Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z odpalaniem


Syyyyyba

Rekomendowane odpowiedzi

51 minut temu, zionx napisał:

Nie zakładałbym z góry że pompa nie działa, skoro pisałeś że ciężko zapala, ale jak odpala to jeździ. Jakby pompa padała to podczas jazdy czułbyś jakieś dławienie/szarpanie.

Niekoniecznie. U mnie padła z dnia na dzień, a podczas jazdy i po logach wsio było ok. Ze 3 razy dłużej kręciło, a za którymś zdechła na amen. Podłączyć pompę na krótko i sprawa się rozjaśni ale po co, jak można tworzyć niestworzone historie na forum i zamiast w godzinę coś sprawdzić to lepiej bujać się kolejne dni z problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś był gość z kompem na początku były błędy bo sporo auta było rozbierane ale jak udało się je odpalić po ponownym sprawdzeniu już tych błędów nie było. 

Pisałem że pompa była podłączana na ostro i wtedy odpalała. Dziś udało się odpalić auto za którymś tam razemrazem. 

Godzinę temu, zionx napisał:

Pompa nie dostaje prądu za każdym razem, tylko wtedy gdy ciśnienie na układzie spadnie poniżej jakiejś tam wartości.

Z tym już doszedłem dziś bo za którymś razem odpaliło i pompka chodziła a przy okazji rozrusznik padł ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czujnik położenia wału/wałka? tez chyba odcina prąd/paliwo w razie problemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi wiadomo to poniżej pewnej wartości obrotów nie otworzą sie wtryski i nie bedzie iskry (albo przynajmniej jednego z nich) ale pompa paliwa powinna pracować już w momencie uruchomienia rozrusznika. 

 

12 godzin temu, zionx napisał:

Pompa nie dostaje prądu za każdym razem, tylko wtedy gdy ciśnienie na układzie spadnie poniżej jakiejś tam wartości.

@zionx Na początku Też miałem taką teorię ale nie znalazłem nigdzie w 1.8t czujnika ciśnienia paliwa :dontknow: Jeżeli czujnik byłby wbudowany w pompę to IMO nie ruszyłaby nawet na którko. Wiesz może jak to dokładnie działa? (pytam z czystej ciekawości i sorki za offtop :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewien mechanik też mi napisał że po prawej stronie z tyłu koło koła jest jakiś czujnik paliwa ale gdy się to rozebrało nie widzę tam nic takiego tylko jest filtr paliwa 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 1.8t regulator ciśnienia paliwa jest wbudowany w filtr paliwa

Skowrix ciężko mi powiedzieć, ale można pospekulować: czasówka na przekaźniku pompy, albo wykrycie oporu (osiągnięcie zadanego ciśnienia) na regulatorze ciśnienia, takie moje przemyślenia :) bo fakt - nie ma czujnika ciśnienia, a szkoda, autor tematu by tylko loga zrobił i by było wszystko jasne :)

 

I do syyba: w sumie jak nie masz jeszcze manometru/nie ma kto Ci spr tego ciśnienia, to nie zaszkodzi wymienić właśnie filtr jak nigdy tego nie zrobiłeś. Koniecznie mahle / knecht (inne nie działają, chociaż i z tymi bywa różnie) 4 bar, musisz też sprawdzić który masz rodzaj (są 2 rodzaje - na 3 lub 4 króćce)

polecam pojedyńczo odłączać przewody i od razu wpinać je do nowego filtra (uniknie się złego podłączenia)

Edytowane przez zionx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.07.2021 o 11:20, zionx napisał:

Syyba: w sumie jak nie masz jeszcze manometru/nie ma kto Ci spr tego ciśnienia, to nie zaszkodzi wymienić właśnie filtr jak nigdy tego nie zrobiłeś. Koniecznie mahle / knecht (inne nie działają, chociaż i z tymi bywa różnie) 4 bar, musisz też sprawdzić który masz rodzaj (są 2 rodzaje - na 3 lub 4 króćce)

Zmienilem narazie filtr na meyle bo słyszałem też że spoko a stary był firmy filtron to pompa teraz wyje przed zapłonem i po zapłonie z 5 sekund i cichnie. Chciałem wrzucić nagranie ale błąd mi wywala

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co przeoczyłeś gdy napisałem WYŁĄCZNIE knecht/mahle ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi filtrami to naprawdę jest jakaś loteria. Po zakupie auta siedział Mann i pompa zaczęła wyć po zapłonie, wymieniłem na Knechta z allegro i pompa wyła cały czas, żeby nie jeździć z takim dźwiękiem od razu kupiłem Bosha z Intercarsu i przez niecałe 40 tyś km było ok, ale ostatnio auto przestało odpalać za pierwszym razem. Sprawdziłem ciśnienia paliwa i było ok, zaryzykowałem i kupiłem stacjonarnie oryginalny filtr z ASO, odpala za pierwszym razem ale pompa znowu wyje po zapłonie i kilka sekund po uruchomieniu auta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gadalem  z mechanikiem i też mówił że loteria jedna będzie buczeć inna nie, najtańszy filtron dawał radę a droższy już pompa wyje.. 

A2C53110220

8EO919051BF

Moja pompa paliwa i czy oba numery mnie interesują? Bo ten drugi nr kilka widziałem ale z tym pierwszym nr nie mogę trafić 

 

Dzis pompe na połowę mniej słychać 

Edytowane przez Syyyyyba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, macie pompy niektórzy 20-to letnie i dziwicie się, że wyją? Do tego nie wiadomo jaki syf w swoim życiu już przepracowały. Filtr to filtr, jeden będzie bardziej zbity, o mniejszej przepustowości drugi luźniejszy, gdzie pompa nie napotka takiego oporu. Sprawna nie ma prawa buczeć przy najmocniej zbitym filtrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego dopytałem czy w pompie muszę patrzeć na te dwa numery 

A2C53110220

8EO919051BF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmij siedzenie z tyłu, odkręcić dekielek za fotelem pasażera i odczytaj numery, będziesz w tedy na 100% pewny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy nr to oznaczenie vdo, drugi do oznaczenie vw, oba prowadzą do tej samej części. Napisałem Ci jaki filtr masz kupić, zrobiłeś po swojemu i narzekasz. Teraz albo się przyzwyczaj do "buczenia" albo wydaj (przez swoją głupotę) kolejny raz pieniądze na filtr marki która się sprawdza. Ciekawostka - nie jest powiedziane że mahle/knecht który kupisz będzie w 100% sprawny (mi dopiero poprawnie zadziałał trzeci egzemplarz, poprzednie zareklamowałem).

Kolejny raz potwierdza się "taniej znaczy drożej"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie narzekam tylko pytam. Pompa wczoraj wyła mocno rano połowę mniej a jak wyjezdzalem do pracy prawie w ogóle jej nie słychać 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź ciśnienie paliwa po zapłonie i przy rozruchu, bo filtry a raczej jego konstrukcja są na to wrażliwe i jak jest coś nie tak to wyją. Po za tym nieważne czy mann, filtron i inny super zamiennik, bo każdy potrafi wyć, nawet ori więc to loteria. Jakość części jest jaka jest, większość top firm i tak klepie to masowo w chinach. 

Pytanie jeszcze jaki masz poziom paliwa w baku? Może to dziwne ale u mnie czasem zawyło jak było około ćwiartki. Dolałem na ponad pół baku i od kilku miesięcy spokój, czary :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, przem8 napisał:

Pytanie jeszcze jaki masz poziom paliwa w baku? Może to dziwne ale u mnie czasem zawyło jak było około ćwiartki. Dolałem na ponad pół baku i od kilku miesięcy spokój, czary :D

Też tak miałem na jednym z filtrów, jak miałem mało paliwa to pompa wyła, po zalaniu do pełna była cisza. Staram się też nie trzymać bardzo długo paliwa w baku, raz na jakiś czas jeżdżę tylko na benzynie żeby wyjeździć, zatankować od nowa i dodaje przy okazji środki do czyszczenia układu paliwowego STP

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...