Jump to content

Nie da się odpalić samochodu dwa błędy. zawór n108 i n109 open or short to ground. Silnik AFN


panmaterski
 Share

Recommended Posts

Teraz, RaThek napisał:

Przede wszystkim to powinieneś zacząć od wklejenia tu pełnego skana samochodu.

Na chwilę obecną mam jedynie vaga. Ale wcześniej miałem pożyczony komputer od kolegi co ma warsztat i tam przy pełnym skanie też tylko te dwa błędy.

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, RaThek napisał:

N108 i N109 to elektrozawory. Może przy swapie silnika uszkodziłeś wiązkę? Spróbuj podłączyć N108 do 79 i N109 do 77 pinu ECU oddzielnym przewodem, wcześniej odcinając te z oryginalnej wiązki.

Zrobiłem dziś też tak ale nie chce mi dalej podawać napięcia. Podałem napięcie z aku na ten zawór odcinający paliwo i odpala ale po 3-4 sekundach podnosi sobie sam obroty i musze go gasić odcinając paliwo bo inaczej pewnie wskoczyłby na naprawdę duże obroty.  Nie wiem czy dobrze myślę ale za podnoszenie dawki jest odpowiedzialny zawór N108? Czy sam nastawnik? Ogólnie na pedał gazu nie reaguje w ogóle. Wyciąłem też alarm po tym całym zabiegu ale gdzieś był połączony z immo bo mi blokuje odpalanie nawet przez ten bajpas z aku i wywala błąd immo na vagu. Myślę nad nowym sterownikiem z jakiegoś diesla i emulatorem żeby tylko móc podmienić chociaż zobaczyć czy na innym sterowniku też mi nie poda zasilania. Co o tym sądzicie?

Link to comment
Share on other sites

A może to właśnie pompa tu krzaczy. Jak wchodzi na max obroty to pewnie nastawnik źle osadzony i kto wie co tam jeszcze było modzone. Masz pewność, że przełożony silnik wcześniej normalnie pracował?

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, Fazii napisał:

A może to właśnie pompa tu krzaczy. Jak wchodzi na max obroty to pewnie nastawnik źle osadzony i kto wie co tam jeszcze było modzone. Masz pewność, że przełożony silnik wcześniej normalnie pracował?

Nie mam pewności. Mam jedynie gwarancję rozruchowa która się już pewnie skończyła. Do pompy z elektroniki jedynie idzie zasilanie do nastawnika, zawór odcinający i zawór początku wtrysku? Ze starej pompy jak to wszystko przeloze to powinno być ok a niestety jest tak samo. Jak wcześniej jest ten sam błąd. No chyba że przeloze ostatecznie cała pompę która działała bardzo dobrze ale niewiem czy jest sens póki mi te błędy siedzą w sterowniku. A pytanie czy wie ktoś jaka rezystancja powinna być przy tym zaworze z dołu pompy?

Link to comment
Share on other sites

22 godziny temu, panmaterski napisał:

Zrobiłem dziś też tak ale nie chce mi dalej podawać napięcia. Podałem napięcie z aku na ten zawór odcinający paliwo i odpala ale po 3-4 sekundach podnosi sobie sam obroty i musze go gasić odcinając paliwo bo inaczej pewnie wskoczyłby na naprawdę duże obroty.  Nie wiem czy dobrze myślę ale za podnoszenie dawki jest odpowiedzialny zawór N108? Czy sam nastawnik? Ogólnie na pedał gazu nie reaguje w ogóle. Wyciąłem też alarm po tym całym zabiegu ale gdzieś był połączony z immo bo mi blokuje odpalanie nawet przez ten bajpas z aku i wywala błąd immo na vagu. Myślę nad nowym sterownikiem z jakiegoś diesla i emulatorem żeby tylko móc podmienić chociaż zobaczyć czy na innym sterowniku też mi nie poda zasilania. Co o tym sądzicie?

Piszesz o błędach ale loga nie wrzucisz! Bardzo ważny jest błąd immo, pisałem wcześniej o tym a teraz się okazuje że właśnie jest. To jak, dasz te logi?

Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, RaThek napisał:

Piszesz o błędach ale loga nie wrzucisz! Bardzo ważny jest błąd immo, pisałem wcześniej o tym a teraz się okazuje że właśnie jest. To jak, dasz te logi?

Błąd immo dopiero teraz wyskakuje po wycięciu alarmu czyli od przedwczoraj. Tak to były tylko dwa błędy. Zrobię logi jeśli tylko uda mi się wcześniej skończyć pracę. Wczoraj akurat za bardzo padało jak wrocilem żeby to wszystko podłączyć na deszczu.

Zapomniałem napisać że udało mi się podmienić na inny sterownik o ile to miało sens bo te dwa błędy nadal są... Nie będą te dwa czujniki na jakiejś jednej linii zasilającej do sterownika? Bo drugi sterownik nie byłby też tak samo zepsuty..

Edited by panmaterski
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...