Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Funkcja dogrzewania w A4 B9


Koalakm

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc

W jednej z opcji w MMI jest mozliwa do zaznaczenia/odznaczenia funkcja "dogrzewania". Z tego co wyczytalem jest to uklad wspomagajacy dogrzewanie układu w zimne dni. Z tego co znalazlem powinno to sie zalaczac ponizej 5 stopni.

Ciezko stwierdzic jak to dziala, czy dziala - moze jakies wskazowki? Ludzie opisuja to czasem tak : "... w dieslu jest elektryczna nagrzewnica, która grzeje już od odpalenia silnika i puszcza w zimę ciepłe powietrze na szyby.
Działa to całkiem sprawnie i nie brakowało mi np. podgrzewanej szyby.". Czy to jest taka opcja czy raczej dogrzewanie płynu chłodzacego?

Natomiast moje pytanie jest takie: w jednym z widokow pomiedzy licznikam jest info co pobiera prad (oczywiscie jak dana rzecz jest wlaczona): klima, ogrzewanie siedzen, ogrzewanie lusterek. Czy w tym miejscu powinno tez sie wlasnie wyswietlac "dogrzewanie" jezeli bedzie dzialac?

Edytowane przez Koalakm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to nagrzewnica elektryczna. Nie wiem czy powinno ją widać w zakładce aktywnych urządzeń. U siebie mam ogrzewanie postojowe i to ono dogrzewa gdy zaznaczę funkcję dogrzewania wnętrza (razem z uruchomionym silnikiem). Gdy jest aktywne nie widać go w zakładce urządzeń aktywnych. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Proszę o więcej informacji jak załącza się elektryczna nagrzewnica , jakie warunki muszą być spełnione ( co włączone na jaka pozycję ) AC ma być włączone czy też wyłączone , co jeszcze jak sprawdzić jej działanie bez VAGa?, ponieważ czeka mnie pierwsza zima w moim A4 B9 2.0 TDI i mam wrażenie że z kratek dmucha raczej słabo ciepłe powietrze.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po ustawieniu funkcji dogrzewania w MMI, nagrzewnica elektryczna włącza się automatycznie gdy temp. na zewątrz spadnie do <+5 °C. Ma dwa stopnie grzania, które sterowane są przez sterownik BCM. Nie da się zaobserwować kiedy jest aktywna nie wchodząc programem diagnostycznym w sterownik. Czasami słychać zyknięcie przekaźnika. 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem to już w B6, musiała być włączona klima aby działało, na econie nie grzało. Po około 1-2 minucie od odpalenia zimnego silnika już czuć ciepłe powietrze z nawiewu, w B9 jeszcze nie obczaiłem ale pewnie działa podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie gdzie w mmi jest włączanie i wyłączanie dogrzewania,bo u mnie to działa ale w mmi nie widzę tej opcjii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie w panel klimy. Wchodzisz w menu w mmi, następnie ustawienia pojazdu, następnie jest tam podpunkt klimatyzacja i w nim jest funkcja dogrzewania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tej opcji zaznaczenia w mmi nie ma a jednak czuć że w zimę przy minusowych temperaturach po minucie ciepłe powietrze,czyżby w autach b9 z USA jest dogrzewanie lecz brak wzmianki w mmi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś przetestowane. SUPER!
Zauważyłem, że wieje tylko z bocznych nawiewów :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Odgrzeje trochę kotleta. Przy 2.0 tfsi 252km nie mam w ustawieniach w MMI opcji dogrzewania. Czy możliwe że nie ma elektrycznej nagrzewnicy?

Pytam, bo jak teraz jest trochę chłodniej to mam wrażenie, że bardzo długo auto się nagrzewa. Trzeba przejechać około 7km, aby zaczęło lecieć ciepłe powietrze. Czy to normalne? Czy może coś jest nie tak? 
Temperatura wody na zegarach do 90 stopni dobija w jakieś 3 minuty. 
Dodatkowo zauważyłem, że na postoju jak leci już ciepłe powietrze i będę trzymał gaz na wyższych obrotach powyżej 2,5 tysiąca to ciepłe powietrze przestaje lecieć(najpierw od najdalszego punktu - tył, poprzez prawe nawiewy, a na końcu po lewej u kierowcy). Trzymając cały czas tak gaz zacznie w końcu lecieć tylko i wyłącznie chłodne powietrze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy te objawy jakie napisałem są standardowe? Czy nagrzewanie nie trwa zbyt długo? Skoro na zegarach pokazuje że płyn ma juz 90 stopni to chyba na kabinę powinno szybciej lecieć ciepłe? Ja mam wrażenie, że leci dopiero jak olej silnika ma około 70 stopni.

Dodatkowo czy objawy jakie pisałem wcześniej są normalne? Że na wyższych obrotach jak się je utrzymuje to leci zimę? Z pewnością nie. Doradzi ktoś? 

Edytowane przez invi017
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącz pod komputer diagnostyczny i obserwuj wskazania z czujnika G62. Będzie widoczne kiedy osiągnie temp.  oraz czy i kiedy powinno lecieć ciepłe powietrze.

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj jechałem z samego rana 25km i po około 22km zaczęło delikatnie lecieć ciepłe. Myślę, źe problemem będzie elektrozawór od nagrzewnicy. Dzisiaj zamawiam i podmienię. Zobaczymy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...