Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Niestabilność na drodze


szpak

Rekomendowane odpowiedzi

Co moze byc przyczyną tego, ze moja A4 tylko jak sie wpadnie na nierówną drogę zaczyna się bujac i troszke robi się niestabilna zaczyna ją nosić jakby miała miękkie amorki, ale na postoju jak sie nacisnie to amorki trzymają. Zawieszenie mam bardzo dobre nic nie stuka a mimo to cos tam jest nie tak. Nawet małe wzniesienie na równiutkim asfalcie powoduje bujanie autem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedz na jakas stacje i zbataj sobie amorki. Ja bym od tego zaczol.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba ze masz kola zmieniane na szersze, to wtedy buja jak nierowna droga :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba ze masz kola zmieniane na szersze, to wtedy buja jak nierowna droga :mrgreen:

zgadza sie ale tylko na koleinach ,raczej stawiam na amorki :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba rożróżnicz bujanie a ciągnięcie na kolinach, jak buja to na 100% amory

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem to już kiedyś. Amortyzatory wtedy mi padły.

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym stawiam na luzy na łożyskach amortyzatora (tych u góry). Dobrze jeszcze sprawdź sworznie wahaczy (głównie dolnych) oraz tuleje metalowo-gumowe (może którać jest "zarwana") no i końcówki drążków.

Ogólnie polecam pożadne poszarpanie autem (jedna osoba szarpie druga "maca" co nie co) lub podjechac na szarpaki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podpisze sie pod temat zeby nie zakladac drugiego,tez mam problem z bujaniem a4 kombi,wyglada to tak ze jade prosto po nierownej drodze przy wyzszych predkosciach czuc jak auto sie buja na zawieszeniu na boki,czuja to nawet pasazerowie,auto po przegladzie amorki po 70%, reszta ok sprawdzone na szarpakach , z tylu nowe tuleje na belce, coprawda z tylu mam minimalne luzy na kolach na lozyskach ,no i przedwczoraj zaczelo ktores szumiec,ale chyba to nie ma zwiazku ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !!

Chciałbym się podpiąć do tematu bo mam objaw identyczny...

Byłem na teście amorów i wykazało że przód ma jeden 65%, a drugi ok 70, a tył jeden ma 45% a drugi 30%... Co radzicie, wymieniać komplet czy sam tył ?? Kumpel radził żeby wymienić cały komplet... Drugie pytanie to co wsadzić żeby było dobre bez względu na cene... Radzili mi sachsa lub KYB...

Dodam jeszcze że gorsze amory ten 65% i 30% występują po przekątnej czyli lewy przód i prawy tył...

Jeśli chodzi o łożyska to troszke mi chyba szumią (chociaż nie wiem czy to łożysko czy zimowe opony)... Idzie taki luz sprawdzić jakimiś domowymi sposobami ?? Jak dźwigne auto i poszarpie kołem to da sie go wyczuć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

złap oboma rękami i poszarp powinienes wyczuc jeżeli cos jest nie tak

tylko podnies auto :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !!

Chciałbym się podpiąć do tematu bo mam objaw identyczny...

Byłem na teście amorów i wykazało że przód ma jeden 65%, a drugi ok 70, a tył jeden ma 45% a drugi 30%... Co radzicie, wymieniać komplet czy sam tył ?? Kumpel radził żeby wymienić cały komplet... Drugie pytanie to co wsadzić żeby było dobre bez względu na cene... Radzili mi sachsa lub KYB...

Dodam jeszcze że gorsze amory ten 65% i 30% występują po przekątnej czyli lewy przód i prawy tył...

Jeśli chodzi o łożyska to troszke mi chyba szumią (chociaż nie wiem czy to łożysko czy zimowe opony)... Idzie taki luz sprawdzić jakimiś domowymi sposobami ?? Jak dźwigne auto i poszarpie kołem to da sie go wyczuć ?

Wymień na razie tył jak masz mało kasy. Przód jest ok czasem nowe amory maja 75-80% sprawności wiec spoko. To tył prowadzi auto i najbardziej odczuwa sie zużycie tylnych amorów.

Włóż sachsy lub KYB zależnie co bedzie tansze osobście polecam sachsy deko lepsze. W vectrze mam KYB i też nie narzekam po 40kkm przelotu.

Ostatnio dla kolegi krałem od Tom77 sachsy do pasiaka i kosztowały 150zł za sztukę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co moze byc przyczyną tego, ze moja A4 tylko jak sie wpadnie na nierówną drogę zaczyna się bujac i troszke robi się niestabilna zaczyna ją nosić jakby miała miękkie amorki, ale na postoju jak sie nacisnie to amorki trzymają. Zawieszenie mam bardzo dobre nic nie stuka a mimo to cos tam jest nie tak. Nawet małe wzniesienie na równiutkim asfalcie powoduje bujanie autem

Mialem identyczne objawy , wlasnie usunięte - minimalny luz na końcówce drążka. Po wymianie i geometrii autko jak nowe :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam podobny problem u mnie w A4 B5 1.9 TDI AFN tył buja na boki w zimie myślałem że tył traci przyczepność i nosi lekko na śliskim ale teraz dalej nosi na boki przy nawet lekkim skręcaniem na prostej w lewo i prawo. Trochę lipa bo jak na trasie jadę to zbyt bezpiecznie nie jest a amory mam jeszcze dobre a luz na łożyskach jest na pewno bo na luzie jak stoi i dwiema rękami sie porusza to jest odczuwalny ten luz napisze ktoś jakie są koszta łożysk z tyłu z wymianą??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

luz na łożysku ma jak najbardziej znaczenie

mniejsze lub większe adekwatnie do luzy ale jak najbardziej znaczenie ma

Byłem na teście amorów i wykazało że przód ma jeden 65%, a drugi ok 70, a tył jeden ma 45% a drugi 30%... Co radzicie, wymieniać komplet czy sam tył ??

Jeśli chodzi o łożyska to troszke mi chyba szumią (chociaż nie wiem czy to łożysko czy zimowe opony)... Idzie taki luz sprawdzić jakimiś domowymi sposobami ?? Jak dźwigne auto i poszarpie kołem to da sie go wyczuć ?

Tył do wymiany bezdyskusyjnie - przód sprawdź w przyszłym roku w tym zostaw go w spokoju ... choć jak masz nadmiar kasy to nikt ci tego nie zabroni.

Tylnie łożyska najlepiej dać sprawdzić mechanikowi możliwe że nic nie skasuje ale doświadczenie niezastąpione w tym przypadku. Możesz sam to sprawdzić łapiąć za koło na podniesionym aucie, ale co ci tak naprawdę to powie - raczej nie masz doświadczenia jaki ma to być luz. Samemu amorki najlepiej sprawdzić na drodze, wyszukaj w miarę dobry asfalt gdzie będzie łuk/zakręt a na zakręcie/łuku będzie (najlepiej) jedna poprzeczna nierówność (jakieś pęknięcie, łączenie płyt itp) w zależności od prędkości wyraźnie odczujesz jakby uskok tylnej osi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to tylko dodam że tylne amorki w avantach powinno się badać pod obciążeniem bagażnika... jak ktoś ma bez 50% to wcale nie tak źle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...