Mateo94 0 Opublikowano 20 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2021 Dzień dobry, Od dłuższego czasu borykam się z stukami i piszczeniem po zmianie tarcz i klocków z przodu. Stuki pojawiają się tylko podczas delikatnego hamowania. Jest to metaliczny dźwięk. Nowe tarcze i klocki z firmy ATE. Wszystko składane i rozbierane z 6 razy, przekładane jarzma stronami i podmianka tarcz na stare - bez rezultatu. Jedyne co pomogło na jakiś czas to większa ilość smaru na młotki kloców i jarzma. Po przejechaniu około 500km problem powrócił. Pacjent to Seat Exeo 2010r. 143km Czy ktoś miał taki problem? Proszę o pomoc w znalezieniu przyczyny :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 1332 Opublikowano 20 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2021 (edytowane) Jarzma wyrobione a dokładniej mówiąc, prowadnice, po których klocki (młotki) chodzą. Do tego dochodzą większe tolerancje wykończeniowe klocków i już masz za duży luz, co prowadzi do stukania. Przez powstały luz klocki skakają góra dół i przy hamowaniu obijają o górną prowadnice. Często winowajcą jest też nieprawidłowe czyszczenie tych prowadnic. Są osoby, które w czasie wymiany klocków czyszczą prowadnice jarzma pilniczkiem lub papierem ściernym, prowadząc tym do starcia materiału z prowadnic i powstania właśnie luzu na nich. Edytowane 20 Września 2021 przez Muskel1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wandej 210 Opublikowano 20 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2021 6 godzin temu, Mateo94 napisał: Dzień dobry, Od dłuższego czasu borykam się z stukami i piszczeniem po zmianie tarcz i klocków z przodu. Stuki pojawiają się tylko podczas delikatnego hamowania. Jest to metaliczny dźwięk. Nowe tarcze i klocki z firmy ATE. Wszystko składane i rozbierane z 6 razy, przekładane jarzma stronami i podmianka tarcz na stare - bez rezultatu. Jedyne co pomogło na jakiś czas to większa ilość smaru na młotki kloców i jarzma. Po przejechaniu około 500km problem powrócił. Pacjent to Seat Exeo 2010r. 143km Czy ktoś miał taki problem? Proszę o pomoc w znalezieniu przyczyny Zacznij od kupienia klocków odpowiednich. FDB1717. Jak kupisz to porównaj sobie kształt"młotków". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateo94 0 Opublikowano 21 Września 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2021 Dziękuje Wam za odpowiedź. Najpierw spróbuje podmienić jarzma, jeśli to nie pomoże zamówię nowe klocki z Ferodo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 1332 Opublikowano 21 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2021 Zacznij od klocków ob ATE mają większe tolerancje wykończeniowe. Może to wystarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateo94 0 Opublikowano 2 Lutego 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2022 Hej, wracam do tematu. Wymieniłem klocki na Ferodo FDB1717. Problem dalej występuje. Przy wymianie przetoczyliśmy też tarcze. Jakieś jeszcze pomysły? może jarzma? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev 1474 Opublikowano 2 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2022 2 godziny temu, Mateo94 napisał: Hej, wracam do tematu. Wymieniłem klocki na Ferodo FDB1717. Problem dalej występuje. Przy wymianie przetoczyliśmy też tarcze. Jakieś jeszcze pomysły? może jarzma? Będziesz szukał do śmierci a i tak nie znajdziesz przyczyny. Rozpedz to swoje pudło do ok 100km/h na prostej drodze, wrzuc na luz i lewą nogą wciśnij hamulec do oporu z całej siły aż auto się zatrzyma. Tylko uważaj żeby nikt za Tobą nie jechał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateo94 0 Opublikowano 4 Lutego 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2022 W dniu 3.02.2022 o 00:02, Dev napisał: Będziesz szukał do śmierci a i tak nie znajdziesz przyczyny. Rozpedz to swoje pudło do ok 100km/h na prostej drodze, wrzuc na luz i lewą nogą wciśnij hamulec do oporu z całej siły aż auto się zatrzyma. Tylko uważaj żeby nikt za Tobą nie jechał. Dla Ciebie mam też dobrą radę: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev 1474 Opublikowano 4 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2022 (edytowane) Nie musisz dziękować, Nie ma za co Edytowane 4 Lutego 2022 przez Dev Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateo94 0 Opublikowano 2 Listopada 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2022 Dla potomnych. Po wymianie dwa razy tarcz, trzy razy kloców i wielokrotnym rozbieraniu wszystkiego problemem okazały się łożyska, przez które była krzywa piasta... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev 1474 Opublikowano 2 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2022 Aha, no tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się