Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dodatek do silnika zmniejszający zużycie oleju


Berserker

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś testował/używał specyfików z Liqui Moly tj. dwusiarczek molibdenu  lub Verlust Stop uszczelniacz silnika lub Ceratec do regeneracji silników i czy są one bezpieczne dla motora? Wiadomo nie spodziewam się jakichś cudów, ale jakby zużycie oleju spadło o połowę to już byłby dla mnie sukces a  produkty te mają masę pozytywnych opinii. Który z nich ewentualnie wybrać i czy należy stosować regularnie przy każdej wymianie oleju? Czy sama zmiana oleju z 5W30 na 5W40 coś da? Jaki olej zalać by miał normę 507 bo przeważnie to mają 502/505?

Edytowane przez Berserker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie kiedyś mechanik odradzał i twierdził, że uszczelniacze w bardzo niewielkim stopniu rozwiązują  problem.  Ostatecznie zmieniłem tamto auto i nie przetestowałem osobiście, ale  kilku  moich  znajomych  używało LM i twierdzili, że naprawdę się sprawdza i nikt nie zauważył negatywnych skutków :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamieniać olej cześciej a nie dolewać specyfiki .... Teraz to a przed wymianą płukankę i gdzie sens i logika. 

Jeżeli silnik w środku czysty bez nagarów lać dobry olej i zmieniać cześciej ( ja w swoich wozach zmieniam co 7k) 

Jeżeli silnik w nagarach to lać płukankę co zmianę aż go wyczyści z grubsza i potem lać już tylko olej bez płukanki. 

Ja w swoich silnikach nie wiem co to jest nagar. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Berserker napisał:

Czy sama zmiana oleju z 5W30 na 5W40 coś da

oprócz innej charakterystyki nic nie da. Lać to co przewiduje producent tylko dobre jakościowo. Jak masz TDi to nie polecam zmieniać parametru nr 2 na niższy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Berserker napisał:

Czy ktoś testował/używał specyfików z Liqui Moly tj. dwusiarczek molibdenu  lub Verlust Stop uszczelniacz silnika lub Ceratec do regeneracji silników i czy są one bezpieczne dla motora? Wiadomo nie spodziewam się jakichś cudów, ale jakby zużycie oleju spadło o połowę to już byłby dla mnie sukces a  produkty te mają masę pozytywnych opinii. Który z nich ewentualnie wybrać i czy należy stosować regularnie przy każdej wymianie oleju? Czy sama zmiana oleju z 5W30 na 5W40 coś da? Jaki olej zalać by miał normę 507 bo przeważnie to mają 502/505?

ile żre ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Berserker napisał:

Czy ktoś testował/używał specyfików z Liqui Moly tj. dwusiarczek molibdenu  lub Verlust Stop uszczelniacz silnika lub Ceratec do regeneracji silników i czy są one bezpieczne dla motora? Wiadomo nie spodziewam się jakichś cudów, ale jakby zużycie oleju spadło o połowę to już byłby dla mnie sukces a  produkty te mają masę pozytywnych opinii. Który z nich ewentualnie wybrać i czy należy stosować regularnie przy każdej wymianie oleju? Czy sama zmiana oleju z 5W30 na 5W40 coś da? Jaki olej zalać by miał normę 507 bo przeważnie to mają 502/505?

jaki przebieg że olej łyka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok 0,5L na 1000km przy przebiegu  187 tyś. Czyli najlepiej zostawić 5W30 nie zmieniać na 5W40? Mi tam w sumie zwisa dolewanie oleju bo robię małe przebiegi rocznie i to nie problem dolać , ale czy to zużycie oleju nie spowoduje jakiejś awarii w silniku albo innym podzespole w najbliższej przyszłości?

Edytowane przez Berserker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, DarekS4 napisał:

Zamieniać olej cześciej a nie dolewać specyfiki .... Teraz to a przed wymianą płukankę i gdzie sens i logika. 

Jeżeli silnik w środku czysty bez nagarów lać dobry olej i zmieniać cześciej ( ja w swoich wozach zmieniam co 7k) 

Jeżeli silnik w nagarach to lać płukankę co zmianę aż go wyczyści z grubsza i potem lać już tylko olej bez płukanki. 

Ja w swoich silnikach nie wiem co to jest nagar. 

Chyba tak właśnie zrobię. Płukanka z Liqui Moly 2662 może być - już ostatnim razem ją stosowałem? Wlać ją po rozgrzaniu do 90 stopni i ile czasu silnik ma pochodzić ? Można jeździć nim wtedy? Oczywiście wszystko to minuty przed wymianą oleju. Zalać po płukance olejem MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30 - jakościowo dobry będzie? 

Edytowane przez Berserker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płukankę zalewasz do rozgrzanego silnika (olej 90°C) i nie jeździsz nim, ma pracować na biegu jałowym przez 10-15 minut, zależnie od instrukcji na opakowaniu. Trzymanie dłużej lub wlewanie większej ilości jak potrzeba nie poprawi efektu czyszczenia a może przyczynić się do przytarcia panewek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpowiedzcie tylko w jakim sklepie internetowym kupić Motula Specific 5W30 żeby nie był oszukany bo u mnie po sklepach raczej takiego nie dostanę? Chyba, że warsztat zamówi , ale wolałbym mieć swoje bo tam nawet nie widzę co wlewają.

Edytowane przez Berserker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...