Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z klimatyzacją - nie pracuje na wolnych obrotach


Mateusz-B6

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, po wypłukaniu układu klimatyzacji i wymianie kompletu części (kompresor, skraplacz, osuszacz, dysza rozprężna, wszystkie oringi) okazało się, że jest jeszcze problem z wentylatorem (był już przed zatarciem kompresora), mianowicie na wolnych obrotach wentylator nie startuje, dopiero po dodaniu gazu do 1100 obr/min załączają się oba wentylatory - nawet na zimnym silniku. Domyślam się, że tak być nie powinno, że powinien się włączyć tylko ten mniejszy wentylator. Rozumiem to tak, że jest zbyt mały impuls do startu obu wentylatorów i z tego powodu nie wstają one na obrotach jałowych, czy mam rację? Jest szansa powalczyć z tymi wentylatorami, czy pozostaje jedynie wymienić moduł sterujący wentylatorami?

 

Numer modułu, który mam zamontowany na aucie, to 8E0 959 501 D, a sprzedawca w sklepie powiedział, że wg VINu pokazuje mu 8E0 959 501 AG, czy może być tak, że ktoś włożył niepasujący moduł?

Edytowane przez Mateusz-B6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób test wentylatorów Vagiem. To że działają obydwa naraz jest jak najbardziej normalne. Jak klima jest załączona to wentylatory będą startowały po osiągnięciu ciśnienia ponad 9 bar. Sprawdź jakie masz ciśnienie w układzie po załączeniu klimy i kiedy wentylatory startują. Niemniej wydaje się że pracują poprawnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, bobikos napisał:

Zrób test wentylatorów Vagiem. To że działają obydwa naraz jest jak najbardziej normalne. Jak klima jest załączona to wentylatory będą startowały po osiągnięciu ciśnienia ponad 9 bar. Sprawdź jakie masz ciśnienie w układzie po załączeniu klimy i kiedy wentylatory startują. Niemniej wydaje się że pracują poprawnie.

Wentylatory podczas testu VAGiem się uruchamiają. Ciśnienie czynnika wynosi 6 bar ma wolnych obrotach, dopiero po dodaniu gazu do 1100 wzrasta do 13-15 bar i uruchamiają się wentylatory.

 

Naprawdę powinny się oba wentylatory włączać na zimnym silniku?

Edytowane przez Mateusz-B6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A działa Ci klima na wolnych obrotach? Jeśli nie to raczej wina sprężarki że nie osiąga od razu ciśnienia. Wnetylatory działają poprawnie.

Edytowane przez bobikos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, bobikos napisał:

A działa Ci klima na wolnych obrotach? Jeśli nie to raczej wina sprężarki że nie osiąga od razu ciśnienia. Wnetylatory działają poprawnie.

Nie działa na wolnych obrotach, sprężarka jest nowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź w kanale 001 klimatronika czy zawór wysterowuje sprężarkę do pracy. Wstaw tutaj zrzuty w przypadku wątpliwości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, bobikos napisał:

Sprawdź w kanale 001 klimatronika czy zawór wysterowuje sprężarkę do pracy. Wstaw tutaj zrzuty w przypadku wątpliwości

Grupa 001 wolne obroty:
- 0.46A
- 74%
- 21.50%
- 5.00 bar

 

Grupa 001 1100 obr/min:

- 0.45A
- 72%
- 40.00%
- 13.00 bar

 

 

 

 

Tutaj wyszło, że zamieniona jest wtyczka poduszki silnika i kompresora (są identyczne) i to było powodowem tego, że klima startowała przy 1100 rpm. Patrzyłem u siebie i ta idąca do poduszki silnika jest krótsza niż ta idąca do kompresora, co uniemożliwia odwrotne ich podłączenie. W aucie była przekładka z automatu na manual, czy to może mieć znaczenie, że ktoś dał złą wiązkę do kompresora i poduszki silnika?

 

Edytowane przez Mateusz-B6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odepnij wtyczkę od kompresora i sprawdź czy vag wyrzuci błąd zaworu w sprężarce, czy błąd poduszki w silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, bobikos napisał:

Odepnij wtyczkę od kompresora i sprawdź czy vag wyrzuci błąd zaworu w sprężarce, czy błąd poduszki w silniku.

Po odłączeniu wtyczki pojawił się błąd w silniku:

  • 17996
  • P1588
  • Elektromagnesy dla zawieszenia silnika - N144/N145
  • Przerwa DB

 

Wygląda na to, że wtyczki są zamienione, potwierdź mi proszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli odpiąłeś wtyczkę od kompresora a wyskoczył błąd czujnika poduszki silnika to ewidentnie masz zamienione wtyczki. Zamień je między sobą to będziesz miał załatwione dwa tematy: klima zacznie działać a buda na postoju będzie mniej wibrowała (o ile poduszka silnika jest w pełni sprawna).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, bobikos napisał:

Jeżeli odpiąłeś wtyczkę od kompresora a wyskoczył błąd czujnika poduszki silnika to ewidentnie masz zamienione wtyczki. Zamień je między sobą to będziesz miał załatwione dwa tematy: klima zacznie działać a buda na postoju będzie mniej wibrowała (o ile poduszka silnika jest w pełni sprawna).

Zamieniłem wtyczki. Efekt taki jak napisałeś - klima działa na postoju i buda nie wibruje po odpaleniu. Dzięki wielkie za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękna sprawa, temat naprawiony bez dodatkowych kosztów. Podejrzewam że wentylatory też zaczęły pracować na postoju przy załączonej klimie

Edytowane przez bobikos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, bobikos napisał:

Piękna sprawa, temat naprawiony bez dodatkowych kosztów. Podejrzewam że wentylatory też zaczęły pracować na postoju przy załączonej klimie

Dokładnie tak, wentylatory pracują na postoju przy załączonej klimie! Raz jeszcze dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...