Skocz do zawartości
IGNOROWANY

stuki po zmianie tarcz i klocków przód


Mateo94

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

Od dłuższego czasu borykam się z stukami i piszczeniem po zmianie tarcz i klocków z przodu. Stuki pojawiają się tylko podczas delikatnego hamowania. Jest to metaliczny dźwięk. Nowe tarcze i klocki z firmy ATE.

Wszystko składane i rozbierane z 6 razy, przekładane jarzma stronami i podmianka tarcz na stare - bez rezultatu. Jedyne co pomogło na jakiś czas to większa ilość smaru na młotki kloców i jarzma. Po przejechaniu około 500km problem powrócił.

Pacjent to Seat Exeo 2010r. 143km

Czy ktoś miał taki problem? Proszę o pomoc w znalezieniu przyczyny :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jarzma wyrobione a dokładniej mówiąc, prowadnice, po których klocki (młotki) chodzą. Do tego dochodzą większe tolerancje wykończeniowe klocków i już masz za duży luz, co prowadzi do stukania. Przez powstały luz klocki skakają góra dół i przy hamowaniu obijają o górną prowadnice. Często winowajcą jest też nieprawidłowe  czyszczenie tych prowadnic. Są osoby, które w czasie wymiany klocków czyszczą prowadnice jarzma pilniczkiem lub papierem ściernym, prowadząc tym do starcia materiału z prowadnic i powstania właśnie luzu na nich. 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Mateo94 napisał:

Dzień dobry,

Od dłuższego czasu borykam się z stukami i piszczeniem po zmianie tarcz i klocków z przodu. Stuki pojawiają się tylko podczas delikatnego hamowania. Jest to metaliczny dźwięk. Nowe tarcze i klocki z firmy ATE.

Wszystko składane i rozbierane z 6 razy, przekładane jarzma stronami i podmianka tarcz na stare - bez rezultatu. Jedyne co pomogło na jakiś czas to większa ilość smaru na młotki kloców i jarzma. Po przejechaniu około 500km problem powrócił.

Pacjent to Seat Exeo 2010r. 143km

Czy ktoś miał taki problem? Proszę o pomoc w znalezieniu przyczyny :)

 

Zacznij od kupienia klocków odpowiednich. FDB1717. Jak kupisz to porównaj sobie kształt"młotków".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje Wam za odpowiedź. Najpierw spróbuje podmienić jarzma, jeśli to nie pomoże zamówię nowe klocki z Ferodo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, wracam do tematu. Wymieniłem klocki na Ferodo FDB1717. Problem dalej występuje.

Przy wymianie przetoczyliśmy też tarcze.

Jakieś jeszcze pomysły? może jarzma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Mateo94 napisał:

Hej, wracam do tematu. Wymieniłem klocki na Ferodo FDB1717. Problem dalej występuje.

Przy wymianie przetoczyliśmy też tarcze.

Jakieś jeszcze pomysły? może jarzma?

Będziesz szukał do śmierci a i tak nie znajdziesz przyczyny.

Rozpedz to swoje pudło do ok 100km/h na prostej drodze, wrzuc na luz i lewą nogą wciśnij hamulec do oporu z całej siły aż auto się zatrzyma. Tylko uważaj żeby nikt za Tobą nie jechał.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.02.2022 o 00:02, Dev napisał:

Będziesz szukał do śmierci a i tak nie znajdziesz przyczyny.

Rozpedz to swoje pudło do ok 100km/h na prostej drodze, wrzuc na luz i lewą nogą wciśnij hamulec do oporu z całej siły aż auto się zatrzyma. Tylko uważaj żeby nikt za Tobą nie jechał.

 

Dla Ciebie mam też dobrą radę:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz dziękować, Nie ma za co

Edytowane przez Dev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla potomnych. Po wymianie dwa razy tarcz, trzy razy kloców i wielokrotnym rozbieraniu wszystkiego problemem okazały się łożyska, przez które była krzywa piasta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...