Skocz do zawartości
IGNOROWANY

S-tronic czy się bać ?


MiruK

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, po 11 latach praktycznie bezawaryjnej jazdy B6 1,9TDI ( aktualnie 350 tyś km )auto jest już trochę styrane i trzeba by w końcu wymienić na coś nowszego i pewniejszego na dalsze trasy. Rozglądam się za B9 w TDI z lat 2016-2018 z automatem, ale jak sobie poczytałem forum to jestem przerażony s-tronikiem. Powiedzcie czy te skrzynie się aż tak psują czy to sporadyczne przypadki ? Ceny naprawy przerażają, ciężko znaleźć kogoś kto to dobrze robi, jakaś masakra. Większość samochodów z ogłoszeń w normalnych cenach ma nalatane 150-200tyś km. a ja chcę kupić auto pewne do jazdy, a nie skarbonkę bez dna i stres na drodze. Czy pewniej będzie kupić manuala ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema
Od niedawna sam jestem posiadaczem B9 z S-tronickiem OCK. Miałem podobne rozterki, ale wyszedłem z założenia, że nie ma co popadać w paranoje. Na fora/filmiki trafiają sztuki z problemami, nie zobaczysz filmiku/wpisu "O jaki piękny niepsujący Stronic". Kwestia jaki odsetek wszystkich skrzyń ma problem, a takich statystyk raczej próżno szukać.
Moja ma 4 lata, 177kkm przebiegu, poleasingowa z jakiejś holenderskiej firmy. Mam pełny przegląd wszystkich wizyt w ASO, które leasing wymagał. Plusem są regularne serwisy zgodne z książka, dzięki czemu mam potwierdzenie wymian oleju w skrzyni co ok 62kkm. Niestety wymian oleju w silniku co ok 32kkm również.... Rozrząd książkowo wymiana dopiero przy 210kkm, ale pracownik w ASO sam mi powiedział, że takie 190kkm to raczej bezpieczny max :) Zostawiłem temat na wiosnę.

Najważniejsze wg mnie to znaleźć sztukę z pewną historią. Po zakupie niezależnie od przebiegu zrobić pełen serwis olejowy.  Upewniając się, że podczas wymiany oleju w skrzyni zostanie też wymieniony olej i filtry w mechatronice. To chyba klucz do bezawaryjności mechatroniki tych skrzyń. Na zestaw sprzęgieł nie masz wpływu, to jest mimo wszystko element eksploatacyjny.

Wydaje mi się że sam musisz ocenić, czy chcesz wygody i kosztów z tym związanych(wymiany oleju, sprzęgieł), czy święty spokój i manuala z drgającym drążkiem :D(przeglądnij pozostałe tematy w tym dziale) Tak czy inaczej musisz się liczyć z tym, że lepiej wyposażone sztuki prędzej znajdziesz z automatem, niż manualem.

PS. Do niedawna jeździłem B7 z niesławnym multitronikiem. Miała wymienioną skrzynie jeszcze w trakcie leasingu, przy 112kkm. Kupiona przez ojca przy 158kkm. Aktualnie ma 320kkm, skrzynia już zrobiła 210kkm i problemu z nią nie było. Lecz trzeba zaznaczyć, że miała wymiany oleju tylko dynamiczne co 60kkm, nie jeździła w trybie emulującym biegi i nie ciągała przyczep. Niby takie zło, a jak dbasz to jednak jest bezawaryjna.

PS2. Mnie bardziej przeraża temat awarii AdBlue, niż skrzyni.

Edytowane przez M4R1O
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, M4R1O napisał:

Mnie bardziej przeraża temat awarii AdBlue, niż skrzyni.

To nie.problem, można wyłączyc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...