Skocz do zawartości
IGNOROWANY

AVJ remont silnika - jaki może być przybliżony koszt?


Gez

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, przymierzam się do remontu silnika bo bierze mi ok 1l na 1000km oleju.
Za tydzień miałem jechać na zmianę wszystkich filtrów, czyszczenie smoka pompy oleju oraz wymianę oleju przed zimą.

Aczkolwiek teraz zauważyłem ok 3msc temu, że wpieprza mi ten olej jak posrany :D - wczesniej bezproblemowo jeździł.

Po dłuższym postoju ok 10min i przy przygazowaniu na 3k obrotów pojawia się ledwo widoczny niebieskawy dymek.
Więc teraz pytanie czy lepiej robić na zaś i mieć spokój, czy teraz wsadzić ok 1k zł na wszystkie filtry, czyszczenie i wymianę oleju.

Wolałbym się zdecydować jednak na remont, bo auto ma już przejeżdzone 253kkm a jeszcze z 4 lata musi u mnie być. :)

Dlatego teraz kieruje do was pytanko - czy orientujecie się jaki może być przybliżony koszt remontu? Wiadomka, pierścienie, panewki, uszczelniacze, planowanie itp itd. 

Na moje to liczę ok 3-3,5k zł.

Edytowane przez Gez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od stopnia zużycia. Może być, że masz tylko uszczelniacze zaworowe do wymiany a panewki i gładź cylindrów są dobre. Często zdarza się, że cylindry maja jeszcze ślady honowania. Te 3k licz jakbyś chciał tylko uszczelniacze zaworowe i pierścienie wymienić, Jak dojdzie jeszcze do zrobienia panewki, wymiana popychaczy, wytarte krzywki wałków a nawet pęknięty blok, to może 7k pęknąć.

Edytowane przez Langista
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogolem to powtorzylem sobie zabieg stania 10 min 3 razy. Teraz grama dymku. O zadnym kolorze. Takze nie wiem o co chodzi moze dopiero sie cos zaczyna dziac.

 

Nie mam innych objawow plynu nie ubywa, silnik suchy bo niedawno byl robiony rozrzad to przy okazji przejrzeli furke, wiec nie mam pojecia.

 

I sie glowie czy lepiej zrobic remont i spokojnie spac, czy wydac teraz ok 1000 na wszystkie filtry,olej, plukanke i obserwowac. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1l na 1000 km to bardzo duży pobór przy normalnej jeździe, który kwalifikuje silnik do remontu. Nie wiem w jaki sposób Ty jeździsz oraz jaki olej stosujesz ale wydając 1000 zł na oleje i filtry raczej do tanich ten olej nie należy, do tego ten pobór oleju, jak nie ma wycieku to może tylko w wydech iść, a tam 'na klate' wszystko bierze katalizator, chcesz go wcześniej wymienić?

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za 1000 ok to raczej będzie razem z czyszczeniem smoka bo policzą sobie zapewne za tą gimnastykę ze zdejmowaniem miski.

 

Olej motul polecany przez grupowiczów a filtry mann. 

Doliczylem plukanke + wlasnie czyszczenie smoka to moze tak wyjsc.

A jeszcze normalnie po miescie do 3 czasem 3.5k obrotów.

Trasa akurat wyzej bo 140-160km/h.

 

A co do kata to rozmyslalem o DP,  ale narazie chyba na klate to wezmę ale ten remont ?

Edytowane przez Gez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź najpierw odmę i turbo czy to nie jest problemem zanim wsadzisz tysiące w remont. Generalka po bożemu to koszt bliżej 7koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm gdyby to było moje auto to nie czaił bym sie tylko remont i serwis olejowy. Oczywiscie o ile finanse na to pozwalają . Bo fatycznie 1l poboru to bardzo duzo. 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem finanse są ale do 4k. Niestety na tę chwilę 7k to dla mnie dużo zwłaszcza, że idzie sezon grzewczy. Auto oddaje w przyszłym tygodniu na ten serwis olejowy  właśnie. Także najpierw poproszę żeby je przejrzeli i tę odmę i to turbo, wtedy będę decydować czy do remontu się szykować jak mi powiedzą co wyjdzie.. ?

Edytowane przez Gez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj znać co wyszło i postaraj się przypilnować ,mechaników mam na myśli dopytywać co robią na jakim są etapie(mój mechanik tak rob).pozdro.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od 7-8 tys w gore kwestia co wyjdzie. W budzecie o ktorym piszesz to conajwyzej zrobisz sam leb i warto pomyslec o przejsciu na glowice euro3 (w razie czego mam takie lby)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę informować w razie czego jak będę po diagnozie.

Mam jeszcze pytanie, co sądzicie o oleju PMO? Podobno jeden z lepszych i się zastanawiam czy wlać go do siebie.

10w40? Czy zostać przy 5w. 

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

? Okej rozumiem, że zostać przy motulu :P

Edytowane przez Gez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem remont u siebie jakieś 4 lata temu. Głównie mi chodziło o pobór oleju który sięgał czasami 1l. Auto chodziło równo nie dymiło natomiast podciekało w okolicach turbiny. Auto kupiłem już niestety z problemem poboru oleju i po prostu tak jeździłem dolewając oliwy. Postanowiłem zrobić porządek i oddałem do mechanika. Okazało się, że korpus turbiny popękany i dlatego coś tam podciekało natomiast samochód przepalał olej na dwóch cylindrach, które okazały się przytarte(mimo, że dymku nie puszczało) Więc 4 tłoki regeneracja turbiny honowanie uszczelki  i inne pierdoły potrzebne aby zrobić to porządnie i wyszło 6,5k a to i tak była cena atrakcyjna i po znajomości. Natomiast na pocieszenie dodam, że auto jeździ do teraz w zupełności wystarczy 4l oleju na wymianę i zero dolewek między wymianami. Końcówki wydechowe czyste pozbawione czarnego nalotu. Więc jak chcesz autem pojeździć i masz sprawdzonego magika od silników znającego temat tego silnika to zalecam dozbierać i zrobić to porządnie bo ten problem niestety nie zniknie za sprawą olei uszczelek czy filtrów.   

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Piotr Korkosz napisał:

Natomiast na pocieszenie dodam, że auto jeździ do teraz w zupełności wystarczy 4l oleju na wymianę

Jak to możliwe skoro do BFB wchodzi ponad 4 litry? Ja zalewam dokładnie 4,5 litra tak żeby mieć ponad stan na zimnym silniku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewien? Jak ostatnio czyściłem smoka, a więc siłą rzeczy z silnika został usunięty cały olej, to wlałem równo 4l i jest tylko minimalnie ponad stan z bagnetu. :eusathink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Skowrix napisał:

Jesteś pewien? Jak ostatnio czyściłem smoka, a więc siłą rzeczy z silnika został usunięty cały olej, to wlałem równo 4l i jest tylko minimalnie ponad stan z bagnetu. :eusathink:

Tyle mi wchodzi, z 5 razy już wymieniałem, 4,3 litra do max. Ostatnio leję w ciemno 4,5 litra i jest z 2-3 mm powyżej górnego zgięcia na bagnecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, pelonek1 napisał:

Jak to możliwe skoro do BFB wchodzi ponad 4 litry? Ja zalewam dokładnie 4,5 litra tak żeby mieć ponad stan na zimnym silniku. 

Ostatnio po płukance wlałem 4,8l i było max. 4l u mnie to nawet nie jest pół miarki na bagnecie. Może na jakimś małym filtrze oleju wchodzi 4l :P

Kiedyś wpakowałem filtr manna od ciężarówki, polecany na audizinie w szeroko omówionym temacie o ciśnieniu oleju, i weszło trochę ponad 5l :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...