Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Chiptuning A4 B6 1,9TDI AVF i wymiana sprzęgła oraz skrzyni biegów


cinek531

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

Noszę się z zamiarem wgrania mapy do mojej A4. Nie ma to być jakiś agresywny tuning (Ok 160-180km). Przy okazji być może razem z założeniem fmic aby trochę ulżyć i nie wysilać silnika. W związku z tym mam do forumowiczów prośbę o opinie w kilku kwestiach, a mianowicie:

1. Niestety zanosi się, ze w niedalekiej przyszłości skończy mi się sprzęgło/dwumas a być może i skrzynia bo już czuje jakby delikatne poszarpywania, wiec pytanie czy w perspektywie podnoszenia mocy nie należałoby zadbać o lepsze sprzęgło i skrzynie skoro i tak będą do wymiany? Jeśli tak, to jakie oznaczenia? Jeśli do mocy rzędu 180km nie ma potrzeby polepszania tych układów to gitara. 
2. Czy zakładanie fmic do mocy 180km ma uzasadnienie? 
3. Czy w standardzie podczas robienia nowej mapy jest robienie ogólnej diagnostyki układu? Czy wszystko śmiga jak należy? Mam na myśli turbo, podciśnienia, Przepływomierz i inne rzeczy o których nie mam pojęcia? 
 

Ogólnie zalezaloby mi żeby to zrobić z głową i nic na sile wiec jeśli moje auto się generalnie do tego nie nadaje to chciałbym wiedzieć zamiast robić coś na sile. 
 

Liczę na wasze opinie. 
pozdr. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, cinek531 napisał:

zy w standardzie podczas robienia nowej mapy jest robienie ogólnej diagnostyki układu? Czy wszystko śmiga jak należy? Mam na myśli turbo, podciśnienia, Przepływomierz i inne rzeczy o których nie mam pojęcia? 

Tak, to powinno być w standardzie i na tym to polega, że najpierw diagnostyka i potem ewentualna naprawa i chip dedykowany do stanu auta, a nie gotowiec na XXX KM. Śmieszy mnie jak ktoś pisze, że będzie mieć mapę np. na 180KM., a co on wróżka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem przybliżoną oczekiwaną moc żeby uniknąć pytań forumowiczów do jakiej mocy chce go podnosić, bo od tego zależy czy fmic jest sens instalować czy nie. Albo czy lepiej jest założyć lepsze sprzęgło/skrzynie czy nie. 
 

ps. Fajnie ze Cię to śmieszy… 

Edytowane przez cinek531
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Zestaw od BRD.

2. Tak, fabryczne IC jest małe....

3. Ktoś, kto ma głowę na karku najpierw robi diagnostykę, w sytuacji gdy wszystko jest ok przystępuje do prac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, george napisał:

1. Zestaw od BRD.

2. Tak, fabryczne IC jest małe....

3. Ktoś, kto ma głowę na karku najpierw robi diagnostykę, w sytuacji gdy wszystko jest ok przystępuje do prac.

Dzięki za odpowiedz. 
rozumiem ze zestaw z BRD masz na myśli skrzynia oraz sprzęgło? 
 

1. Czy jeśli wrzucę tutaj logi dynamiczne to ocenicie jest pod kątem zdatności do mapowania? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, cinek531 napisał:

rozumiem ze zestaw z BRD masz na myśli skrzynia oraz sprzęgło? 

Sprzęgło i koło dwumasowe. Skrzyni nie musisz zmieniać.

2 godziny temu, cinek531 napisał:

Czy jeśli wrzucę tutaj logi dynamiczne to ocenicie jest pod kątem zdatności do mapowania? 

Tak, tutaj https://a4-klub.pl/forum/308-a4-b6b7/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.08.2021 o 08:58, cinek531 napisał:

Dzięki za odpowiedz. 
rozumiem ze zestaw z BRD masz na myśli skrzynia oraz sprzęgło? 
 

BRD + Twoja tarcza do obicia kevlarem za 200zł i masz zapas.
Co do FMIC to jak najbardziej ma sens, temperatury rzędu 60-70 stopni w dolocie to jest zabójstwo i utrata kilkudziesięciu % mocy więc jeśli masz fundusz to rób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki z radę. 
raczej używane z demontażu? Nowe są w miarę dobre jakościowo? Jakoś mam przeświadczenie ze co oryginał to lepsze i czasem lepiej używkę kupić. 
czy sprzęgło z silnika BMN jest zamienne z tym BRD? 

Edytowane przez cinek531
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, cinek531 napisał:

Dzięki z radę. 
raczej używane z demontażu? Nowe są w miarę dobre jakościowo? Jakoś mam przeświadczenie ze co oryginał to lepsze i czasem lepiej używkę kupić. 
czy sprzęgło z silnika BMN jest zamienne z tym BRD? 

BMN to silnik z A3 poprzecznie montowany, BRD i AVF to silniki wzdłużne - moim zdaniem to nie zadziała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybacz Ivanek ale chyba potrzebuję mieć to wyłożone jak krowie na rowie. 
 

nie do końca wiem z czego składa się zestaw sprzęgła.. 

tarcza, docisk, dwumas? 
Czyli docisk i dwumas z BRD. 
Tarcza moja z AVF do obicia kewlarem? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zestaw sprzęgła to tarcza docisk łożysko wyciskowe.

Dwumas w sumie też najlepiej wymienić bo swoje już przelatał zapewne.

Tarcze do obicia dajesz swoją, albo tą nową, jak wolisz. Z kewlarem różnie jest, najlepiej obijać okładziną LUK8090S.

Ale jeśli nie masz zamiaru iść grubiej z mocą to daj sobie spokój z obijaniem bo zestaw z BRD daje radę chyba do około 450Nm.

Przy okazji wymiany sprzęgła wymień łożysko igiełkowe w wale korbowym. Można wymienić również uszczelniacz walka sprzęgłowego (jest tani) skrzyni i jeśli trzeba/jeśli się poci uszczelniacz wału korbowego.

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...