Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Podsumowanie wibracje 140km/h


Damian211996

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, w tym temacie postaramy się dojść do tego dlaczego są wibracje na budzie przy prędkościach zaczynających się od 130 do 160.

U mnie sytuacja taka, że przy rozpędzeniu się do 140 występują drgania całego pojazdu jak zresztą u innych mających ten problem. 

Wymieniłem przeguby wew. zew., opony , wyważanie, śruby pod felgi stożek , mam pierścienie centrujące. 

 

Teraz pytanie do was czy już ktoś wymienił wszystko po kolei i stwierdził co mu to powodowało czy macie pomysły gdzie dalej szukać?  Tuleja wahacza dolnego pomoże ? Bylem na trzepakach i jest trochę popękana pytanie czy to ma taki wpływ na takie wibracje.

Opony 235/45/18 letnie teraz przy wibracjach

Na oponach zimowych 205/55/16 wibracje nie występują, czyżby balon tłumi wibracje? 

Czy felgi 18 krzywe ? Na wyważaniu nie wyszło że krzywe. 

Chce wymienić teraz tuleje wahacza ale czy to pomoże? Nie wiem 

Bylem na trzepakach porządnych i doszliśmy do wniosku że tylko na tych dolnych wahaczach są gumy popękane ale żadnych stuków nie ma.

 

Ktoś ma jakieś pomysly jeszcze ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wyczyściłem porządnie powierzchnię dolegania felgi z tarczą i dokrecilem mocno śrubami stożkowymi.

Zauważyłem że mam pierścienie centrujące lekko za duże na piastę koła i jest lekki luz wymienię jeszcze to żeby wchodziły na styk.

Także jeżeli ktoś ma taki problem to sprobojcie wyczyścić szczotka druciana dokładnie powierzchnię dolegania, sprawdźcie czy macie odpowiednie śruby do felg i pierścienie centrujące.

120...130...140...150...160... ZERO DRGAŃ MOJ KOSZMAR SIE ZAKOŃCZYŁ!!!

POZDRO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, Damian211996 napisał:

dokrecilem mocno

Co to znaczy mocno? Żebyś się nie zdziwił w trasie jak będziesz musiał koło wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mocno to znaczy nie lekko. Na prawdę zainteresowało cię najbardziej z tego wszystkiego jak dokrecilem koło ? Dokrecilem je normalnie oryginalnym kluczem porządnie mocno nie używałem do tego żadnej 2 metrowej rury :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Często problemem wibracji jest to że nasze a4 b8 ma w katalogu 66.6mm pierscien centrujacy a tak naprawdę 66.1 idzie wcisnac. Ja na nie oryginalne felgi z pierścieniem 66.6 zakładam z dwa obroty taśmy elektrycznej i już nie bije. Ale ogólnie czule to zawieszenie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie tak jak piszesz kupione miałem 66,6 lecz nie mierzyłem suwmiarka piasty dane wzielem z neta, a wychodzi na to że właśnie jest 66,1. Byłem nad morzem teraz i mam jeszcze delikatne wibracje spróbuję zamienić te pierścienie i wtedy się okaże czy na 100% było to przyczyną. 

Edytowane przez Damian211996
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już pół samochodu wymieniłem I nic. Nawet kupilem nowe opony A0. Wyważałem z testem drogowym. Wydaje mi się ze drgania wychodzą z przodu lub wał quattro. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam 

Mogę trochę podzielić się swoją wiedzą bo walczę już 1,5 roku.

co wymieniłem:

-felgi

-opony

-pierścienie + śruby

-półosie przód

-łożyska przód na piastach

-na koniec poszedł wał do generalnej regeneracji przez specjalistyczną firmę

I po tym zabiegu jak by problem zniknął do 99%

Kilka dni temu zmieniłem klocki na nowe i od razu przerzuciłem sie na letnie felgi z oponami.

Jak młotem w łeb, wróciłem do pkt wyjścia i mam wrażenie, że z większą mocą.

Już przy 60-80 czuć, że auto faluje a od 120-140 to całe wibrują włącznie z latającą kierownicą lewo prawo.

 

W środę oddaje do mechanika i będzie szukana kolejny raz przyczyna. Wstępnie nastawiam się na krzywe tarcze, ewentualnie zryte pierścienie.

Będę informował 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Am 4.4.2022 um 13:54 schrieb ArekT1991:

Witam 

Mogę trochę podzielić się swoją wiedzą bo walczę już 1,5 roku.

co wymieniłem:

-felgi

-opony

-pierścienie + śruby

-półosie przód

-łożyska przód na piastach

-na koniec poszedł wał do generalnej regeneracji przez specjalistyczną firmę

I po tym zabiegu jak by problem zniknął do 99%

Kilka dni temu zmieniłem klocki na nowe i od razu przerzuciłem sie na letnie felgi z oponami.

Jak młotem w łeb, wróciłem do pkt wyjścia i mam wrażenie, że z większą mocą.

Już przy 60-80 czuć, że auto faluje a od 120-140 to całe wibrują włącznie z latającą kierownicą lewo prawo.

 

W środę oddaje do mechanika i będzie szukana kolejny raz przyczyna. Wstępnie nastawiam się na krzywe tarcze, ewentualnie zryte pierścienie.

Będę informował 

Cześć! 
 

Udało Ci się do tego dojść, co powodowało u Ciebie te wibracje po zmianie kół na letnie? 

Mam dokładnie ten sam problem i nie wiem już gdzie szukać i co wymieniać… 

3 różne serwisy Audi, 2 miesiące poszukiwań i nadal nic… 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powracam i nadal walczę..

Po ostatnich wizytach u "Specjalistów" wymieniłem 

- nowe piasty

- nowe tarcze

- nowe felgi + opony (ori na 66.6 bez pierscieni)

- generalny remont skrzyni

I c**j. Jak biło tak bije.

Co wiecej oprócz bicia zacząłem dokładnie sprawdzać i przyglądać się zachowaniu auta.

Po pierwsze jak go odpalę na zimnym to przez jakąś minute czuć czasem szarpnięcia jak by całego auta/silnika, takie przerwy 0,5s. 

Po drugie podczas dodawania i puszczania gazu czy to w trakcie jazdy czy delikatnego ruszania czuję takie metaliczne uderzenie przód/tył i to jest stałe, najlepiej wyczuwalne przy 10-20km/h.

 

Następna wizyta w środę.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie nie sprawdzałem jeszcze osobiście podpory wału 

Sprawdzał niby mechanik, ale muszę upewnić się sam bo nie mam zaufania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem. Wibracje od 120 km/h w górę nieregularnie zanikając i pojawiając się ze zwiększoną siłą. Drży cała buda aczkolwiek kierownica również. 2 komplety felg i opon. Na zimówkach mniej drży z racji tego, że jest większy balon. Felgi, opony sprawdzane po 2x na różnych maszynach - wszystko w normach. Wibracje pojawiły się jakby od momentu zapieczenia się tłoczków hamulcowych. Tarcze nie były zmieniane a jedynie przetoczone ze względu na to, że zostało ich dużo. Bicie tarcz wyszło w normie. Mimo wszystko odnoszę wrażenie, że to nie tarcze a zupełnie coś innego. Poza tym w zawieszeniu brak luzów, geometria w normie. Brakuje mi już pomysłów a wymiana dla wymiany poszczególnych części wiąże się ze sporym kosztem.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...