Skocz do zawartości
IGNOROWANY

UPG czy Turbo


Jacek Mamra

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, odebrałem samochód od znajomego wczoraj, wymieniony króciec wody i profilaktycznie zbiornik wyrównawczy. Od dwóch dni jest ok. Na razie zrobiłem 50km. 

Mierzyłem dzisiaj także temperaturę płynu, oscyluje od 98-102 'C .

Co więcej chciałem sprawdzić korekty sondy lambda na LPG (trochę za bogato mam).

Co ciekawe zaraz po ostrym przejeździe temp spadała do 94.

Wentylator załącza się przy 103-104'C

Nasuwa się pytanie czy temp płynu nie jest za wysoka . Dodam że za oknem jest ciepło 29'C.

Przewody są twarde i gorące, ale bez problemu mogę je ścisnąć.

Edytowane przez Jacek Mamra
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie twarde nie powinny być. Powinny być prawie takie same jak na wyłączonym silniku. Podczas jazdy w trasie jak trzyma Ci 93-95 stopni to jest ok, w mieście do 100 może skoczyć.

Jest jeszcze kwestia chłodnicy klimy, jak ta ma.bardzo dużo lamelek wygiętych to znacząco ogranicza przepływ powietrza na chłodnice wody.

Edytowane przez Langista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Jacek Mamra napisał:

Witam, odebrałem samochód od znajomego wczoraj, wymieniony króciec wody i profilaktycznie zbiornik wyrównawczy. Od dwóch dni jest ok. Na razie zrobiłem 50km. 

Mierzyłem dzisiaj także temperaturę płynu, oscyluje od 98-102 'C .

Co więcej chciałem sprawdzić korekty sondy lambda na LPG (trochę za bogato mam).

Co ciekawe zaraz po ostrym przejeździe temp spadała do 94.

Wentylator załącza się przy 103-104'C

Nasuwa się pytanie czy temp płynu nie jest za wysoka . Dodam że za oknem jest ciepło 29'C.

Przewody są twarde i gorące, ale bez problemu mogę je ścisnąć.

norma w tym silniku jesli chodzi o temp.

Edytowane przez DivaynEays
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie muszą węże być całkiem "miękkie" jak idzie je ręką ścisnąć to jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W następnym tygodniu będę musiał zmienić cały płyn, bo jak pękł króciec do układu wlałem z 1,5L wody - tylko to miałem pod ręką. Węże są twarde ale dwoma palcami spokojnie da się ścisnąć. 

Jeszcze mam takie pytanie odnośnie temp. Katalizator w komorze silnika jest b.goracy, gdyby go wyrzucić i wstawić DP może spaść temp wody ? Czy raczej to ma minimalne znaczenie .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmniejszy się temp pod maską i poprawi przepływ spalin, ale czy będzie to miało wpływ na temp płynu? Nie wydaje mi się

Żeby zbić temp płynu to do sprawdzenia termostat, czujniki temp i wentylator(y) chłodnicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic to nie zmieni. Utrudnisz sobie tylko życie. Sprawdź temperatury wody podczas jazdy jak już wypłuczesz cały układ (5l wody demineralizowanej + chemia na płukanie potem zalej świeży płyn).

 

Jeszcze ogólnie pytanie, z jakiej firmy masz pompę wody?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie pompy wody chyba cały zestaw Ina, pasek CONTI.

Wydaje mi się że chyba chłodnice muszę wyczyścić. Klima nabita odgrzybiona, a samochód na postoju chłodzi tak średnio :/ Podczas jazdy jest w miarę ok. 

Cały rozrząd wraz z pompą był wymieniany , bo już miał 50tys 3lata, a pompa zaczeła się pocić.

Edytowane przez Jacek Mamra
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to bardzo mało jak na rozrząd, bo powinien prawie raz tyle wytrzymać. Chłodnicy klimy się nie czyści w audi, ich konstrukcja uniemożliwia dokładne wyczyszczenie. Przy nabijaniu należało najpierw stan dyszy rozprężnej sprawdzić a potem zamontować nowy filtr (osuszacz). Zrób z tym płynem porządek i daj znać co wyszło. Na przyszłość lepiej wozić ze sobą 1l płynu chłodniczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, zmieniłem płyn w układzie odpowietrzalem i jak na razie podczas jazdy temp 92' a na postoju dochodzi do 100' . 

Przewody stały się bardziej miękkie jest spora różnica  niż wcześniej. Więc chyba nie jest źle.

Wczoraj u mnie było 30' na dworze.

Zrobione 400km głównie miasto ubytku płynu nie ma 

Edytowane przez Jacek Mamra
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temp jak najbardziej spoko, przy tych ukropach 110 na postoju też nie byłoby niczym nadzwyczajnym.

Czyli podsumowując sprawcą całości okazał się (ponownie) nieszczelny króciec wodny za głowicą :) a już tu tacy pewni byli że głowicy masz szukać hehe

Edytowane przez zionx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

;O

Przy podobnej temp parzysz herbatke :) temp wrzenia obecnych płynów chłodniczych to około 120 stopni

 

I oczywiście mowa o temp chwilowych a nie stałych. Taka ciekawostka.. nominalne temp pracy w starszych WOLNOSSĄCYCH jeepach to 105-110* :)

Edytowane przez zionx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie ma za dużo glikolu w płynie chłodniczym, dobre na zimę ale w lato przez to płyn ma zbyt dużą temperaturę. 

Jeżeli są to temperatury chwilowe to ok ale mieć ciągle 110 stopni to już coś jest nie halo, zwłaszcza w B6 gdzie system chłodzenia jest wystarczająco wydajny, aby trzymać płyn w granicach 94-100 stopni, a z tego co mówi autor, to on nie ma tak chwilowo, chociaż nie pochwalił się jakie ma temperatury podczas jazdy.

 

Starych Jeep-ów nie ma co porównywać, zupełnie inne silniki projektowane pod jazdę w terenie, gdzie silnik nie był mega wysilony, bo po bezdrożach nie będziesz pędzić jak po asfalcie :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Jacek Mamra napisał:

Witam, zmieniłem płyn w układzie odpowietrzalem i jak na razie podczas jazdy temp 92' a na postoju dochodzi do 100' .

:whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ok, tego postu nie widziałem bo przerzuciło od razu na drugą stronę. W takim razie problem rozwiązany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za pomoc.

A jeszcze zapytam może ktoś z okolic Zamościa da radę wyłączyć 2sonde i Sai.

Kat i Sai chce wyrzucić gdzieś w sierpniu, a nie chce jeździć z żółtym na blacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma sensu tego wyłączać "osobno". Jak masz zamiar robić mody, to tuner przy strojeniu Ci to od razu wyłączy. A sai i drugą sonde możesz śmiało fizycznie wywalać, nie ma reguły że będziesz miał checka na zegarach (a jak wywali to co za problem wykasować błąd, raczej od razu po wykasowaniu nie powinien się pojawić)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki czyli do tunera na samym końcu. Jeszcze zapytam ile taka operacja kosztuje program +wtryski .

Najbliżej mam chyba do Lublina do kolegi z forum - ma bardzo dobre opinie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...