Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Słabo zbiera się powyżej 150 km/h


adrianekxxxx

Rekomendowane odpowiedzi

4200obr/min i turbo trzyma cisnienie przy wysterowaniu 60-70%. Cos tu jest nie tak. 

Jak masz mozliwosc to podmien czujnik doladowania. Powinienes miec czujnik 3bar  nr038906051C a pewnie masz teraz zamontowany z literka b lub d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.11.2021 o 19:12, nadybek napisał:

4200obr/min i turbo trzyma cisnienie przy wysterowaniu 60-70%. Cos tu jest nie tak. 

Jak masz mozliwosc to podmien czujnik doladowania. Powinienes miec czujnik 3bar  nr038906051C a pewnie masz teraz zamontowany z literka b lub d

Kolego mam aktualnie 03890651c w aucie a drugi jaki mam to taki sam co w aucie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak podmieniales czujniki to cos jest nie tak z przeplywka chociaz dziwne ze turbo trzyma idealnie cisnienie.

Moze cos z obudowa przeplywomierza? Moze sama obudowa jest ryżowym zamiennikiem? Moze cos się przykleiło na siatce przed przepływką???

Spróbuj tez zaslepić egra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, nadybek napisał:

Jak podmieniales czujniki to cos jest nie tak z przeplywka chociaz dziwne ze turbo trzyma idealnie cisnienie.

Moze cos z obudowa przeplywomierza? Moze sama obudowa jest ryżowym zamiennikiem? Moze cos się przykleiło na siatce przed przepływką???

Spróbuj tez zaslepić egra.

tak przepławka jest sprawna egr był zaślepiony i nic to nie dało a dodam ze na wtryskach korekta wynosi po 2.60 to może wina pierścieni już ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, kamil-vag napisał:

Pokaż loga z 013+023...

'013      
Cyl 1 Cyl 2 Cyl 3 Cyl 4
-2.8 to +2.8 mg/H -2.8 to +2.8 mg/H -2.8 to +2.8 mg/H -2.8 to +2.8 mg/H
mg/str mg/str mg/str mg/str
-3.01 1.27 0.14 1.55
-3.01 1.25 0.12 1.58
-2.99 1.25 0.14 1.55
-2.96 1.25 0.12 1.55
-2.96 1.22 0.14 1.55
-2.96 1.22 0.16 1.55
-2.96 1.20 0.16 1.53
-2.96 1.20 0.16 1.55
-2.99 1.20 0.21 1.53
-2.99 1.18 0.21 1.53
-2.96 1.18 0.21 1.55
-2.99 1.13 0.26 1.55
-2.96 1.11 0.28 1.55
-2.96 1.11 0.26 1.55
-2.96 1.11 0.26 1.55
-2.99 1.15 0.21 1.58
-3.01 1.18 0.19 1.60
-3.01 1.18 0.19 1.60
-3.01 1.20 0.19 1.60
-3.01 1.20 0.16 1.60
-3.01 1.20 0.16 1.60
-3.01 1.20 0.16 1.60
-3.01 1.20 0.19 1.60
-3.01 1.18 0.19 1.62
-3.01 1.18 0.19 1.62
-3.01 1.20 0.21 1.62
-3.01 1.15 0.21 1.62
-3.01 1.11 0.26 1.62
-3.01 1.08 0.26 1.62
-3.01 1.08 0.26 1.62
-3.01 1.08 0.26 1.62
-3.01 1.11 0.26 1.62
-3.01 1.11 0.21 1.62
-3.01 1.15 0.16 1.62
-2.99 1.15 0.16 1.62
-2.99 1.15 0.19 1.62
-3.01 1.15 0.19 1.62
-3.01 1.13 0.21 1.62
-3.01 1.15 0.21 1.62
-3.01 1.15 0.21 1.62
-3.01 1.15 0.21 1.62
-3.01 1.18 0.24 1.62
-3.01 1.18 0.24 1.62
-3.01 1.18 0.24 1.62
-3.01 1.18 0.24 1.62
-3.01 1.18 0.26 1.62

 

 

         
'023       Group C:
(no units) (no units) (no units) (no units)  
        TIME
        STAMP
-16.0 -3.0 -17.0 -13.0  
-13.0 -8.0 -12.0 -14.0  
-11.0 -10.0 -11.0 -15.0  
-11.0 -11.0 -14.0 -15.0  
-13.0 -11.0 -14.0 -13.0  
-16.0 -10.0 -14.0 -17.0  
-15.0 -9.0 -15.0 -16.0  
-14.0 -9.0 -11.0 -13.0  
-10.0 -7.0 -12.0 -16.0  
-13.0 -6.0 -14.0 -16.0  
-10.0 -9.0 -14.0 -13.0  
-10.0 -4.0 -15.0 -10.0  
-11.0 -7.0 -14.0 -12.0  
-9.0 2.0 -15.0 -7.0  
-12.0 -4.0 -13.0 -9.0  
-11.0 -6.0 -11.0 -11.0  
-8.0 -5.0 -9.0 -9.0  
-10.0 -3.0 -13.0 -8.0  
-9.0 -2.0 -13.0 -7.0  
-10.0 -4.0 -13.0 -11.0  
-9.0 -6.0 -11.0 -10.0  
-6.0 -8.0 -11.0 -12.0  
-8.0 -10.0 -15.0 -13.0  
-12.0 -4.0 -11.0 -13.0  
-16.0 -3.0 -13.0 -13.0  
-11.0 -5.0 -15.0 -11.0  
-11.0 -5.0 -14.0 -13.0  
-8.0 -5.0 -13.0 -16.0  
-9.0 -9.0 -16.0 -14.0  
-16.0 -4.0 -15.0 -15.0  
-11.0 -10.0 -15.0 -16.0  
-14.0 -8.0 -15.0 -17.0  
-13.0 -5.0 -14.0 -13.0  
-11.0 -5.0 -14.0 -14.0  
-9.0 -5.0 -12.0 -9.0  
-11.0 -3.0 -12.0 -12.0  
-11.0 -4.0 -11.0 -12.0  
-12.0 -6.0 -14.0 -15.0  
-8.0 -4.0 -12.0 -12.0  
-14.0 -8.0 -14.0 -13.0  
-10.0 -7.0 -14.0 -12.0  
-10.0 -9.0 -14.0 -10.0  
-14.0 -7.0 -13.0 -9.0  
-10.0 -6.0 -13.0 -11.0  
-11.0 -9.0 -12.0 -10.0  
-10.0 -7.0 -13.0 -14.0  
-9.0 -7.0 -13.0 -9.0  
-13.0 -5.0 -14.0 -12.0  
-14.0 -3.0 -15.0 -15.0  
-10.0 -7.0 -13.0 -17.0  
-7.0 -4.0 -15.0 -15.0  
-11.0 0.0 -11.0 -14.0  
-12.0 -6.0 -15.0 -11.0  
-15.0 -4.0 -17.0 -14.0  
-12.0 -7.0 -12.0 -10.0  
-10.0 -5.0 -16.0 -13.0  
-8.0 -8.0 -10.0 -7.0  
-11.0 -5.0 -15.0 -12.0  
-8.0 -5.0 -11.0 -10.0  
-9.0 -8.0 -17.0 -8.0  
-13.0 -3.0 -17.0 -11.0  
-6.0 -1.0 -18.0 -12.0  
-11.0 -6.0 -15.0 -13.0  
-8.0 -8.0 -14.0 -13.0  
-13.0 -7.0 -16.0 -15.0  
-13.0 -7.0 -14.0 -11.0  
-13.0 -7.0 -14.0 -12.0  
-12.0 -8.0 -16.0 -17.0  
-13.0 -4.0 -10.0 -15.0  
-12.0 -7.0 -12.0 -13.0  
-11.0 -10.0 -17.0 -15.0  
-12.0 -7.0 -14.0 -13.0  
-8.0 -7.0 -13.0 -13.0  
-14.0 -8.0 -12.0 -11.0  
-12.0 -2.0 -13.0 -9.0  
-12.0 -5.0 -10.0 -12.0  
-9.0 -5.0 -9.0 -12.0  
-13.0 -7.0 -13.0 -12.0  
-11.0 -3.0 -15.0 -8.0  
-8.0 -3.0 -10.0 -10.0  
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bipy w minusie i wysokie korekcje, może być problem w dostarczaniu paliwa do PD albo oringi mają już dość...

Przydałoby się sprawdzić ciśnienie tłoczenia paliwa przez pompę podwójną (tandem, vaccum jak kto woli).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, kamil-vag napisał:

Bipy w minusie i wysokie korekcje, może być problem w dostarczaniu paliwa do PD albo oringi mają już dość...

Przydałoby się sprawdzić ciśnienie tłoczenia paliwa przez pompę podwójną (tandem, vaccum jak kto woli).

 

czyli do mechanika a dodam ze w zbiorniku mam olej i całą pompę ostatnio czyściłem 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, adrianekxxxx napisał:

Olej czarno było w zbiorniku

To pewnie jest skutek przenikania spalin do paliwa a nie czarnego oleju.

Jak pada uszczelnienie w pompie tandemowej to paliwo jest dolewane do oleju. Nie odwrotnie.

Prawdopodobnie padły uszczelnienia PD ale to nadal nie zmienia tego, że dawka paliwa jest cięta przez przeplywomierz.

Edit:

ALE...

Możliwe jest, że jest problem z uszczelnieniami PD i to powoduje brak mocy a przeplywka jest tak czy siak lipna. Zaniża dawkę paliwa o 10% i tego już nie odczuwasz.

Jak masz druga przeplywke pod ręką to ja delikatnie wyczyść, zamontuj i zrób na niej logi 003+008.

Silnik nie ma tendencji do poszarpywania przez chwile po mocnym butowaniu lub zaraz po odpaleniu?

Edytowane przez nadybek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, nadybek napisał:

To pewnie jest skutek przenikania spalin do paliwa a nie czarnego oleju.

Jak pada uszczelnienie w pompie tandemowej to paliwo jest dolewane do oleju. Nie odwrotnie.

Prawdopodobnie padły uszczelnienia PD ale to nadal nie zmienia tego, że dawka paliwa jest cięta przez przeplywomierz.

Edit:

ALE...

Możliwe jest, że jest problem z uszczelnieniami PD i to powoduje brak mocy a przeplywka jest tak czy siak lipna. Zaniża dawkę paliwa o 10% i tego już nie odczuwasz.

Jak masz druga przeplywke pod ręką to ja delikatnie wyczyść, zamontuj i zrób na niej logi 003+008.

Silnik nie ma tendencji do poszarpywania przez chwile po mocnym butowaniu lub zaraz po odpaleniu?

przepływaka mam od kolegi jego o tych samych nr i u niego moja dobrze działa a u mnie jego czy moja nie ma różnicy  nic nie szarpie 

wtryski był nie dawno robione 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale skąd wiesz że dobrze działa ? Robiłeś logi ? Sprawdzałeś czy też nie tnie na niej dawki ? 

Weź tą swoją i spróbuj na niej zrobić log 003+008+011

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.11.2021 o 20:17, kamil-vag napisał:

Ale skąd wiesz że dobrze działa ? Robiłeś logi ? Sprawdzałeś czy też nie tnie na niej dawki ? 

Weź tą swoją i spróbuj na niej zrobić log 003+008+011

Group A: '003      
  Engine speed MAF (specified) MAF (actual) EGR duty cycle
TIME 820-900 230-420 230-420 10-95%
STAMP /min mg/str mg/str %
0.01 882 250.0 411.6 4.8
1.20 882 250.0 406.7 4.8
2.40 882 250.0 411.6 4.8
3.62 945 420.0 372.4 44.6
4.83 861 530.0 416.5 19.9
6.02 1176 345.0 431.2 29.1
7.24 1218 325.0 367.5 51.0
8.44 1281 345.0 318.5 52.6
9.66 1365 350.0 333.2 50.6
10.86 1533 365.0 338.1 47.0
12.06 1701 355.0 357.7 49.4
13.28 987 505.0 401.8 32.7
14.50 1092 420.0 436.1 33.1
15.70 1176 335.0 406.7 49.4
16.92 1176 310.0 318.5 56.2
18.12 882 250.0 245.0 65.7
19.34 882 250.0 235.2 65.3
20.54 882 250.0 220.5 63.0
21.75 1008 515.0 431.2 32.7
22.96 1449 500.0 480.2 35.5
24.16 1806 230.0 333.2 64.9
25.38 1260 730.0 504.7 4.8
26.58 1785 805.0 686.0 4.8
27.78 2478 770.0 867.3 4.8
29.00 3108 795.0 749.7 4.8
30.20 3654 850.0 656.6 4.8
31.42 3150 320.0 455.7 4.8
32.62 2583 790.0 906.5 4.8
33.82 2877 800.0 833.0 4.8
35.04 3150 810.0 779.1 4.8
36.24 3360 820.0 759.5 4.8
37.44 3570 840.0 759.5 4.8
38.66 3801 850.0 739.9 4.8
39.86 4011 850.0 710.5 4.8
41.06 4179 850.0 646.8 4.8
42.28 4221 850.0 592.9 4.8
43.50 2877 815.0 921.2 4.8
44.71 2961 805.0 788.9 4.8
45.92 3066 810.0 803.6 4.8
47.13 3192 845.0 886.9 4.8
48.34 3297 845.0 867.3 4.8
49.54 3423 850.0 867.3 4.8
50.75 3528 845.0 857.5 4.8
51.96 3612 845.0 803.6 4.8
53.17 3696 850.0 818.3 4.8
54.38 3780 850.0 798.7 4.8
55.58 3843 850.0 788.9 4.8
56.80 3927 850.0 764.4 4.8
58.00 3990 850.0 764.4 4.8
59.20 4053 850.0 739.9 4.8
60.42 4116 850.0 739.9 4.8
61.63 3108 850.0 686.0 4.8
62.84 3150 850.0 808.5 4.8
64.04 3171 850.0 847.7 4.8
65.26 3234 850.0 862.4 4.8
66.47 3276 850.0 867.3 4.8
67.67 3318 850.0 862.4 4.8
68.88 3360 850.0 847.7 4.8
70.09 3402 850.0 857.5 4.8
71.30 3423 850.0 852.6 4.8
72.51 3444 850.0 842.8 4.8
73.72 3486 850.0 847.7 4.8
74.93 3528 850.0 842.8 4.8
76.13 3570 850.0 833.0 4.8
77.38 3591 850.0 837.9 4.8
78.62 3612 850.0 837.9 4.8
79.84 3633 850.0 837.9 4.8
81.04 3654 850.0 828.1 4.8
82.25 3591 725.0 421.4 4.8
83.47 3507 520.0 406.7 4.8
84.67 3423 345.0 421.4 4.8
85.89 3318 335.0 436.1 4.8
87.09 3213 325.0 416.5 4.8
88.31 3087 315.0 431.2 4.8
89.51 2940 305.0 436.1 4.8
90.73 2793 295.0 436.1 4.8
91.93 2646 280.0 431.2 4.8
93.13 966 250.0 411.6 59.8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

         
Group B: '008      
  Engine speed IQ driver's req IQ via rpm(Torq) IQ via MAF
TIME 2850-3150 50-55 44-47 47-52
STAMP /min mg/str mg/str mg/str
0.40 882 0.0 30.5 25.5
1.60 882 0.0 30.5 25.5
2.82 840 8.5 30.5 25.0
4.02 903 9.3 30.5 25.8
5.22 966 11.3 30.5 25.8
6.42 1218 9.6 38.7 25.8
7.64 1260 10.2 40.4 21.4
8.86 1281 11.8 41.2 20.3
10.06 1407 12.6 44.5 19.5
11.26 1596 12.4 48.9 20.3
12.46 1512 0.0 48.0 18.4
13.70 1008 11.8 31.0 26.6
14.90 1134 9.9 35.4 26.1
16.10 1176 8.5 37.1 22.8
17.32 1155 0.0 36.5 21.4
18.52 882 0.0 30.5 21.1
19.74 882 0.0 30.5 21.1
20.94 987 14.8 30.5 21.4
22.15 1113 16.5 34.0 26.1
23.36 1659 22.0 49.7 27.5
24.57 1323 0.0 42.8 18.7
25.78 1428 39.8 45.3 29.1
26.98 2016 41.2 51.9 43.9
28.20 2709 36.2 51.3 44.2
29.40 3318 32.9 49.7 39.5
30.60 3822 27.5 47.8 34.0
31.82 2541 18.7 51.6 24.7
33.02 2688 41.2 51.6 50.2
34.22 2961 39.5 51.1 43.4
35.44 3213 37.9 50.0 42.0
36.64 3423 37.1 49.1 41.2
37.86 3654 36.2 48.3 40.6
39.06 3885 35.4 47.5 40.1
40.26 4074 34.6 46.1 37.6
41.46 4242 30.5 44.5 32.7
42.70 3297 3.0 49.7 23.1
43.90 2898 42.5 51.1 44.2
45.11 3003 39.5 50.8 43.1
46.32 3108 45.3 50.5 46.1
47.52 3234 49.4 50.0 46.9
48.74 3360 50.2 49.4 46.7
49.95 3465 52.2 49.1 46.4
51.16 3570 48.0 48.6 45.6
52.36 3654 45.3 48.3 43.4
53.57 3738 45.0 48.0 42.5
54.78 3801 44.7 47.8 42.5
55.98 3864 44.5 47.5 42.0
57.20 3948 43.9 47.2 41.2
58.40 4011 43.4 46.9 40.6
59.60 4074 42.8 46.1 40.1
60.82 4074 6.3 45.8 38.7
62.03 3129 57.1 50.5 52.2
63.24 3150 58.7 50.2 47.2
64.45 3192 58.7 50.2 45.8
65.66 3255 58.5 50.0 46.9
66.87 3297 58.2 49.7 46.4
68.08 3339 58.2 49.7 45.8
69.29 3360 57.9 49.4 46.1
70.49 3402 57.6 49.1 46.1
71.70 3423 57.6 49.1 45.8
72.91 3465 57.4 49.1 45.3
74.12 3507 57.4 48.9 45.6
75.33 3528 57.1 48.9 44.5
76.53 3549 56.8 48.6 44.7
77.80 3591 60.9 48.6 45.0
79.03 3612 61.8 48.3 43.9
80.24 3633 61.5 48.3 44.2
81.45 3612 1.1 48.3 34.9
82.67 3549 0.0 48.6 21.7
83.87 3486 0.0 48.9 22.0
85.09 3402 0.0 49.4 22.2
86.29 3297 0.0 49.7 22.5
87.49 3171 0.0 50.2 22.2
88.71 3045 0.0 50.8 22.2
89.91 2898 0.0 51.1 22.5
91.13 2751 0.0 51.3 22.5
92.33 2079 0.0 51.9 23.6
93.55 861 0.0 30.5 22.2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

         
Group C: '011      
  Engine speed Spec. intake press. Actual intake press. D.cycle MAP
TIME 2850-3150 2000-2150 2000-2200 40-95%
STAMP /min mbar   %
0.80 882 1071.0 1017.9 19.9
2.00 882 1060.8 1017.9 19.9
3.22 966 1132.2 1029.6 19.9
4.42 861 1193.4 1041.3 19.9
5.62 1092 1152.6 1053.0 19.9
6.84 1239 1111.8 1076.4 23.5
8.04 1260 1122.0 1064.7 23.9
9.26 1323 1142.4 1041.3 26.7
10.46 1470 1183.2 1064.7 31.9
11.68 1659 1203.6 1111.5 34.7
12.88 1008 1091.4 1088.1 19.9
14.08 1050 1173.0 1064.7 19.9
15.30 1155 1132.2 1088.1 19.9
16.50 1176 1111.8 1064.7 21.1
17.72 903 1060.8 1029.6 19.9
18.92 882 1071.0 1006.2 19.9
20.14 882 1071.0 994.5 19.9
21.34 1092 1162.8 994.5 19.9
22.56 1239 1213.8 1076.4 20.3
23.76 1869 1397.4 1310.4 35.5
24.97 1176 1295.4 1146.6 21.5
26.18 1596 1938.0 1322.1 20.7
27.38 2226 2040.0 2094.3 57.0
28.60 2919 1927.8 2024.1 66.5
29.80 3486 1836.0 1790.1 66.9
31.00 3885 1213.8 1649.7 84.9
32.22 2520 1948.2 1474.2 34.7
33.42 2772 2091.0 2187.9 63.4
34.64 3045 2050.2 2024.1 63.8
35.84 3297 2029.8 1977.3 63.4
37.04 3507 2009.4 1977.3 62.6
38.26 3738 1999.2 2012.4 65.3
39.46 3948 1978.8 2000.7 67.3
40.66 4137 1846.2 1907.1 71.7
41.86 4284 1764.6 1778.4 73.3
43.10 2856 2091.0 1450.8 34.7
44.31 2940 2091.0 2047.5 61.4
45.52 3045 2070.6 2035.8 61.4
46.72 3150 2325.6 2293.2 64.1
47.92 3276 2346.0 2304.9 61.8
49.14 3381 2346.0 2340.0 61.8
50.35 3486 2325.6 2328.3 60.6
51.56 3612 2244.0 2328.3 64.9
52.76 3675 2233.8 2258.1 64.9
53.98 3759 2223.6 2246.4 66.5
55.18 3822 2213.4 2246.4 67.7
56.38 3885 2203.2 2223.0 69.3
57.58 3969 2193.0 2199.6 69.7
58.80 4032 2162.4 2176.2 69.7
60.02 4095 2142.0 2152.8 70.1
61.23 3234 1132.2 1567.8 50.6
62.44 3129 2346.0 2574.0 74.9
63.64 3171 2346.0 2328.3 65.7
64.85 3213 2346.0 2316.6 61.8
66.06 3255 2346.0 2351.7 62.6
67.27 3297 2346.0 2340.0 61.4
68.46 3339 2346.0 2340.0 61.0
69.68 3381 2346.0 2351.7 60.6
70.90 3423 2346.0 2351.7 61.4
72.10 3444 2346.0 2340.0 61.0
73.31 3465 2346.0 2351.7 61.8
74.52 3507 2346.0 2363.4 63.0
75.73 3549 2346.0 2328.3 61.0
76.97 3570 2346.0 2363.4 62.6
78.22 3612 2346.0 2351.7 63.8
79.43 3633 2346.0 2363.4 64.1
80.64 3654 2346.0 2351.7 64.9
81.85 3612 1060.8 1591.2 51.4
83.07 3528 1050.6 1287.0 51.4
84.27 3444 1050.6 1287.0 51.0
85.49 3360 1050.6 1287.0 50.6
86.69 3255 1040.4 1287.0 50.2
87.91 3129 1040.4 1263.6 49.8
89.11 3003 1030.2 1240.2 49.4
90.31 2856 1030.2 1228.5 47.8
91.53 2688 1020.0 1228.5 45.8
92.73 1491 999.6 1205.1 32.7
93.95 882 1091.4 1076.4 19.9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie możesz wrzucić tych logów na jakiś portal ? vaglogi.pl chociaż, ciężko się to przegląda w takiej formie na tel...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kamil-vag napisał:

Nie możesz wrzucić tych logów na jakiś portal ? vaglogi.pl chociaż, ciężko się to przegląda w takiej formie na tel...

LOG.TUNEZILLA.COM

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadal przeplywka tnie delikatnie dawke paliwa. Sprawdzales jak wyglada plastikowa siatka przed przeplywomierzem?

Mozesz sprobowac jaszcze zaslepic egra i wtedy zrobic loga 003+ 008

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli podmieniles te przepływki, to ta jest lepsza od poprzedniej, w sensie już mniej przycina dawkę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...