Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pytanie o temperature płynu


WOLFENSTEIN

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,panowie proste pytanie dziś 29 stopni na zewnątrz podczas jazdy na kompie podłączonym na obd2 temperatura oscyluje cały czas od 98-102stopni,Pompa z termostatem czyli cały moduł wymieniany niedawno i termostat w instrukcji siedzi w module który się otwiera przy 115stopniach.

Proste pytanie czy wszystko ok

I drugie pytanie dzisiaj dałem mu po garach ale tak ze nie oszczędzałem go,na zewnątrz 29stopni i po przyjeździe do domu załączyły mi się wentylatory na 2min.Czy w tfsi to normalne jeżeli miałem 100 stopni na płynie,oczywiście miejcie świadomość ze czujnik włączenia wentylatora siedzi u mnie na dolnym wężu drugiego obiegu wiec po daniu mu po garach dolny obieg mógł się więcej zagrzać i dlatego czujnik załączył wentylator wiec panowie prawda czy fałsz???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W układzie masz elektryczną pompę która uaktywnia się po zgaszeniu silnika, wymusza obieg a wentylator schładza plyn który idzie na silnik i turbo (ewentualnie skrzynie biegow)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, to normalne. Też mnie to zaniepokoiło ale wyczytałem że teraz silniki utrzymują tempertaturę roboczę w przedziale 90-105 stopni - wszystko w związku ze zmniejszeniem zuzycia paliwa - nowe oleje i płyny są przystosowane do pracy w wyższych temperaturach.

Co więcej - jak zaczniesz go pałować to temperatura powinna spaść w okolice 90 stopni.

https://www.audiworld.com/forums/a4-b9-platform-discussion-212/coolant-reservoir-blue-cap-vs-black-cap-3018747/#post25589512

 

A z ciekawości - wskazówkę masz w połowie czy czasem podchodzi trochę wyżej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, SynKopa napisał:

A z ciekawości - wskazówkę masz w połowie czy czasem podchodzi trochę wyżej?

Na VC nie ma wskazówek temp. i paliwa. Są pojedyńcze LED.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mobilki "synkopa" tak jak byś przeczytał moje tematy to tak kreski od temperatury czasami wyżej wchodzą ,a co do przepałowania go to temperatura na obd2 kopie pokazuje w czasie jazdy żwawej 98 nawet niżej,co do pory roku jak lato to wystarczy 300metrów i mam 90 stopni oczywiście na kopie 98 lub 100 lub 101 i zaraz spada na 98 i tak w kółko.

Dziś jest 11 stopni na zewnątrz to potrzebował 1.5km czyli wszystko cacy tyle ze u mnie jest z 190km zrobione na 230km

Ps.powiem ze siedzenia w audi a4b9 2017r,skóra kremowa są niewygodne,wystarczy 300km przejechane i nie czuję pupy i pleców ,to samo cała rodzina narzeka,ehhh....

Edytowane przez WOLFENSTEIN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.09.2021 o 16:06, SynKopa napisał:

Tak, to normalne. Też mnie to zaniepokoiło ale wyczytałem że teraz silniki utrzymują tempertaturę roboczę w przedziale 90-105 stopni - wszystko w związku ze zmniejszeniem zuzycia paliwa - nowe oleje i płyny są przystosowane do pracy w wyższych temperaturach.

Co więcej - jak zaczniesz go pałować to temperatura powinna spaść w okolice 90 stopni.

https://www.audiworld.com/forums/a4-b9-platform-discussion-212/coolant-reservoir-blue-cap-vs-black-cap-3018747/#post25589512

 

A z ciekawości - wskazówkę masz w połowie czy czasem podchodzi trochę wyżej?

Temperatura czego ? Płynu czy oleju ? Mam cały czas temperaturę oleju i zauważyłem coś zupełnie odwrotnego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli, de facto trzeba jeździć z kompem na siedzeniu, bo u mnie temperatura płynu na wskaźniku stoi cały czas na 90 stopni. Chyba, że jest jakiś inny sposób pomiaru.:eusathink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie na co ta wiedza. U mnie czasem temperatura wzrośnie o jedna kreskę nad 90 ale to nijak się do zmierzonych komputerem wartości . ( potrafi pokazywać kreskę ponad 90 w czasie gdy zmierzona temperatura to około 90 . I odwrotnie - kiedy temperatura jest w okolicach 100 na desce wskazuje równo 90. Mysle ze jakby działo się coś złego ( temperatura by niebezpiecznie podskoczyła) to wtedy dojdzie do czerwonego pola i wyskoczy check engine. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Podłączę się w temacie wskaźnika temperatury. Od pół roku użytkuję Audi A4 B9 z silnikiem 45 TFSI - auto z 2022 roku. Proszę o informację, czy Audi w tym modelu zrezygnowało ze wskaźnika temperatury płynu chłodzącego ? Po przełączeniu na drugi widok (ten z małymi zegarami - zdjęcie w załączeniu) pokazuje mi się temperatura, ale według mnie jest to temperatura oleju, a nie płynu chłodzącego. Czy mogę zatem gdzieś tu na tym VC znaleźć wskaźnik temperatury płynu chłodzącego ?

324929342_572209781440745_933339006840387000_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma w poliftach możliwości wyświetlenia temp. płynu chłodniczego na VC. Tylko temp. oleju:rolleyes:

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Muskel1 za potwierdzenie. To teraz już przestało mnie dziwić to, że ten wskaźnik temp. oleju zaczyna dopiero wskazywać cokolwiek po około 10-15 -20 km jazdy (w zależności od temp. otoczenia). Nie wiem komu przeszkadzało pozostawienie tego wskaźnika płynu, tak jak to było przed ostatnim liftingiem - echhhh - brak słów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wskaźnik temp. płynu pożegnał się na rzecz większego wyświetlacza. Temp. oleju pokazuje dopiero od osiągnięcia temp. oleju 60°C (tak samo w poliftach). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepsze jest to, że pozostałe obie analogowe wersje zegarów, nadal mają po obu stronach wskazanie temp. płynu jak i ilość paliwa. Dopłacając kilka tyś do VC już tego nie ma:facepalm: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pocieszenie mogę tylko dodać, że np w nowych Volvo też zrezygnowali z tego wskaźnika :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Arturr_S napisał(a):

Na pocieszenie mogę tylko dodać, że np w nowych Volvo też zrezygnowali z tego wskaźnika :tongue4:

Świat idzie w kierunku, gdzie obywatele coraz mniej samodzielności mają. W Volvo już nawet ograniczyli Vmax. do 180 km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też robilem odpowietrzanie i temperatura chłodziwa dochodzila do 94 °C ale po gidzinie pracy silnika podczas odpowietrzania. Powyźej nie powinno być. Znalazłem na yt video gdzie widac jaka jest temp.chłodziwa podczas odpowietrzania. Też tak zrobiłem i bylo do max 95Stopni...

Zobaczcie sami zresztą...

https://m.youtube.com/watch?v=JiYSUTF-X9g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...