Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[1.9 AVF] Nierówna praca na biegu jałowym.


dawid93

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Na biegu jałowym czasami rzuci silnikiem co czuć siedzac w środku.

Od czego zacząć?

 

Edytowane przez dawid93
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo. Wstępna diagnoza mechanika wskazuje na problem z pompowtryskiwaczem. Za półtora tygodnia oddaję auto do serwisu zajmującego się pompkami i dam znać co wynikło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wyczytałem na forum to osoby wskazują problem na uszczelki na pompowtryskach. Nie spotkałem się z odpowiedzia że rzeczywiście to było konkretną przyczyną dlatego zadałem pytanie w nowym temacie.

Daj znaka, oby zdiagnozowali dobrze i żebyś nie zabulil za dużo ?

Edytowane przez dawid93
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki :) Mechanik uprzedził mnie, że demontaż pompowtrysków często kończy się demontażem głowicy więc lekkiego stracha mam :) ale za półtora tygodnia się okaże, mam nadzieję, że nie będzie tak źle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw należy zacząc od podoginania pinów na wtyczkach pompowtrysków, koszt zerowy i w wielu przypadkach pomaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie podoginałem piny na wtyczkach i 100 km spokój a później znowu. Mam już nowa listwę zasilająca wtryski czeka tylko na wymianę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, ecobuda napisał:

Mam już nowa listwę zasilająca wtryski czeka tylko na wymianę.

Możesz  podać link gdzie kupiłeś ? Czy brałeś zamiennik z allegro ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. mam podobny problem zimny silnik na biegu jałowym nierówno pracuje. po przejechaniu km juz wszystko jest ok. jakie logi zrobić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem już po wizycie u mechanika. Logami stwierdził, że korekcje na dwóch pompkach odbiegają od normy. Po zdjęciu pokrywy zaworów stwierdził jednak najgorsze - wytarty wałek rozrządu, wytarte regulacje pompowtrysków, prawdopodobnie wytarte również szklanki, wyrobione gniazda pompowtryskiwaczy. Dał mi do wyboru dwie opcje: 1) wymiana wałka, panewek, regulacji, pompowtrysków, szklanek, pompy vacum, pompy paliwa, tulejowanie gniazd i płukanie układu w koszcie całkowitym około 7 tys. Opcja 2) wymiana uszczelniaczy pompek i regulacji koszt 600 zł. Na razie wybrałem opcję drugą - więc wymienił mi uszczelniacze i regulacje. Po tej operacji korekcje wtrysków nie są idealne, ale zaczęły mieścić się w normie. Pojeździłem trochę autkiem i jak na razie nie rzuca silnikiem. Pojeździmy, zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja spróbuje na pewno z pinami a później uszczelniacze. Mam zamiar wymienić też pompe vacum. Za półtora tyg dopiero będę miał auto pod ręką bo narazie jestem w trasie to zobaczymy. Ps co do 1 opcji mechanika Arek to chyba lepiej piec byłoby wymienić hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi się wydaje, że wałki w tych silnikach to części eksploatacyjne :p w kupno drugiego silnika nie chcę iść, nie wiadomo w jakim stanie taki będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kiedyś w golfie IV na pompowtryskach zwiększyłem VCDSem delikatnie obroty na jałowym i problem zniknął, tylko że u mnie korekty były idealne na ORI pompkach przy przebiegu bliskim pół miliona km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Wymieniłem pompe vacum jako pierwszy zabieg. Wymieniłem wezyki podciśnienia przy okazji dla pewności.

 

Auto dużo lepiej odpala. Ustąpiły drgawki na biegu jałowym - bardzo ładna kultura pracy jest teraz. Dodam że pompe vacum założyłem nowa z firmy Bosch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobaczymy bo dopiero drugi dzień po montażu. Czasem coś jeszcze jakbym wyczuwal. Trudno pojezdze i zobacze. Następnym razem uszczelniacze zaatakuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...