Skocz do zawartości
IGNOROWANY

stukanie z okolic silnika


Patryk_audi

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Mam problem z moim audi a4 b7 1.8t. Czasami po odpaleniu silnika z okolic silnika słychać stukanie(dosyć głośne), po dodaniu gazu stuki znikają, ale jak odpuszczę gaz i obroty spadną to znowu stuka. Zazwyczaj gdy zgaszę auto i odpalę na nowo to stuki znikają. Dziwi mnie to, że to nie zawsze się pojawia, a jak się pojawy to wystarczy zgasić auto i odpalić na nowo. Prosiłbym o jakieś podpowiedzi co to może być

Edytowane przez Patryk_audi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tamtym przypadku jak pisał użytkownik strzela mu przy dodawaniu gazu. Czytałem i takich przypadków jest własnie dużo, tylko że mi coś stuka jak mam wrzucone P i nie dodaję gazu. Czy to też tak jak pisałeś jest bulbulator?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj po południu dodam filmik jak mi się uda że akurat będzie stukać bo niestety jest to bardzo rzadko dlatego też mechanik nie zauważył żadnego nieprawidłowego działania 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A rolka napinacza nie jest wymieniana wraz z robieniem rozrządu bo jakiś tydzień temu robiłem rozrząd i przy okazji pasek alternatora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak przemo napisał, przygotuj sobie klucz płaski 17, nasuń go na kwadrat napinacza (zaznaczony na zdjęciu), popchnij i ściągnij pasek drugą ręką (zapamiętaj sobie jak pasek jest poprowadzony), następnie kręć po kolei rolkami które napędza pasek - rolka napinacza, rolki prowadzące, alternatora, pompy wspomagania i pompy kompresora klimatyzacji

Screenshot_20211017-140553_Chrome.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem zobaczyć ten pasek ale ja nawet tam ręki nie włożę i chyba zlecę już to mechanikowi ale mam pytanie jak to coś z tą rolka napinacza to dlaczego ona tylko czasami hałasuje? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To MOŻE być rolka napinacza, a może i czegoś innego, trzeba sprawdzić wszystkie rolki po ściągnięciu paska. Jak już to zrobisz, daj znać, będziemy myśleć dalej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się i zajmuje to minutę. Napinacz też się wyjmuje na luzaka w 3 minuty :P

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że mało miałeś do czynienia z mechaniką :) wbrew pozorom tam jest sporo miejsca w porównaniu do niektórych innych silników :P

i tak jak przemo pisał, jak zrzucisz pasek, możesz ten cały napinacz odkręcić (3 śrubki na klucz 13, na tym zdjęciu co dałem widać te 3 otwory na nie) wtedy będzie tam jeszcze więcej miejsca.

nie trzeba zderzaka zrzucać ani nic innego :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No racja mało miałem styczności z mechaniką. A pytanie czy trzeba zdejmować zderzak pojawiło się dlatego że jak robiłem ostatnio rozrząd to mechanik mówił, że akurat w tym aucie będzie drożej bo trzeba wysunąć przód bo jest tam za mało miejsca 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, żeby wymienić rozrząd, trzeba zdemontować zderzak i wysunąć pas przedni do pozycji serwisowej, do demontażu paska osprzętu nie jest to konieczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...