Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0TFSI Zębatka walków 06f105243c


adam458

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Czy zębatka walków  balansujących 06f105243c jest dostępna do kupienia w aso? Pytam bo moja wyzionęła ducha... Była przyczyną opiłków w oleju. Chyba w porę trafione ?Nie planuje montażu pompy od 1.8t, bo moja pompa oleju jest w bdb stanie, jak również sam moduł walków, nie ma luzów. Myślę, że jeszcze mi posłuży. 

IMG_20210821_154006.jpg

IMG_20210821_153716.jpg

IMG_20210819_134616.jpg

Edytowane przez adam458
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem do aso o zębatkę. Odpowiedź to taka że numer jest niepoprawny. Można kupić cały moduł walków, wraz z pompa oleju za 8120zl brutto. Tyle w temacie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, adam458 napisał:

Pisałem do aso o zębatkę. Odpowiedź to taka że numer jest niepoprawny. Można kupić cały moduł walków, wraz z pompa oleju za 8120zl brutto. Tyle w temacie 

Przerabiałem to u siebie wiem że to koszta ale jak planujesz dłużej potrzymać auto rób konwersję przynajmniej później nie będziesz się zastanawiał czy pompa działa czy nie, a tak święty spokój. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, marcinps napisał:

Przerabiałem to u siebie wiem że to koszta ale jak planujesz dłużej potrzymać auto rób konwersję przynajmniej później nie będziesz się zastanawiał czy pompa działa czy nie, a tak święty spokój. No i dużo taniej wyjdzie ci konwersja pompy niż to co Ci w aso powiedzieli. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odzew :) Ogólnie to chciałem uniknąć konwersji na 1.8T ze względu na to ciśnienie które jak dla mnie jest krytycznie za duże. Mój silnik nie miał problemów z pompą oleju przeglądnąłem ją jest ok. Nie jest też przytarty ani nic innego. Panewki ok, silnik jeszcze polata... Dziś złożyłem odpaliłem na zębatce VisMotorsport. Nie mam uwag, silnik nie drży chodzi po prostu poprawnie jak wcześniej. I to tyle, robotę zrobiłem sam  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 8/28/2021 at 4:40 PM, adam458 said:

Dzięki za odzew :) Ogólnie to chciałem uniknąć konwersji na 1.8T ze względu na to ciśnienie które jak dla mnie jest krytycznie za duże. Mój silnik nie miał problemów z pompą oleju przeglądnąłem ją jest ok. Nie jest też przytarty ani nic innego. Panewki ok, silnik jeszcze polata... Dziś złożyłem odpaliłem na zębatce VisMotorsport. Nie mam uwag, silnik nie drży chodzi po prostu poprawnie jak wcześniej. I to tyle, robotę zrobiłem sam  

Adam458,

To ten zestaw z Vis usuwający wałki wyrównoważające?

Napisz jak z montażem i jak wrażenia.

Btw.Jak wyszedł pomiar ciśnienia na setupie z Vis?

Pozdrawiam ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ten Vis co na olx idzie dorwać, ogólnie rumuński produkt :)

Ogólnie montaż bardzo prosty.  Demontujesz oczywiście miskę. Później blokujesz napinacz łańcucha napędu pompy oleju i odkręcasz śrubę od wałków, a drugą od pompy oleju. I tyle składasz analogicznie .

Ciśnienia nie mierzyłem bo po co. Coś opiłkowało, przyczynę znalazłem. Uleczyłem, profilaktycznie przegląd panewek. Oczywiście stan bdb.

Co do wrażeń. Nie odczułem po montażu nic negatywnego silnik jak drżał dawniej, tak pozostało to bez zmian. Nagrałem taki filmik żeby pokazać kulturę pracy silnika, inaczej nie umiał bym tego odzwierciedlić, aha niestety temat nie dotyczy a4, a a3 8p ale silnik ten sam :)

 

 

 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam 458 dzięki za szczegółowe info i filmiki.

Tak słyszałem o produktach VIS.

Czyli montaż prosty.

Piszesz, że coś opiłkowało. Ustaliłeś co było przyczyną?

Fajnie, że kultura pracy ok ktoś na grupie FB pisał, że są wibracje.

Niech auto bezawaryjnie służy.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja założyłem koło vis bo oryginał się sypał i właśnie on zaczął się mielić i opiłki dawać do oleju. Fotka w pierwszym poście. Tak pisałem też z użytkownikiem tfsi co złożył visa. Ale do silnika wzdłużnego i pisał że wibruje. Ja uważam że to zasługa stanu silnika, stare wyciągnięte rozrządy, zużyte wariatory i wiele innych osprzętów... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Koledzy po dłuższej nieobecności na forum.

Opracowałem właśnie koncepcję na uzdrowienie wałków w I generacji 2.0 TFSI. Kiedyś dałem sobie radę z 2.0 TDI to i z tym padłem dam radę :). Będzie ona na pewno lepsza jakościowo jak ta z VIS. Potrzebuję jednak kupić lub wypożyczyć cały moduł wałków wraz z pompą oleju od 2.0 TFSI na pasku, w celach pomiarów. Jakby ktoś posiadał coś takiego (może być nawet z rozwalonym kołem od napędu wałków) to proszę o kontakt na PW.

 

Podjąłem dziś już konkretne kroki i jeśli wszystko pójdzie planowo, to w połowie lutego będą dostępne dwa rozwiązania:

- profilaktyczne - dla tych do mają jeszcze wałki wyrównoważające bez luzu i nie ucieka im tam ciśnienie oleju,

- bardziej radykalne dla tych co mają wywalone łożyska wałków.

W obu przypadkach nie będzie problemów z ciśnieniem oleju tak jak ma to miejsca w przypadku montażu pompy z 1,8T albo 2.0 TDI do 2.0 TFSI.

 

Edytowane przez jaro4444
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaro4444 

Dzięki za info.

Jak tylko będziesz miał opracowane i przetestowane rozwiązanie wrzucaj informacje na forum.

Powodzenia

Black4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...