Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Diagnostyka silnika


bumszakalaka

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, 

Chciałbym prosić o pomoc w interpretacji logów

Słowem wstępu - auto po wymianie paska rozrządu, sprzęgiełka alternatora, oleju, filtrów oleju i powietrza, nowe świece NGK PFR6

Auto w serii

Log #503493 002+033

Log #503497 003 020

Log #503498 115 118

i na postoju

Log #503500 001 003

Log #503501 002 033

Log #503502 090 093

 

Tak to wygląda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływ za mały, turbo tez dość marnie wstaje. Sprawdz szczelność dolotu, daj nową przepływkę i sprawdz stan kata i żeliwa turbiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, przem8 napisał:

przepływka jakby delikatnie zaniżała.

Czy tak delikatnie to nie wiem :wink:

W serii miałem w tym samym silniku 140 g/s i to też w ciepłe dni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, pelonek1 napisał:

Czy tak delikatnie to nie wiem :wink:

W serii miałem w tym samym silniku 140 g/s i to też w ciepłe dni.

Czy są gdzieś może dostępne wzorcowe wskazania MAF przy danym ciśnieniu generowanym przez K03?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, andrew01 napisał:

Czy są gdzieś może dostępne wzorcowe wskazania MAF przy danym ciśnieniu generowanym przez K03?

Musisz poszukać, ja takich danych nie mam i nie widziałem, jednak przy odcięciu powinno być około 130 g/s.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. Z czym może być związane to stukowe spalanie?

Przepływomierz - są jakieś warte uwagi nowe zamienniki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, bumszakalaka napisał:

Dzięki za odpowiedzi. Z czym może być związane to stukowe spalanie?

Przepływomierz - są jakieś warte uwagi nowe zamienniki?

Tylko z boscha. W bfb około 125 przepływ przy 6tys. Zainteresuj się katem czy nie jest przypchany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, przem8 napisał:

Tylko z boscha. W bfb około 125 przepływ przy 6tys. Zainteresuj się katem czy nie jest przypchany.

Da się to ocenić logami czy tylko zrzucenie z auta i ocena na oczy? Jakieś odczyty z sondy przed i za katem mogą być pomocne?

 

Edit: Taki błąd wyrzuca

IMG_20210817_004526.jpg

Edytowane przez bumszakalaka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, bumszakalaka napisał:

Da się to ocenić logami czy tylko zrzucenie z auta i ocena na oczy?

Cofki mogą wskazywać na przytkanie kata ale najlepiej go ściągnąć i zobaczyć. Błąd od zaworka n75, do wymiany albo coś z wiązką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtyczka i kable od N75 sprawdzone, kostki przeczyszczone a mimo to błąd wyskakuje i raz ECU wysterowuje N75 a raz jest 0% i auto zamula. Wymieniam i wybór padł na PIERBURGA tylko który - 

WWW.IPARTS.PL

Zawór regulacyjny ciśnienia doładowania PIERBURG 7.01024.02.0

 

czy ten od FMIC

FMIC.PL

Zawór regulacji ciśnienia N75 1.8T, 2.0T ►FMIC.PL◄ Twój tuningowy sklep internetowy!

 

Rozumiem, że wtyczki pasują?

 

Dodam tylko, że jak podglądałem w VCDS wysterowanie zaworka N75 wyrażone w % to czesto po zmianie biegu było 0 i po jednym lub kilkukrotnym odpuszczeniu pedału gazu i dodaniu "zaskakiwało" i wypełnienie przy bucie szło na 95%. Taka loteria...czy to N75 czy problem jeszcze gdzie indziej?. Innych błędów VCDS nie zgłasza oprócz tego jednego co powyżej

Edytowane przez bumszakalaka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Walczę nadal. N75 zmieniona na Pierburga, DVka była dziurawa i została również wymieniona. Szczelność dolotu sprawdzona i oczywiście ezektor pęknięty - jutro dojedzie do mnie nowy to go zmienię. Więcej przedmuchów nie zauważyłem ale kontrolnie po zmianie ezektora jeszcze raz sprawdzę.

Logi z dziś - chłodny wieczór. Turbina jakby lepiej wstawała ale przepływ niski. 

Log #505562

Odpiąłem przepływkę i zrobiłem logi bez niej. Oto one.

Log #505565

 

Podpowiedzcie - przepływomierz do zmiany? Bez niej samochód ewidetnie żywszy, szybciej reagował na pedał gazu i przy zmianie biegów nie zamulał.

Tu jako ciekawostkę - cofanie zapłonów bez przepływki dopiero pojawiło się od ~5 tyś. obr.

Log #505568

Edytowane przez bumszakalaka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, bumszakalaka napisał:

Wymieniony przepływomierz, N75, ezektor, DV

Log #506504 115 118

Log #506505 002 033

Log #506506 003 020

 

Chyba jest lepiej?

Wg mnie jest dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...