Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana sprzęgła B8 na sprzęgło B9


KingRaider

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, osobiście zdechło mi sprzęgło, auto po programie, a o sprzęgłach od CGLC naczytałem się że raz działają dobrze raz nie.

Podziękowania dla Gregory87 za pomoc w identyfikacji sprzęgieł w 2.0 TDI po 2016 roku, kolega elegancko po paru numerach vin odnalazł jakie sprzęgła są w nich montowane bo ETKA NIEJEDNOZNACZNIE OKREŚLA RODZAJ DWUMASY DO SPRZĘGŁA. SKRZYNI I SILNIKA. 


Szukałem dosyć sporo, prześledziłem wszystkie rodzaje sprzęgieł montowanych w B8 FL oraz B9 niezależnie czy to ośka czy quattro diesel czy benzyna. Na początku zacząłem rozglądać się za sprzęgłem od a4 b8 3.0 TDI, silnik CLAB czyli ośka w 3.0 TDI w serii ma 204km więc więcej niż u mnie po programie (mam 194 konie i 390 niuta silnik CJCA), Według katalogu docisk CLAB jest taki sam jak w CNHA (190km), ale dwumasy się różnią. Znalazłem w okolicy sprzęgło z silnika 3.0 tdi 240km, podjechałem sprawdzić czy fizycznie się różnią i tak różnią się.

Sprzęgło z A4 B8 3.0 TDI do A4 B8 2.0 TDI

Kiedyś przeczytałem tutaj na forum że nie podejdzie bo "języki" sprzęgła są wyższe w 3.0 tdi i tarcza ma inna ilość frezów. Tarcza sprzęgła z 3.0 TDI 240km ma tyle samo frezów co 2.0 tdi, ALE.. Całość sprzęgła jest wyższa nie chodzi o języki, tylko całość jest wyższa o jakieś 1.5cm. Na tym momencie skończyłem zainteresowanie sprzęgłem z 3.0 tdi (zdjęcie poniżej). 

image.png

 

Sprzęgło z 2.0 TDI A4 B9 do 2.0 TDI A4 B8.

Wszystko rozchodzi się o mocniejsze sprzęgło do b8 bo zdarzają się sytuacje w którym na rozgrzanym silniku przy ruszaniu auto szarpie.  W A4 B9 również się to zdarza i to w silnikach 190 konnych w ośce, przy przebiegach około 160k km. To akurat potwierdzenie od osób którym się to przytrafiło, ale tak jeżdżą (dane od 2 osób auta 2015-2016 rok).

Koło dwumasowe Komplet sprzęgła QUATTRO Łożysko
0CS105266L 0CX141015H - 0B4198165
  OCX141015K -  
  0CX141015B +  
  0CX141015D +  
  0CS141015E -  

 

Koło dwumasowe 0CS105266L nie wiedzieć czemu jest montowane, aż od początku silnika 190km czyli montowanego w a6 c7 oraz a4 b8 przy silniku CNHA i montowane są dalej w A4 B9 2.0 TDI i 2.0 TFSI 252 konie.

Sprzęgła w A4 B9 różnią się oznaczeniami, bywa tak że inna końcówka literowa np. E zamiast D oznacza inną skrzynię i silnik. (0CX141015B = silnik 190km, 0CX141015C = silnik 150km). Nie znalazłem nigdzie informacji jakie są różnice w wykonaniu, ale wnioskuję, że 190 koni ma mocniejsze sprzęgło niż 150, ale mogę się mylić.

Sprzęgła z quattro do ośki powinny podejść bez problemu, różnią się jedynie tym że quattro ma na tarczy dodatkowe sprężyny.

Porównanie sprzęgła z a4 b8 i a4 b9.

image.png

 

Sprzęgła w A4 B9 mają inny mechanizm wyciskania sprzęgła. Mianowicie łożysko w B8 zostaje bez zmiany, a całość sprzęgła jest przekładana. Koło zamachowe w  B9 jest lżejsze ma mniej "materiału" osobiście kupiłem też koło zamachowe, ale zostawiłem swoje.

Mam nadzieję że się komuś przydadzą takie informacje.

 

  • Pomoc techniczna 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby ktoś pytał, auto zrobione ma około 10k km - osobiście zmieniłem na Passata b7 - ale auto zostało w rodzinie stoi w tym samym garażu co pasek, sprzęgło dalej w porządku

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.06.2022 o 15:17, KingRaider napisał:

Jakby ktoś pytał, auto zrobione ma około 10k km - osobiście zmieniłem na Passata b7 - ale auto zostało w rodzinie stoi w tym samym garażu co pasek, sprzęgło dalej w porządku

To jakie Ty dokładnie sprzęgło i dwumas założyłeś? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Kodzak33 napisał:

To jakie Ty dokładnie sprzęgło i dwumas założyłeś? 

Zestaw z a4 b9 2.0 tdi 190 koni z auta po testowego dwumas 0CS105266L sprzęgło 015e

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Czy zamienniki sprzęgła 15E również będą pasować do CAHA? Wydaję mi się, że nie powinno być przeciwwskazań, ale wolę dopytać.

 

Np. zestaw od 

LUk 624 3759 00
lub 
Sachs3000 950 751

WWW.MOTORDOCTOR.PL

 

Dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...