Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Quattro - głośna praca tylnego dyfra


jawalski

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Pacjent audi a4 b9 avant 2,0tdi 190ps quattro. Przebieg 150kkm. Problem : hałas, a właściwie stuki z tylnego mostu podczas ruszania przy skręconych kołach. Objawiło się to ostatnio, a efekt się pogłębia. Na początku przy skręcie było słychać dźwięk przypominający jazdę na wyząbkowanych oponach co zostało uznane jako normalne dla quattro, na wprost była cisza. Później doszły stuki, coś jakby przeskakująca zębatka. Wróciłem z urlopu przejeżdżając ok. 3,5kkm, więc zębatki po takim tripie pewnie bym ukręcił. Dodatkowo ostatnio podczas dynamicznego przyspieszania na wprost dochodzą dźwięki (dół auta, mniej więcej środek) jakby któraś poduszka nie trzymała - głuche uderzenia. Przy jeździe ze stałą prędkością cisza. Poduszki nie wylane, po obejrzeniu na kanale wydają się być w porządku. Myślałem jeszcze o łączniku elastycznym wału - nie wiem czy to dobry trop. Proszę o pomoc w sensie procedury postępowania, czyli od czego zacząć, co po kolei eliminować i w jaki sposób. Czy odkręcenie wału na tył i próby jazdy jak ośką ma sens. To moje pierwsze 4x4 i kompletnie nie wiem jak zacząć diagnozować mój problem ( który w mojej opinii jest mechaniczny). Będę wdzięczny za wszelkie sugestie lub polecenie warsztatu ogarniętego w napędzie quattro. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręcenie wału i wymiana podpory, to Cię czeka. Uprzedzę Twoje pytanie - nie możesz jeździć bez wału jak ośką.

Wał oddaj do zaufanej firmy z dobrymi opiniami i gwarancją na swoją robotę, bo nie raz zdarzało się, że cała 'naprawa' wykonywana była w imadle a o wyważaniu to oni tylko w serwisie opon słyszeli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A i jeszcze jedno pytanie : do tylnego mostu podpięta jest wtyczka (elektryczna) , co to jest, co to robi, jakiś czujnik???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź. Jeśli dobrze zrozumiałem to wał z podporą  odpowiedzialny jest za efekty jakby uderzania podczas dynamicznego przyspieszania ? Czy gruchotanie podczas ruszania na skręconych kołach to też wał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Langista napisał:

Uprzedzę Twoje pytanie - nie możesz jeździć bez wału jak ośką.

Czekaj czekaj .... nie napisał czy ma manuala czy S-Tronica 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Cytat

Odkręcenie wału i wymiana podpory, to Cię czeka

Chwilę trwało zanim pomyślałem. Miałem usterkę - haczący na lewarku 2 bieg, źle wchodził. Diagnoza - do wymiany element plastikowy w którym osadzony jest lewarek. Aby to wymienić (a można tylko od dołu) trzeba było opuścić wał - odkręcic i przykręcić. Czy taki zabieg mógł spowodować moje kłopoty. Gdzie przy takiej robocie można popełnić błąd? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Langista napisał:

Zależy w jaki sposób opuściłeś ten wał, mogłeś uszkodzić podporę.

Od razu powiem że nie ja to robiłem. Pojadę do tego warsztatu, ale nie wiem jak zweryfikować ową podporę. Czy kolejny raz odkręcić wał, czy będzie tam jakiś luz, co tam sprawdzić i czy da się to zrobić ręką. Generalnie jak stwierdzić lub wykluczyć uszkodzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wizualnie, jak tulejka będzie naderwana to wiadomo, że do wymiany. Druga sprawa, to czy ten, kto to wcześniej zdejmował wiedział co robi i samego wału nie uszkodził..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany.

Okazało się, że Audi zna temat (znajomy z serwisu mi pomógł). Powodem odgłosów dochodzących z tyłu nie jest dyfer, ale stary, nie wymieniany olej w sprzęgle wielotarczkowym. Wg instrukcji nie wymienia się go. Zrobiłem dwukrotną wymianę oleju w tym sprzęgle (wchodzi 0,5 l) i zalany został po raz trzeci. Pierwsze zlanie - olej czarny, po pierwszej wymianie bursztynowy, po drugiej praktycznie jak nowy. Trzecie zalanie i po problemach. Napęd nie tłucze, nie chrobocze, chodzi cicho jak należy. Należy jeszcze wykonać adaptację sterownika do nowego oleju. Da się wymienić nie odkręcając wału. Może się komuś przyda ten post.

  • Pomoc techniczna 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...