Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nie da się odpalić samochodu dwa błędy. zawór n108 i n109 open or short to ground. Silnik AFN


panmaterski

Rekomendowane odpowiedzi

Zrób sobie tymczasowo zasilanie do tego zaworu po kluczyku (najlepiej z któregoś przekaźnika) a później będziesz dumał co z tym zrobić.

Sprawdź jeszcze analogicznie co się dzieje na pinie 79. Sprawdź też czy 77 i 79 nie są zwarte. Oczywiście to wszystko rób w układzie tj. kiedy wszystkie wtyczki są założone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.09.2021 o 07:57, panmaterski napisał:

Jeszcze się tak zastanawiam czy alarm dokładany tego nie blokuje i się on nie popsuł ale nie chce mi się wierzyć jak go nikt nawet nie dotykał od 6 lat...

77 = N109

79 = N108

Alarm jest bardzo prawdopodobny a jak dodasz do tego zawór paliwa to masz pewniaka do dogłębnej analizy. Zazwyczaj alarmy mają jakiś rodzaj trybu serwisowego w którym są rozbrojone, sprawdź w instrukcji alarmu, przyjrzyj się obwodom które odcina alarm, bardzo popularne jest właśnie odcięcie paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, RaThek napisał:

Zrób sobie tymczasowo zasilanie do tego zaworu po kluczyku (najlepiej z któregoś przekaźnika) a później będziesz dumał co z tym zrobić.

Sprawdź jeszcze analogicznie co się dzieje na pinie 79. Sprawdź też czy 77 i 79 nie są zwarte. Oczywiście to wszystko rób w układzie tj. kiedy wszystkie wtyczki są założone.

Chodzi o to że dwa zawory maja problem. Drugi raczej jest sterowany inaczej ale błąd o zwarciu do masy bądź przerwie też ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, RaThek napisał:

77 = N109

79 = N108

Alarm jest bardzo prawdopodobny a jak dodasz do tego zawór paliwa to masz pewniaka do dogłębnej analizy. Zazwyczaj alarmy mają jakiś rodzaj trybu serwisowego w którym są rozbrojone, sprawdź w instrukcji alarmu, przyjrzyj się obwodom które odcina alarm, bardzo popularne jest właśnie odcięcie paliwa.

Alarm niestety był zamontowany od kiedy kupiłem i instrukcji nie mam a na internecie po trzech literach bo tyle tylko jest nic nie mogę znaleźć. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, RaThek napisał:

Zrób sobie tymczasowo zasilanie do tego zaworu po kluczyku (najlepiej z któregoś przekaźnika) a później będziesz dumał co z tym zrobić.

Sprawdź jeszcze analogicznie co się dzieje na pinie 79. Sprawdź też czy 77 i 79 nie są zwarte. Oczywiście to wszystko rób w układzie tj. kiedy wszystkie wtyczki są założone.

Zwarcia między sobą niestety nie mają. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

N108 i N109 to elektrozawory. Może przy swapie silnika uszkodziłeś wiązkę? Spróbuj podłączyć N108 do 79 i N109 do 77 pinu ECU oddzielnym przewodem, wcześniej odcinając te z oryginalnej wiązki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, RaThek napisał:

N108 i N109 to elektrozawory. Może przy swapie silnika uszkodziłeś wiązkę? Spróbuj podłączyć N108 do 79 i N109 do 77 pinu ECU oddzielnym przewodem, wcześniej odcinając te z oryginalnej wiązki.

Jeśli chodzi o wiązkę to z nią jak z jajkiem robiłem bo podejrzewałem że może się coś posypać że starości ale wiadomo jak to bywa. Zrobię obejście i spróbuje. Tylko pytanie czemu tego zasilania nie chce podać... Jak tylko wrócę z pracy od razu się zabieram za to. Dzięki za rady. Jakby coś jeszcze było wartego do sprawdzenia lub podmienienia to napisz mi. A jeśli chodzi o sterownik to raczej nie ma szans żeby się upalilo nawet jakby zawór odcinający poprzedni był zwarty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz sprawdzić czy stary zawór ma zwarcie jeżeli go nie wywaliłeś ale z tego co piszesz to wydaje mi się, że problem może być w wiązce. ECU wystawia Ci 12V i zaraz je wyłącza, przyczyny mogą być 3:

1. W wiązce jest zwarcie, ECU wykrywa zbyt duże obciążenie i wyłącza sygnał.

2. ECU jest uszkodzony i nie jest w stanie utrzymać sygnału.

3. Jest jakaś inna przyczyna dlaczego ECU wyłącza sygnał.

 

Pierwsza jest najbardziej prawdopodobna z uwagi na to że przy swapie jest dużo okazji do uszkodzenia wiązki, druga jest prawdopodobna i ciężko będzie to namierzyć, trzecia jest mało prawdopodobna, jedyne co mi przychodzi do głowy to immo, nie rozbrojone może blokować zawór paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim to powinieneś zacząć od wklejenia tu pełnego skana samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, RaThek napisał:

Przede wszystkim to powinieneś zacząć od wklejenia tu pełnego skana samochodu.

Na chwilę obecną mam jedynie vaga. Ale wcześniej miałem pożyczony komputer od kolegi co ma warsztat i tam przy pełnym skanie też tylko te dwa błędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, RaThek napisał:

N108 i N109 to elektrozawory. Może przy swapie silnika uszkodziłeś wiązkę? Spróbuj podłączyć N108 do 79 i N109 do 77 pinu ECU oddzielnym przewodem, wcześniej odcinając te z oryginalnej wiązki.

Zrobiłem dziś też tak ale nie chce mi dalej podawać napięcia. Podałem napięcie z aku na ten zawór odcinający paliwo i odpala ale po 3-4 sekundach podnosi sobie sam obroty i musze go gasić odcinając paliwo bo inaczej pewnie wskoczyłby na naprawdę duże obroty.  Nie wiem czy dobrze myślę ale za podnoszenie dawki jest odpowiedzialny zawór N108? Czy sam nastawnik? Ogólnie na pedał gazu nie reaguje w ogóle. Wyciąłem też alarm po tym całym zabiegu ale gdzieś był połączony z immo bo mi blokuje odpalanie nawet przez ten bajpas z aku i wywala błąd immo na vagu. Myślę nad nowym sterownikiem z jakiegoś diesla i emulatorem żeby tylko móc podmienić chociaż zobaczyć czy na innym sterowniku też mi nie poda zasilania. Co o tym sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może to właśnie pompa tu krzaczy. Jak wchodzi na max obroty to pewnie nastawnik źle osadzony i kto wie co tam jeszcze było modzone. Masz pewność, że przełożony silnik wcześniej normalnie pracował?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Fazii napisał:

A może to właśnie pompa tu krzaczy. Jak wchodzi na max obroty to pewnie nastawnik źle osadzony i kto wie co tam jeszcze było modzone. Masz pewność, że przełożony silnik wcześniej normalnie pracował?

Nie mam pewności. Mam jedynie gwarancję rozruchowa która się już pewnie skończyła. Do pompy z elektroniki jedynie idzie zasilanie do nastawnika, zawór odcinający i zawór początku wtrysku? Ze starej pompy jak to wszystko przeloze to powinno być ok a niestety jest tak samo. Jak wcześniej jest ten sam błąd. No chyba że przeloze ostatecznie cała pompę która działała bardzo dobrze ale niewiem czy jest sens póki mi te błędy siedzą w sterowniku. A pytanie czy wie ktoś jaka rezystancja powinna być przy tym zaworze z dołu pompy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, panmaterski napisał:

Zrobiłem dziś też tak ale nie chce mi dalej podawać napięcia. Podałem napięcie z aku na ten zawór odcinający paliwo i odpala ale po 3-4 sekundach podnosi sobie sam obroty i musze go gasić odcinając paliwo bo inaczej pewnie wskoczyłby na naprawdę duże obroty.  Nie wiem czy dobrze myślę ale za podnoszenie dawki jest odpowiedzialny zawór N108? Czy sam nastawnik? Ogólnie na pedał gazu nie reaguje w ogóle. Wyciąłem też alarm po tym całym zabiegu ale gdzieś był połączony z immo bo mi blokuje odpalanie nawet przez ten bajpas z aku i wywala błąd immo na vagu. Myślę nad nowym sterownikiem z jakiegoś diesla i emulatorem żeby tylko móc podmienić chociaż zobaczyć czy na innym sterowniku też mi nie poda zasilania. Co o tym sądzicie?

Piszesz o błędach ale loga nie wrzucisz! Bardzo ważny jest błąd immo, pisałem wcześniej o tym a teraz się okazuje że właśnie jest. To jak, dasz te logi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, RaThek napisał:

Piszesz o błędach ale loga nie wrzucisz! Bardzo ważny jest błąd immo, pisałem wcześniej o tym a teraz się okazuje że właśnie jest. To jak, dasz te logi?

Błąd immo dopiero teraz wyskakuje po wycięciu alarmu czyli od przedwczoraj. Tak to były tylko dwa błędy. Zrobię logi jeśli tylko uda mi się wcześniej skończyć pracę. Wczoraj akurat za bardzo padało jak wrocilem żeby to wszystko podłączyć na deszczu.

Zapomniałem napisać że udało mi się podmienić na inny sterownik o ile to miało sens bo te dwa błędy nadal są... Nie będą te dwa czujniki na jakiejś jednej linii zasilającej do sterownika? Bo drugi sterownik nie byłby też tak samo zepsuty..

Edytowane przez panmaterski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to już wiadomo skąd błąd immo, zamieniłeś sterowniki. Drugi sterownik trzeba adaptować (do tego musisz znać PIN) żeby działał w aucie albo komplet startowy przełożyć: stacyjka, kluczyki, licznik i sterownik silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, RaThek napisał:

No to już wiadomo skąd błąd immo, zamieniłeś sterowniki. Drugi sterownik trzeba adaptować (do tego musisz znać PIN) żeby działał w aucie albo komplet startowy przełożyć: stacyjka, kluczyki, licznik i sterownik silnika.

Może mnie źle zrozumiałeś. Immobilizer zaczął wyskakiwać bo alarm odciąłem dwa dni temu. Sterownik podmienilem na próbę też dwa dni temu ale po tym jak już sprawdziłem z tym alarmem a tylko dlatego żeby sprawdzić czy nadal będą te dwa błędy żeby wiedzieć czy szukać w sterowniku czy gdzieś indziej. A jeśli chodzi o ten drugi sterownik to mógł być tam pin bo jest na nim 6 cyfr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze zrozumiałem tylko nie napisałem, że alarm nie ma nic wspólnego z immo, a Ty najwyraźniej uważasz że ma. Typowy objaw immo jest właśnie taki że gasi silnik po około 2 sekundach dlatego się tego tak czepnąłem. To może być dokładnie to czego szukasz.

Pin jest 5-cio cyfrowy: 0xxxx więc to raczej nie pin.

Edytowane przez RaThek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, RaThek napisał:

Dobrze zrozumiałem tylko nie napisałem, że alarm nie ma nic wspólnego z immo, a Ty najwyraźniej uważasz że ma. Typowy objaw immo jest właśnie taki że gasi silnik po około 2 sekundach dlatego się tego tak czepnąłem. To może być dokładnie to czego szukasz.

Pin jest 5-cio cyfrowy: 0xxxx więc to raczej nie pin.

Alarm nie może być podpięty pod immo? Ja miałem tak że żeby odpalić musiałem nacisnąć przycisk który włączał sterownik silnika i chyba załączał coś w stylu immo bo po mniej niz 2 sekundach auto gasło. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...