Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Całkowita likwidacja spalania oleju 2.0 tfsi.


Raceman

Rekomendowane odpowiedzi

Jako że jestem nowy chciałem sie z Wami przywitać na wstępie. Samochodami jeżdżę od 1992r. Mam 14 samochód z koleji , którym jest A4 b8 2.0 tfsi. Z bratem jesteśmy miłośnikami motoryzacji (od 1994 roku mamy stację demontażu pojazdów) .  I muszę przyznać że ze spalaniem oleju od dawna w moich autach się niesptkałem ( VW, Citroen, Audi 90 2,3 quattro, BMW 728 e23, BMW 325TD, BMW 330d e46 itd.) ażdo momentu zakupu a4 b8 2014r 225km ze zdziwieniem stwierdziłem spalanie oleju silnikowego. Poatanowiłem coś na to poradzić, auto miało 70 tyś nalotu, na dzieńdobry Motul 5W-40. Hm... Mniej ale cosik bierze. Dobra gadzie, myśle sobie wymieniam co 10 tyś, kupiłem Xado anticocks przeciwko nagarom. Dwa razy aplikacja. Jest lepiej. W między czasie LM 5w-40 ( niepamietam jaki 4200?) o i jest lepiej! Ale demontuję końkówki wydechu i tam zawsze po kilku kilometrach osadza się nagar. Dobra, zaczynam od prześledzenia internetu pada na Xado czyli środek do oleju zamiast płukanki takiej zwykłej stosuje Xado na którym można jezdzić normalnie 150km ( ja jeźdze 500km) przed zlaniem oleju stosuje najtańszą płukanke K2 za kilka pln. Auto chodzi z 15min na tym na wolnych obrotach. Wyłączam silnik wykrecam świece, stosuje Xado anticocks dwa razy po 15min każdy. Następnie zlewam olej... ( niesamowity smród chemii ) Czekam z dwie 2h. Nowy olej Xado 5w-40 filtry i Stage 1 ze Xado. Odpalam na 15 min na wolnych. Do teraz przejechałem 1300km, końcówki wydechu czyste ! Palec czysty po przetarciu, chrom na końcówkach wydechowych znikł tzn. Jak kupiłem i w nitro czyściłem 0,5mm gruby nagar to już wtedy go niebyło. Zaznaczam nie handluję xado i k2 . Może komuś się to przyda pozdrawiam. 

Sp. Z góry przepraszam za literówki i inne orty, piszę z tel. A mam 50 lat więc proszę o wyrozumiałość. 

IMG_20210718_065439_3.jpg

Edytowane przez Raceman
Ps i tytuł.
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Raceman napisał:

Zaznaczam nie handluję xado i k2 . Może komuś się to przyda pozdrawiam. 

Mało wiarygodne od człowieka, który zarejestrował się 2godz temu i na dzień dobry taki wpis.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz wierzyć,  oczywiście zapraszam do Pawłowic chętnych sprawdzić na własne oczy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po to jest forum by o tach rzeczach pisać, myślę by zrobić o tym filmik na YT. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Raceman napisał:

Nie musisz wierzyć,  oczywiście zapraszam do Pawłowic chętnych sprawdzić na własne oczy. 

Nie muszę i nie wierzę, że "hiper" środkami można zlikwidować pobór oleju. Owszem można zmniejszyć jego pobór ale to nie jest rozwiązaniem problemu. Z gówna bata nie uplecie, a wiadomo nie od dziś, że spaprane tfsi mają problem olejowy i te nowsze konstrukcje również więc niech inni łykają tanie sposoby na problem brania oleju.

Zrobimy 1000km wokól Pawłowic żeby sprawdzić pobór oleju czy jak? Jeśli tak to się piszę na taki test :D

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tych samochodach z TFSI największym problemem jest nagar w komorze spalania, na tłoku, zaworach, gniazdach zaworowych, pierścieniach ( które są chwytane i nie uszczelniają ) jak i budowa samych pierścieni. Co do sparwdzania spalania oleju myślę że dobry tester spalin wykaże czy spaliny są z 4 suwa czy z dwusuwa . Nie pisał bym bzdur a że mam doświadczenie z samochodami a sam test wyszedł nadspodziewanie dobrze to dzielę się z nim z Wami. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, już 2300km i jest dobrze, stan oleju się niezmienia. Będę meldował Wam co i jak. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę pleciesz, że sadza w TFSI się nie osadza. Jeżeli jest sucha to jest to jak najbardziej prawidłowe. Mam 3.0 TFSI - nie bierze oleju a końcówki wydechu są osmolone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano widzisz, dlatego piszę bo jestem zaskoczony tym! Pleciesz wianki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na razie nadal olej na jednakowym stałym poziomie, nie ubywa. Końcówki wydechu czyste przejechane 5 tyś km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, a więc mogę powiedzieć że po przejechaniu 8,5K km stan oleju na tym samym maksymalnym poziomie, silnik pracuje cicho, i nie jest upalany. Następna wymiana także będzie olej Xado. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie robią remonty za 10k, a tu wystarczyło kupić chemię za 40zł i cały problem znika.

obraz.png.666fa4108fb82983be3a925f6a700cb8.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no widzisz, szanowny kolego, jeśli jest wymagany remont generalny silnika to nic temu nie zapobiegnie  żadne Xado , Srado itd. Ale jeśli zaczyna Ci brać olej silnik warto zastosować dobrą chemię by odblokować pierścienie i rozpuścić nagar, czy to takie trudne by sobie to wyobrazić? Rusz głową Afroo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na razie zastosowałeś na mnie szyrdere która nie za bardzo się ma do tego co piszę. Zapraszam do Pawłowic jeśli masz wątpliwości. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam bardzo dużo wątpliwości i równie dużo wiedzy na temat problemu olejowego w tych jednostkach, by móc szydzić z takich magicznych specyfików.

Chemia odblokuje pierścienie, które posiadają wadę fabryczną i konieczna jest ich wymiana na poprawioną konstrukcję? Podtrzymuję - magia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro piszesz ze jest możliwe odblokowanie zapieczonych nagarem pierścieni przez dobrą chemię to w czym problem? Tak w pierwszych modelach silników Audi chciało lub miało taką myśl przewodnią -cieńkie pierścienie co za tym idzie cieńkie tarcie pierścieni na cylindrze i wtedy będzie cieńkie spalanie paliwa - wyszło jak wyszło, ale można dobrą chemią zapobiec na jakiś czas proces destrukcji, litości szanowny kolego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Raceman napisał:

Skoro piszesz ze jest możliwe odblokowanie zapieczonych nagarem pierścieni przez dobrą chemię to w czym problem?

To było pytanie retoryczne :facepalm: Nawet tyle nie jesteś w stanie wyciągnąć z wiadomości więc tym bardziej ta dyskusja nie ma sensu. Ciesz się swoimi odblokowanymi pierścieniami i niech Ci służą jak najdłużej. :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak, chemia rozpuszcza metal i powoduje, że otwory w pierścieniach się powiększają?:polew:

Kolego te otwory są za małe i to jest głównym powodem problemu. Muszą zostać zastąpione poprawionymi pierścieniami. Żadna chemia tu nie pomoże. 

Widziałeś kiedyś jak wyglądają te pierścienie, które masz w silniku i jak te poprawione? Jak nie to poszukaj w sieci różnic, może wtedy zrozumiesz w czym problem i zmienisz zdanie. 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jemu nie wytłumaczysz, bo jemu ta chemia pomogła.

 

Może Michał @kixi4 odniesie się do tej magicznej metody naprawy? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...