Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Witam Problem z turbo.


LukaszB7

Rekomendowane odpowiedzi

Witam podejrzewam ze temat był juz wiele razy powielany ale jestem tutaj nowy i chcialbym zapytac posiadam audi a4 b5 1.9 tdi 110km AFN  i mam problem z turbem po przekroczeniu okolo 100km/h wyłącza turbo wyłączę auto włączę i normalnie dziala gdy jezdze po mieście i przeciągam tez bez problemu dzisiaj przed przekroczeniem 100km/h spuscilem calkowicie nogę z gazu nacislem spowrotem i sie nie wyłączyło nawet przy 150km/h z gory dziekuje za podpowiedzi porady i z gory przepraszam jesli temat byl wielokrotnie

 

*Pierwsze to należy się przywitać w odpowiednim dziale, a potem szukać pomocy. ->Nowicjusz
Zapraszam również tu ->Regulamin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Standardowo szukaj nieszczelności, sprawdź układ podciśnienia i czy kierownice w turbo nie blokują się mechanicznie

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaobserwowalem gruszke i nie dzwiga sie dosyc malo i jak pusci sie noge z gazu to dopiero po chwili odskakuje w dol a gdy zgasilem auto odpalilem to ruszyla sie troche czy sama wymiana gruszki pomoze ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Fazii napisał:

Standardowo szukaj nieszczelności, sprawdź układ podciśnienia i czy kierownice w turbo nie blokują się mechanicznie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Film nie działa.

Idź do apteki po strzykawek 150ml i przez wężyk podepnij do gruchy. Na wyłączonym silniku obserwuj pracę sztangi. Najlepiej na zimnym.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Fazii napisał:

Film nie działa.

Idź do apteki po strzykawek 150ml i przez wężyk podepnij do gruchy. Na wyłączonym silniku obserwuj pracę sztangi. Najlepiej na zimnym.

 

 

 

Dzieki za podpowiedzi sprawdzilem i w dol sztanga opada bez problemu plynnie szybko a do gory jak ma isc to idzie w pewnym momencie sie zatrzymuje i dopiero po chwili wskakuje do konca 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, LukaszB7 napisał:

 

Czyli bedzie zatarte lopatki ?? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, LukaszB7 napisał:

Czyli bedzie zatarte lopatki ?? 

Mogą być zanagarowane łopatki geometrii w turbinie,nieszczelna metalowa gruszka turbo. uszkodzony nieszczelny zaworek n75 (ma w środku taki trzpień z gumą która może być dziurawa), może być przetarty delikatnie któryś wężyk podciśnienia a może być też słabe podciśnienie z pompy vaccum.

Edytowane przez --Rafcio--
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź działanie sztangi i podaj preparat na czyszczenie turbiny.

Jak nie pomoże wyciągaj turbawkę i pozostaje czyszczenie mechaniczne zmiennej geometrii.

Oczywiście przed wszelkimi działaniami sprawdź jak się ma wirnik turbiny a zwłaszcza luzy i ile puszcza oleju.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, LukaszB7 napisał:

 

Miałem to samo. Turbo do czyszczenia

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje wszystkim za odpowiedzi okazalo sie ze zawor n75 byl uszkodzony i sa zatarte łopatki w turbie ale juz zakupiłem turbo z awx i w weekend bede wkładał :)

mam pytanie przekładał ktos kiedys turbo z awx do afn ?? Trzeba bylo ściągać caly przod czy da sie bez ??

moje wystawie za 150zl moze ktos kupi 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie to wiesz że turbo z awx ma to szybkozłącze na zawleczkę przy wylocie ze strony zimnej turbo której w turbinie afn nie ma.

Żeby wyjąc turbo to trzeba wyjąć puszkę z filtrem powietrza i odkręcić resztę, czyli wspornik turbo, zasilanie i powrót oleju,katalizator. Trochę ciasno ale da rade i przodu nie trzeba ściągać.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki bardzo tak tak wiem zakupiłem ta przejściówkę :) ale bez kanału sie chyba nie obejdzie co ?? I wezyki podcisnienia tez zeby zalozyc nowe 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi wystarczało podlewarować stronę pasażera trochę aby tam się wsunąć i działać. Od dołu to głównie tylko spływ oleju odpinałem a resztę od góry.

Edytowane przez --Rafcio--
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wielkie jutro bede walczyl popoludniu ciekawe czy mo sie uda i jak dlugo bede robil :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poradzisz sobię, bardziej utrudnione jest wyciągać turbo w poprzecznych bo jest z tyłu za silnikiem w np audi a3/golf

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...