Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nie da się odpalić samochodu dwa błędy. zawór n108 i n109 open or short to ground. Silnik AFN


panmaterski

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. 

Mam problem z odpaleniem nowego silnika. Wszystko podłączone, błędów nie da się skasować. Problem jest z dwoma błędami od pompy a mianowicie tak jakby zawór N108 i N109 były zwarte. Sprawdzając napięcie na zaworze odcinającym paliwo N109 powinno być 12v jest około 0,10v. Oba zawory zostały już przełożone z starej pompy. Sprawdzałem nawet przy samym sterowniku czy daje napięcie ale nic to nie dało. Podmieniony też na nowy przekaźnik  219. Na plaka pali. Jak się poda napięcie bezpośrednio z aku na zawór to odpala ale z racji, że pompa nie dokładnie ustawiona wskakuje na obroty. Bezpieczniki posprawdzane wszystkie. Sprawdzałem już tak wiele, że pewnie nawet połowy z tego nie napisałem. Kable od tych zaworów które idą od pompy do sterownika nie są zwarte. Już mi ręce opadają. Co jeszcze proponujecie zrobić? Miał może ktoś problem w tym temacie?

Pozdrawiam forumowiczów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Fazii napisał:

Po wypięciu wtyczki z pompy ECU nadal nie wystawia 12V na pinie 77?

Nic a nic. Dzisiaj nawet przeciąłem te kablem przy samym sterowniku które idą od pompy żeby sprawdzić czy da napięcie bo już pozostały tylko pomysły abstrakcyjne..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, RaThek napisał:

Zmieniłeś silnik na taki sam? Sterownik silnika ten sam?

Silnik wcześniej też afn. Sterownik silnika ze starego silnika. Słyszałem że może być problem z nastawnikiem na pompie to też podmienilem na stary w razie czego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno powiedzieć. Czyli cała instalacja jest stara i jedynie silnik był przełożony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Fazii napisał:

Trudno powiedzieć. Czyli cała instalacja jest stara i jedynie silnik był przełożony?

Dokładnie tak. Przed wymianą wszystko paliło i nie było problemów. Nie wiem czy dobrze myślę ale sterownik powinien raczej podać zasilanie od razu na pompę jak się zapłon włączy. Czy jest coś pomiędzy jakiś warunek żeby podał? Zastanawiam się czy przy odpięciu sterownika nie padł jakiś lut na nim..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Fazii napisał:

Ale pytanie czy zasilanie dochodzi do samego sterownika

Skoro czyta błędy to zasilanie do sterownika musi być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co piszesz to w Twoim przypadku kluczowe jest 12V na pinie 77, sprawdź czy się pojawia jak kręcisz rozrusznikiem. Jeżeli nie będzie to może być problem z ECU.

Edytowane przez RaThek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, RaThek napisał:

Z tego co piszesz to w Twoim przypadku kluczowe jest 12V na pinie 77, sprawdź czy się pojawia jak kręcisz rozrusznikiem. Jeżeli nie będzie to może być problem z ECU.

Plus dochodzi na chwilę bo mam 12 volt jakieś 2 sekundy za każdym razem jak przekrece zapłon po czym znika do 0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, RaThek napisał:

Z tego co piszesz to w Twoim przypadku kluczowe jest 12V na pinie 77, sprawdź czy się pojawia jak kręcisz rozrusznikiem. Jeżeli nie będzie to może być problem z ECU.

A jeśli chodzi o kręcenie rozrusznikiem to się nie pojawia

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...