Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BRD] Problemy z Głowicą lub Blokiem Pomocy


Karasik2

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie jestem po wymianie głowicy i uszczelki stara miała 11 małych pęknięć nowa regenerowana u grupa wilk

Chronologicznie:

Auto Audi A4 B7 BRD 2.0 diesel

- zaczął uciekać płyn chłodniczy

- dymilo na biało

- chłodniczka spalin mechanik mówi że ok zrobiony bypass

- odpala ciężko ale kat suchronizacji rozrządu ok

- 4 lata temu program na 191 km

Teraz jestem po wymianie głowicy i uszczelki i uszelnień pompowtrskow do tego płyny oleje kilkanaście innych uszczelek i paska rozrządu

 

Po odebraniu auta po 50km zauważam co następuje:

 

- 2 razy na 4 odpaleń auta ...odpala jak czołg i dymi na biało przez kilkadziesiąt sekund ... Po czym ustępuje w 100%

- dolalem 0.5 l płynu chłodzącego

- gdy odpali normalnie jak dawniej od kopa nic nie dymi jest ok

czyli jest gorzej bo mechanik twierdzi że albo głowica regenerowana była zła lub leci płyn z bloku silnika...

Ktoś coś? Bo zostaje mi znowu wymiana głowicy stara na gwarancji 12 mc ale nie zaglądne do niej bo stracę gwarancje lub kupno słupka..

Jakieś pomysły co dalej może coś gdzieś jeszcze lać?

 

Zdjęcia statek głowicy nalot 303tys km

 

IMG_20210913_183250.jpg

IMG_20210913_183402.jpg

IMG_20210913_183254.jpg

IMG_20210913_183245.jpg

IMG_20210913_183222.jpg

Edytowane przez Karasik2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadnej pomocy?

Wymiana kolejnej głowicy z uszczelką to 1800 gdzie na dwoje babka wróżyła

Wymiana słupka 2500

Co byście wybral

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Decyzje mega ciężka,

Wymiana słupka = nie wiadomo kiedy robiona czapka itd. ogolnie loteria co do stanu silnika

Wymiana głowic = kolejne koszta, ale wiesz co masz zrobione

 

Niestety musze Cie rozczarować, ale slyszałem niezbyt pochlebne opinie o grupie "Wilk", dlatego często zmienia ona nazwy, były Silniki WILK, teraz grupa...

Osobiście poszedłbym chyba w tą stronę aby jednak robić głowicę  a najlepiej żeby to mechanik robił we własnym zakresie, na 99% jak każdy mechanik ma swojego zaufanego szlifierza głowic i żeby wział odpowiedzialność za cała usługe. Jeśli głowica zakupiony w firmie WILK okaże się lipna, idziesz do prawnika i piszesz pismo o zwrot kosztów części jak i robocizny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, golden87 napisał:

Wymiana słupka = nie wiadomo kiedy robiona czapka itd. ogolnie loteria co do stanu silnika

Wymiana głowic = kolejne koszta, ale wiesz co masz zrobione

 

dlatego myślałem by Wilkowi oddać głowicę i wymienić na regenerowany słupek 

wiem ze zmieniali nazwy często ale teaz opinie zarówno w necie jak i na allegrogo czytam ze sa dobre..

Myślałem by robić raz jeszcze głowicę ale ..nową brać? jak sie okaże to to nie ona jest wadliwa to kolejne nie małe koszta 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Decyzja jest bardzo trudna, ale przede wszystkim trzeba by to dobrze zorganizować....

Nie daleko masz do fachowca @DanielModbo jakies ~160 km, niech on to zdiagnozuje i oceni... napewno bedzie oki

A co do Twojego mechanika nie wiem jaki masz z nim uklad, ale czasami też żałuje, że człowiek cokoliwiek ogarnia, tak powinno się wstawić do mechanika i odebrać dobre, a nie kombinować na własną ręke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy po trasie >20km i wychłodzeniu silnika rozrusznik ma problem z pierwszym obrotem silnika? 

Widziałeś blok po zdjęciu głowicy? Ktoś się przyglądał cylindrom czy była tylko podnieta na widok popękanej głowicy?

Kopci idealnie na biało czy raczej na szaro/siwo?

Sprawdzane co jest w oleju? Sprawdzane co jest w zbiorniczku płynu?

Jak dym jest szary to możesz mieć też 2 awarie. Płyn może pochłaniać chłodnica oleju a problem z odpaleniem może wynikać z uszkodzenia uszczelnień PD podczas ich montażu. 

Chłodnicę ciężko sprawdzić bo często nieszczelność dopiero wychodzi jak podłączysz do niej sprężone powietrze a następnie zanurzysz w garnku z gotującą się wodą.

Jak silnik ma problem z pierwszym obrotem to trzeba wykręcić świece żarowe, odłączyć wiązkę do PD i zakręcić rozrusznikiem. Będzie wiadomo na który cylinder dostaje sie płyn. Następnie wiadomo- zrzut czapki, dokładne obejrzenie przylgni głowicy i bloku, uszczelki i gładzi cylindra.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, nadybek napisał:

Czy po trasie >20km i wychłodzeniu silnika rozrusznik ma problem z pierwszym obrotem silnika? 

To tak różnie ogólnie problem rzeczywiście jest chyba na zimnym silniku na ciepłym to tak chybił trafił raz odpali od strzała raz nie

 

3 godziny temu, nadybek napisał:

Kopci idealnie na biało czy raczej na szaro/siwo?

Kopci teraz wydaje się na niebiesko

 

3 godziny temu, nadybek napisał:

Widziałeś blok po zdjęciu głowicy? Ktoś się przyglądał cylindrom czy była tylko podnieta na widok popękanej głowicy?

Ja się nie przyglądałem decyzja było po zdjęciu głowicy która miała 11 pęknięć.

Problem z odpaleniem dziś był straszny dopiero za 4 razem odpalił a uszczelniacza dawali bosha nowe po 60 sztuka

Dzięki za rady jak znajdę grosza oddam go do ludzi co na audi się znają..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...