Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B6 Quattro 1.8T - rozwala opony.


DarekS4

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Panowie. 

 

Tym razem ja potrzebuję waszej pomocy bo rozłożyliśmy ręce 

Pacjent A4 B6 limo BEX Quattro - Samochód naszego stałego klienta .

Problem to podczas cofania i wyjeżdżania np na drogę z full skrętem czuć z przodu jak "przeskakują" koła lub obcierają o coś. Problem dalej to rozwalone opony przód jak na foto. 

Teraz tak. JAk w ogóle doszło do tego nie wiemy i zaczynamy puchnąć. 

Zacznijmy co w aucie było robione 

połowa roku 2020 samochód miał mega luzy na napędzie + huczał napęd  - Sprawdzona skrzynia + wymiana oleju, wymiana dyfra , zrobiony cały wał + nowe przeguby + nowe półosie przód kmpl z przegubami z GSP. 

Po tej interwencji znacznie się poprawiło . 

 

Końcówka roku 2020 

Wymienione wahacze górne obie strony + montaż sprężyn Eibach Pro Kit. 

Po wymianie sprężyn pamiętam ze na full skręcie było coś jakby nie zbieżne koła i jakby coś przeskakiwało. Ale że rozebraliśmy cały zawias i trochę części tam wymieniliśmy podpiołem to pod problem z geometrią i oddałem auto na zbieżność. 

Po geometri temat przepadł auto jechało prosto skręcało zapierdzielało . 

 

Po 7 miesiącach rozwaliło opony jak na foto. 

Patrząc na uszkodzenia to wniosek prosty coś gdzieś musi obcierać. 

I co nic nigdzie nie obciera nic nigdzie nie wytarte wypolerowane itp.... brak śladu jakiejkolwiek kolizji z elementami zawieszenia czy karoserii. 

Podnieśliśmy samochód odpaliliśmy i wrzuciliśmy 2 bieg i z tak kręcącymi się kołami skręcamy do fulla w lewo i w prawo i przy pozycji końcowej na full wychylonych kołach zaczyna bić jak jasna cholera aż koło podskakuje. 

Jeszcze raz ocena i szukanie czy gdzieś nie dobija koło po montażu tego eibacha. Ale jest czysto ani śladu. 

Pomysł..... Bład w sztuce źle zamontowane półosie bo jest krótsza i dłuższa 

Wykręciliśmy półosie ale niestety okazało się ze sa prawidłowo założone. 

Wziołem je na stół i sprawdziłem pod względem luzów itp..... sa idealne. Jak nowe ani grama luzu 

 

WTF.... Rozkładam ręce o co chodzi .... 

A. Dlaczego bije na full skręcie 

B. Dlaczego rozwaliło opony

 

IMG-20210825-WA0005.jpg

IMG-20210825-WA0003.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może głupie pytanie ale czy całe zawieszenie wraz z wózkiem było przejrzane? Macie wydruk z geometrii? Może dolne wahacze zaliczyły jakiś incydent i są skrzywione.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie jakby "przeskakiwanie" czuje czasem przy wolnej jeździe po kostce na full skręconych kołach, myślałem że to przegub i jak wymieniałem półoś dopatrzyłem się, że łożysko ma dość, a nic innego na to nie wskazywało, że to łożysko. Po wymianie 1 łożyska poprawa, drugie czeka na wymianę i się okaże czy to to.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na drugiej focie , jak poprzeczne lamelki opony sie końcżą / pacząc od prawej/ miejsce w którym jest opona rozwalona jest jakby  zapadnięte tuż przed tymi lamelkami. Tak jakby przedłużyć dookoła opony uszkodzenie. Może to wina opon ?

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym łożyskiem miałem podobne przeboje jeszcze w B5 - przeguby wymienione a dalej przy skręcie coś jakby właśnie tarło/przeskakiwało - dopiero po wymianie łożyska problem znikł. Do tej pory nie wiem jak łożysko, które nie huczało i nie było jakoś mega rozwalone mogło powodować takie zachowanie :dontknow:

@Darek s4 przy max skręcie biją oba koła czy tylko jedno (wewnętrzne/zewnętrzne)? 

 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziwnie to wygląda.

Półosie według mnie nie mają tu wpływu na cokolwiek.

Jedynie ustawienie zwrotnicy/wahacze itp.

Upewniłbym się czy jednak jakimś cudem nie trze gdzieś w okolicach drążka stabilizatora o łącznik czy coś takiego, nie wiem. Może podczas jazdy pod wpływem powietrza jakiś element zaczyna się wyginać i obcierać o opony (choć szczerze w to wątpię).

Macie okazję sprawdzić jak opony przylegają do podłoża na maksymalnym skręcie to zróbcie sobie zdjęcia i porównajcie jak jest na prostym, jak na skręcie. Może na coś to naprowadzi.

To bardziej wygląda na miejscowe tarcie jakiegoś elementu niż źle ustawione kąty, bo to przetarcie opony jest na zbyt wąskim kawałku.
Jak testowałem auto na torze to znacznie poniszczyłem ranty opon, ale to się zadziało równomiernie i na znacznie szerszym pasku.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i w B6 nie ustawisz kątów kół a jedynie ustawienie względem tyłu, zbieżność lub rozbieżność.. Kąty jedynie przy innym zawieszeniu. Stąd też gdyby geometria była zła to auto by ściągało na jedną ze stron i sama opona by była zjedzona po całości.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Emejcz napisał:

Macie okazję sprawdzić jak opony przylegają do podłoża na maksymalnym skręcie to zróbcie sobie zdjęcia i porównajcie jak jest na prostym, jak na skręcie. Może na coś to naprowadzi.

To tez sprawdziliśmy od razu ....  przyleganie prawidłowe w każdym zakresie. 

10 godzin temu, tass napisał:

akie jakby "przeskakiwanie" czuje czasem przy wolnej jeździe po kostce na full skręconych kołach, myślałem że to przegub i jak wymieniałem półoś dopatrzyłem się, że łożysko ma dość, a nic innego na to nie wskazywało, że to łożysko. Po wymianie 1 łożyska poprawa, drugie czeka na wymianę i się okaże czy to to.

Ciekawa teoria ale łożysko nie jes rozwalone żeby mieć poprzeczny luz który mógłby wpłynąć na zmianę kąta koła. 

 

 

Po wczorajszych próbach co do przeskakiwania chyba znaleźliśmy winowajce ale to pokaże sekcja zwłok. 

Torsen ..... Najprawdopodobniej to jego wina. Ale to się dopiero potwierdzi. 

 

Co do opon to sam dalej nie wiem. Bo nawet jakby to był torsen i kola przeskakiwałyby z powodu problemów układu różnicowego to zjadałyby się równomiernie a nie na rogu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też zastanawiałem się na samym początku jak napisałeś, że cały układ napędowy wymienialiście i myślałem, że może jakiś mały fuckup był i ktoś źle dobrał przełożenia, ale znowu w tedy byłoby równomierne zużycie na obu kołach, tu ewidentnie coś haczy na tyle lekko, żeby nie zostawić śladu ale na tyle też, aby zniszczyć oponę.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Langista napisał:

tu ewidentnie coś haczy na tyle lekko, żeby nie zostawić śladu ale na tyle też, aby zniszczyć oponę.

jak coś haczy to musi zostać ślad ... nie ma bata żeby było inaczej...

Skrzynia miała rewizje pod względem łożysk. Dzisiaj targam torsena i zobaczymy co tam jest. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.10.2021 o 10:49, DarekS4 napisał:

A. Dlaczego bije na full skręcie 

B. Dlaczego rozwaliło opony

A. Na pełnym skręcie jak magiel dochodzi do oporu to zaczyna działać zawór ograniczający ciśnienie we wspomaganiu, może to się przenosić na swobodnie obracający się układ napędowy.

Jak fajerą leciutko cofniesz od oporu to zjawisko też występuje ?

B. Mi to wygląda na wadę opon .

Chociaż słabo widać ilość bieżnika po zewnętrznej stronie opon .

Być może było jeżdżone na zbyt niskim ciśnieniu w oponach.

Geometria zawiasu jak i zbieżność rozumie że są OK ?

Luzów w zawiasie też nie ma ?

P.S.

Z jakością opon to ostatnio jest jakiś dramat.

Tak wyglądały moje letnie Nokiany po 25 kkm i przed piątym sezonem ; :decayed::whistling:

Z czterech sztuk na początku piątego sezonu po kolei trzy się w ten sam sposób rozlazły wewnętrznie ...

Czwartą też by to pewnie spotkało ale wcześniej je wyrzuciłem na śmietnik :P

20170808-182135.jpg

20170808-182204.jpg

20170808-182335.jpg

Edytowane przez piotrsob1
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się dokładnie przyjrzałem tym Twoim oponom to podejrzewam że obcierają o zwrotnicę gdy są w górnym położeniu przy mocnych bocznych przeciążeniach .

Jak opona pracuje widać na tym filmiku :

 

Podobnie jak przy asfalcie odkształca się tylko trochę mniej w najwyższym punkcie .....

Edytowane przez piotrsob1
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, piotrsob1 napisał:

Z jakością opon to ostatnio jest jakiś dramat.

Tak wyglądały moje letnie Nokiany po 25 kkm i przed piątym sezonem ; :decayed::whistling:

Z czterech sztuk na początku piątego sezonu po kolei trzy się w ten sam sposób rozlazły wewnętrznie ...

Czwartą też by to pewnie spotkało ale wcześniej je wyrzuciłem na śmietnik :P

 

Powiem bratu żeby cyknął zdjęcie moich opon z Bridgestone, roczne po ok 15k km, geometria w porządku bo sprawdzałem, ciśnienie co 2-3 tygodnie na stacji benzynowej sprawdzane, specjalnie kupiłem czujnik dla siebie. Dla info, opony są bliskie bycia slikami..

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, piotrsob1 napisał:

Jak się dokładnie przyjrzałem tym Twoim oponom to podejrzewam że obcierają o zwrotnicę gdy są w górnym położeniu przy mocnych bocznych przeciążeniach .

Jak opona pracuje widać na tym filmiku :

 

Podobnie jak przy asfalcie odkształca się tylko trochę mniej w najwyższym punkcie .....

Rzeczywiście to może być odpowiedź na problemy. Osobiście nie spodziewałem się, że są aż tak duże odkształcenia przy bocznych wychyleniach. 

 

Ewentualnie jeszcze może kombinacja nieodpowiednich piast /tarcz mogłaby powodować, że koło siedzi za głęboko, ale to tylko w przypadku nieseryjnych komponentów. 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy oponach 235/45 r17 i ori felgach s-line od opony do łączenia górnych wahaczy jest około 20mm. I to jest na seryjnych gratach,a na "obcych" felgach z wyższym ET i na szerszych oponach ile będzie? Może  5mm, 2mm lub mniej ? ?

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Emejcz napisał:

Ewentualnie jeszcze może kombinacja nieodpowiednich piast /tarcz mogłaby powodować, że koło siedzi za głęboko, ale to tylko w przypadku nieseryjnych komponentów. 

Wystarczy za małe ET felgi lub za wysoki profil opony do danego ET felgi i robi się ciasno na zakrętach pomiędzy oponą a zwrotnicą...:whistling:

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzę to tutaj felga Ori S-Line 5-ramienny, więc nie ma opcji, do tego Hankook to dobre opony ale wiadomo, każdej marce może sie trafić fuckup na produkcji.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, piotrsob1 napisał:

Jak się dokładnie przyjrzałem tym Twoim oponom to podejrzewam że obcierają o zwrotnicę gdy są w górnym położeniu przy mocnych bocznych przeciążeniach .

Jak opona pracuje widać na tym filmiku :

 

Podobnie jak przy asfalcie odkształca się tylko trochę mniej w najwyższym punkcie .....

@DarekS4 Pisał że problem występuje też na podnośniku. Tutaj słychać pisk opon więc to efekt na drodze przy dużym przeciążeniu w zakręcie. Na podnośniku nie ma takiego efektu.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...