica. Podaj ciśnienie na układ i szukaj nieszczelności, jak nie znajdziesz to głowica do zrzucenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, czyli raczej nie możliwe aby problem leżał po stronie turbiny ?

Pomysł na ciśnieniem całkiem dobry pomysł. Ciśnienie 2bary powinno starczyć ? Na ciepłym silniku.

Edytowane przez Jacek Mamra
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli nie ma nigdziej wycieku to raczej glowica peknieta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zestaw do testu na UPG powinien ci z grubsza odwidzieć.. Ale na moje oko to na bank UPG. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz i 3 bary, pierwsze zazwyczaj pęka zbiorniczek wyrównawczy a to znikomy koszt. Na zimnym i na ciepłym (nie wiadomo kiedy się pojawia nieszczelność). Btw.. leci Ci w ogóle gorące powietrze z nadmuchu? Jak nie, to czy robi się cieplejsze po dodaniu obrotów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, zionx napisał:

Możesz i 3 bary, pierwsze zazwyczaj pęka zbiorniczek wyrównawczy a to znikomy koszt. Na zimnym i na ciepłym (nie wiadomo kiedy się pojawia nieszczelność). Btw.. leci Ci w ogóle gorące powietrze z nadmuchu? Jak nie, to czy robi się cieplejsze po dodaniu obrotów?

Jeśli by mu leciało tylko po dodaniu obrotów to co to oznacza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Padniętą pompę wody, która ma albo urwany wirnik albo uszczerbiony i nie wydala.

Edytowane przez Langista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa ma 40 km przebiegu. Test na obecność spalin w układzie negatyw , dzisiaj kupię inny, wciąż zapowietrza się układ chłodzenia. Auto trzyma ładnie temperaturę w pionie. Chociaż wydaje mi się że pod maską jest za gorąco. Ogrzewanie jest. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na "cyferblacie" będzie pokazywać 90 jak będzie 80 stopni i jak będzie 105 stopni, wskazania temp musisz odczytywać w vcds'ie

Może jakieś paliwo lipne i cofa zapłony i egt za duże - to jeśli chodzi o kwestie temp.

A co do płynu, to tak jak pisałem, spróbowałbym podać ciśnienie i szukać nieszczelności, a jak nie to czapa w góre i do sprawdzenia na szczelność

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nieszczelność, pęknięty króciec wody z tyłu silnika . 

Teraz pytanie czy jest to skutek czy przyczyna . 

Czy przez króciec mogę mieć takie objawy , czy raczej króciec pękł z powodu uwalonej głowicy.

Na rozgrzany silniku wyciek był niewidoczny

Edytowane przez Jacek Mamra
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak węże twarde (powinny być miękkie, jak opona rowerowa bez powietrza) to ciśnienie znalazło sobie ujście w króćcu.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo i na odwrót, powietrze dostaje się przez króciec i zapowietrza układ który zaczyna się gotować i wywala płyn.

Na pewno musisz go wymienić, co oczywiście nie oznacza że pozbędziesz się problemu, ale daje taką możliwość

Jak nie masz combi zaworu, wymiana zajmie Ci z pół godziny, jak masz to szykuj się na podrapane ręce i wiele "kurw" pod nosem xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heja, króciec wymieniony, za kilka dni się okaże czy to byla przyczyna. Tak w razie czego głowice spawać czy kupić już gotową ? 

W razie czego prosić podczas regeneracji o porting lub coś innego ?

Chce wstawić fmic, dp, większe wtryski i program. 

Coś możecie polecić żebym dwa razy tej samej roboty nie robił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zależy Ci na czasie to może firma, która się tym zajmie będzie coś miała na wymianę. O ile nie ma jakiegoś mocnego pęknięcia to można spawać. Porting i polerowanie zaworów to dobry pomysł ale wiadomo, długo się nie utrzyma. Dobry do ładnej liczby na hamowni na pamiątkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...