Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi a4 1.8T bfb komunikat OlDruck motor abstellen und Olstand prufen


Pawelaudia4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Panowie mam problem z audi a4 1.8 T BFB 2004. W czasie jazdy w okolicach 1500 obrotów do mniej więcej 1800 obrotów zapala się zawsze kontrolka OlDruck, jak nacisnę check jest komunikat motor abstellen und Olstand prufen. Wstawiłem auto do mechanika od Audi, sprawdził poziom i ciśnienie oleju, ale powiedział, ze jest wszystko w porządku łącznie z pompą oleju. Wymienił czujnik ciśnienia oleju. Odebrałem auto i dalej to samo. Wiecie może co może być problemem i co dalej diagnozować, sugerowałem mu że może zapchany smok, ale stwierdził, że wtedy pojawiłyby się problemy z ciśnieniem. Z góry dzięki za wszelkie wskazówki

Edytowane przez Pawelaudia4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli od czasu od kiedy masz autko nie zaglądałeś do smoka, powinieneś i tak to zrobić. Było kilka przypadków że smok był cały zabity syfem, a ciśnienie było w normie, także jedne drugiego nie wyklucza

Jeszcze ktoś kiedyś wspominał że może to być powiązane z czujnikiem otwarcia maski. Na fisie pokazuje Ci poprawnie że maska jest otwarta/zamknięta?

Edytowane przez zionx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Pawelaudia4 napisał:

Olstand prufen

Kontrolka świeci się na żółto? Jeśli tak to do wymiany czujnik w misce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Pawelaudia4 napisał:

zapala się zawsze kontrolka OlDruck, jak nacisnę check jest komunikat motor abstellen und Olstand prufen.

Zapala się kontrolka niskiego ciśnienia oleju oraz komunikat by zgasić motor i skontrolować olej.

Na 99% zabity smok oleju.

Zarżniesz silnik jak nic z tym nie zrobisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Auto kupiłem, więc smok nie był czyszczony. Dzięki za odpowiedzi - wczoraj wymieniłem olej na motul 5w40, bo nie wiem czym był zalany, założyłem filtr knecht. Pojeździłem około 60 km i jest znacznie lepiej. Tzn. kontrolka nie włącza się już na każdym skrzyżowaniu tylko w chwili gdy długo jadę na 1500 rpm najczęściej na drugim biegu. Mechanik twierdził, że jeżeli smok byłby zapchany to pomiary ciśnienia nie byłyby w porządku, ale pewnie macie rację, ze może być to smok. Chcę wstawić w przyszłym tygodniu na wymianę rozrządu, więc będzie zdejmował miskę, więc powiem jeszcze raz, żeby zwrócił uwagę na smok. Wczoraj podłączyłem się VCDS i sczytałem komunikat: 16683 - boost pressure regulation P0299-002 - control range not reached - intermittet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Pawelaudia4 napisał:

16683 - boost pressure regulation P0299-002 - control range not reached - intermittet.

Turbo nie pompuje jak trzeba. Porób odpowiednie logi, masz wsio w dziale diagnostyka opisane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, dzięki za odpowiedź, kurcze dziwne, bo turbo jest świeżo po regeneracji założone dwa tygodnie temu. Przed wymianą turbo kontrolka ciśnienia oleju też się zapalała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Pawelaudia4 napisał:

świeżo po regeneracji założone dwa tygodnie temu.

Właśnie pewnie dlatego. Zrób logi dynamiczne 2+33, 3+20 i 115+118 i od razu 115+118 z odpięta wtyczką od n75.

Jak chcesz sprawdzić smoka to kamerką endoskopową po demontażu czujnika poziomu oleju w misce.

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że błąd tyczy doładowania, nie musi oznaczać że z turbiną jest coś nie tak. Jest masa czujników i przekaźników za to odpowiedzialnych i przede wszystkim szczelność wszystkich połączeń. Tak jak przemo napisał - log prawdę Ci powie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a więc tak - mechanik zdjął miskę wyczyścił - smok był faktycznie przybrudzony nagarem, przy okazji został wymieniony rozrząd,  pompa wody i pasek alternatora. Wyjechałem autem pojeździłem z 15 min aż się rozgrzał i nadal to samo, w okolicach 1500 rpm zapala sie kontrolka cisnienia oleju. Jadac ciagiem okolo 5-10s. Macie pomysły, gdzie szukać dalej przyczyny? czujnik również wymieniony tak jak wcześniej pisałem. Z gory dzieki za wszelkie podpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to trzeba fizycznie wkrecic manometr na dlugim przewodzie w uklad, zegar do auta i jezdzic i patrzec jakie jest cisnienie gdy pokazuje blad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.09.2021 o 19:48, zionx napisał:

 

 

W dniu 21.09.2021 o 19:37, przem8 napisał:

A jakie jest faktyczne ciśnienie oleju? 

Wymien czujnik cisnienia oleju i po sprawie bo jest uszkodzony mialem to samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.09.2021 o 06:30, michu123 napisał:

 

Wymien czujnik cisnienia oleju i po sprawie bo jest uszkodzony mialem to samo

Hej, myślisz, że ten czujnik nowy, który wymienił mechanik jest uszkodzony i włożyć kolejny?

Ciśnienie pomierzył i jest książkowe, podejrzewa, ze może być coś z elektroniką. Ma jeszcze sprawdzać w tym tygodniu. Niestety w dalszym ciągu problem nierozwiązany. Jak się uda będę pisał co było problemem. Dzięki Panowie za wszelkie sugestie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro ciśnienie jest dobre, to ja stawiam na czujnik. Zauważyłem że dużo osób nie jest w stanie sobie uświadomić że nowe, nie zawsze znaczy sprawne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.09.2021 o 13:07, zionx napisał:

Skoro ciśnienie jest dobre, to ja stawiam na czujnik. Zauważyłem że dużo osób nie jest w stanie sobie uświadomić że nowe, nie zawsze znaczy sprawne :)

Najważniejsze, że Pan jest tego świadomy i zawsze wie, że nowe nie znaczy sprawne.

Kontynuując wątek problemem okazały się zegary - po ich naprawie wszystko działa odpowiednio. Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za wszelkie sugestie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, niestety nie wiem co było problemem. Mechanik wcześniej zrobił obejście od czujnika do licznika, nie pomogło, później podłączył inne zegary od drugiej a4 i błąd przestał wyskakiwać, wiec wiedział, że coś z licznikiem. Licznik został oddany do elektronika i ten naprawił, co dokładnie zrobił nie wiem - nie mam bezpośredniego kontaktu z nim. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...