Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 b6 2.5 piszczenie, dziwna praca silnika


Damian98

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, wczoraj dojeżdżając do skrzyżowania i próbując ruszyć auto zgasło z takim hm dźwiękiem jakby przestrzału, nim podjąłem decyzje ponownego uruchomienia silnika, poczekałem czy zgasną wszystkie kontrolki, wszystko pogasło, na fis "ok", więc odpalam, odpalił w miarę okej, zaraz za skrzyżowaniem stanąłem, posprawdzałem czy nie ma jakiś wycieków ogółem spojrzałem pod maske czy wszystko gra.. No na pierwszy rzut oka niby tak. Dałem mu chwilkę odsapnąć, no i ze strachem odpalam, zapalił okej lecz po przyjedzie do domu(niecałe 2km bo tyle mi brakło) po wjeździe do garażu usłyszałem dziwny dźwięk jakby piszczenia, dałem mu spokój bo było już po 2giej w nocy.. Dziś rano biorę kabel, lapka lece podłączyć i zero błędów, nic totalnie.. Zrobiłem próbę odpalenia, bardzo długo kręciła nim zapaliła ale dźwięk był caly czas te sam, jakby piszczenie z przodu auta, od razu zgasilem. Dodam tylko tyle, że samochód przejechał około 3tyś km od wymiany rozrządu razem z całą hydrauliką, niestety trafił do mechanika papracza, który naprawiał to około 3 miesięcy.. Przy okazji pourywał uchwyty od lamp, nie poprzypinal kabli itp.. Krótko po jego naprawie, dosłownie hm po 500km samochód stanął i znów do niego wrócił, tym razem załatwił sobie jakiegoś kolege co podobno temat zna.. Niby zrobili ale no teraz znów to.. Około 3tyś km i samochód znów kaput.. Ma ktoś jakiś pomysł co może dolegać, co sprawdzić? Proszę o pomoc 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, że rozrząd w ogóle nie był wymieniony, ten dźwięk to może być jedna z rolek napinacza, która już padła. Masz rachunek za robotę? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Części od starego rozrządu wrzucili do bagażnika, więc chyba wymienili, rachunek jest oczywiście

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak to dokładnie w TDI jest ale na kanale 92-93 zobaczysz ustawienie rozrządu chyba. To, że części masz jeszcze nie oznacza, że są one Twoje, lub że masz w ogóle nowe założone. Ile zapłaciłeś za ten rozrząd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łącznie części hydrauliki i rozrząd razem z robocizna wyszło 4200 około. Jakbym wiedział dokładnie gdzie, co i jak sprawdzić to bym to sprawdził.. Może ktoś podpowie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzies tam znalazłem, że wejść w 01-silnik, 04-bloki pomiarowe, grupa 004 ale nie jestem pewien.. Z drugiej strony strach mi trochę samochodu odpalić w takim stanie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wchodzisz w Silnik (01) potem bloki pomiarowe  (04) i wklej co masz w kanałach od 90 do 94

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To 90-94 to grupy tak? Format 090? Silnik rozgrzany czy zimny? Wybacz, pewnie głupie pytanie, ale dopiero zaczynam z vcds, a jak już bede zmuszony odpalić samochod, to nie chcę by się coś jeszcze bardziej zesrało przez mój czas prób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W blokach pomiarowych nic nei zepsujesz. Możesz na zimnym i na ciepłym silniku dać, będzie porównanie czy zmienne fazy dobrze działają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Langista napisał:

W blokach pomiarowych nic nei zepsujesz. Możesz na zimnym i na ciepłym silniku dać, będzie porównanie czy zmienne fazy dobrze działają.

kolega ma 2,5 tdi - gdzie ty tam zmiennych faz chcesz szukać ?

tam jest tylko czujnik położenia wału i czujnik w pompie , na wałkach nic nie masz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega pisał wyżej o wymianie rozrządu wraz z całą hydrauliką, założyłem więc, że ma jakiś system sterowania zapłonem. W każdym razie w tym ch blokach powinno być widać jak rozrząd 'po wymianie' został ustawiony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, sprawa jasna.. Spadł pasek z klimatyzacji i narobilo się.. Te koło pasowe, całe pogięte aż znikł wielorowek, ścieła go śruba od mocnowania odboju o ile jest taka od góry jakby na imbus(dokładnie nie widziałem) i teraz mam pytanie od czego to się mogło stać? Niżej załączam filmik pokazowy.. Starałem się by było widać, dobrze, że pierw sprawdziłem stan bo bym narobił jeszcze gorzej próbując odpalić.. Chociaż kto wie co tam sie nawyrabiało, tu ściągnąłem tylko podbicie silnika i takie coś.. To aż strach co tam się wyżej mogło nawyrabiac.. Wstawie filmik jak mi się pobierze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydarzyło się to na prostej drodze, nic się złego nie działo, żadnych objawów innych auto przed nie miało, prócz tego, że po całej tej wymianie rozrządu i hydrauliki ciężej palił, ale tu obstawialem bardziej kąt wtrysku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogł po prostu nie wymienić tego paska, był już na tyle wyciągnięty, że spadł. Mogł też nie dokręcić napinacza, który sie urwał od wibracji i w tedy pasek spadł. Pytanie tylko, czy ten pasek nie napędza też u Ciebie wspomagania i alternatora? Bez żadnych błędów dojechałeś do domu?

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie to ten drugi napędza, bo zaraz po wymianie byla sytuacja, że pękł i wtedy faktycznie nie było wspomagania i brak ładowania. Taki o to mi sie mechanik trafił.. Jutro wysune pas w pozycje serwisową i zobaczę czy tam wyżej się coś nie rozwalilo bo widzę, że pasek aż się w obudowę tą co przechodzi od wisko wciął.. Napewno do wymiany mam koło pasowe, przy okazji pewnie znów paski i napinacz..tylko wciąż nurtuje mnie co to za śruba, czy tam u góry w łapie przedniej silnika jest jakaś śruba? Bo to właśnie jej łeb ściął mi koło pasowe. Wszystkie błędy miałem wyeliminowane droga napraw i tak jest do teraz. 

A i jeszcze jedno pytanie po stronie pasażera, w wezach idących do chłodnicy jest czujnik, bodajże 4pinowy niebieski, lecz nie widzę tam, żadnej wtyczki. Pewnie też czegoś nie podłączyl albo pourywal kable, wie ktoś może od czego to? Od temperatury czy jakiś czujnik klimy? Wszystko niby chodzi okej, na komputerze brak błędów. Z góry dziękuję za zainteresowanie tematem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie wiem w ogóle jakim cudem trafiłeś na takiego partacza, co do czujnika pokaż jego zdjęcie gdzie dokładnie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no z polecenia, jak już to ogarnę, jeśli to nic poważniejszego, to wtedy wyśle logi, bo coś mi z tym zapalaniem nie halo a nie zbyt się znam. Co do kostki to zaraz wyśle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...