Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B7 1.9 TDI - Kolizja. Naprawa z OC sprawcy


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Kolizja przed przejściem dla pieszych - Pani za mną nie zdążyła się zatrzymać (ślisko + wtargnięcie pieszego = dzwon) no i niestety - stało się...

Kwestia wygląda następująco: 

Uszkodzenia na 1 rzut oka jakie zauważyłem:

  • dwie dziury w zderzaku + zarysowany zderzak (po całej długości + przy chromie)
  • uszkodzony chrom (pęknięty + wypadł z zaczepów) przy bagażniku
  • uszkodzenie widać także na rurze wydechowej, spoiler dolny i chyba klapa bagażnika (nie jestem specjalistą)
  • czujniki PDC nie działają (przód + tył --> po uderzeniu już jest tylko "pisk")
  • check engine się zaświecił z nieznanych przyczyn
  • napinacz pasa bezpieczeństwa kierowcy (nie zwija się pas)

W aucie poszkodowanej (Kia Ceed) została wgnieciona przednia belka (brakło 2 cm do chłodnicy), zderzak uszkodzony, pokrywa silnika i reflektor wypadł z zaczepu ale się jeszcze jakoś trzymał.

Szkoda zgłoszona do ubezpieczyciela sprawy.

Towarzystwo Ubezpieczeniowe: WARTA

Na dzień 20.10.2021 jestem umówiony w ASO na oględziny pojazdu (sam wybrałem ASO) wraz z rzeczoznawcą (mam nadzieję).

Jakie ukryte wady jeszcze mogą się kryć pod zderzakiem?

Domyślam się, że podczas oględzin pasuje wrzucić samochód na podnośnik i zdjąć zderzak by ocenić co się mogło stać.

Podejrzewam, że mogła mi uciec geometria, jakieś mocowanie, zaczepy czy belka zderzaka, podłużnica... No nie wiem. Pomysłów mam mnóstwo. Poniżej wrzucam uszkodzenia.

 

Z góry przepraszam za brudny zderzak ale było po deszczu. Uszkodzenia myślę, że widać. Jeśli nie to jutro podrzucę "czystsze" fotki :D 

 

image0.jpeg

image1.jpeg

image2.jpeg

image3.jpeg

image4.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Check może się świecić od uszkodzonej sondy w katalizatorze, skoro wydech został też uderzony to takie zderzenie mogło ją uszkodzić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że kolega używa zawartości głowy i najpierw myśli, pyta, a potem działa. Umówienie się na wizytę rzeczoznawcy w warsztacie to bardzo sensowne rozwiązanie. Wycena szkody jest obowiązkiem ubezpieczyciela, ale rzeczoznawca będący na jego etacie nie uwzględni uszkodzeń niewidocznych. Dlatego tak ważne jest zdemontowanie elementów poszycia zderzaka do oględzin. Warto też zdjąć wykładzinę bagażnika. Zwłaszcza w samochodach wyposażonych w hak holowniczy, przy uderzeniach w tył, często dochodzi do deformacji wnęki koła zapasowego i podłogi bagażnika. Dodatkowym atutem oględzin w warsztacie jest fakt, że rzeczoznawca ubezpieczyciela nie może pozwolić sobie na zbytnią nonszalancję, Obecność innego fachowca wymusza zachowanie profesjonalizmu. Na temat samej wyceny możemy podyskutować, jak już zostanie sporządzona. Zawsze można się odwołać od niekorzystnej wyceny (zaniżona stawka, zastosowane zamienniki, rabaty), ale przede wszystkim należy zadbać, by wszystkie uszkodzenia zostały w niej uwzględnione. Poszkodowanemu przysługuje prawo do korzystania z samochodu zastępczego (to nawet przyspiesza proces likwidacji szkody, bo koszty rosną po stronie ubezpieczyciela).

Pozdrawiam.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę dodać do pierwszego posta jeszcze troszkę...

Do uszkodzeń zauważonych podczas oględzin:

  • porysowana klapa bagażnika po lewej stronie --> do malowania
  • porysowany delikatnie reflektor lewy --> na polerkę

Kosztorys powinien być na moim mailu do 2 tygodni także podzielę się Nim i poproszę o dalsze porady :hi:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedź masz na PW, ale Jestem zaskoczony rzetelnością tej kalkulacji. Zastosowana stawka rbg 170 zł poprawna, zakres czynności naprawczych także, jedyne uwagi to zastosowany rabat 5% na części zamienne, oraz materiał lakierniczy (tu nie napisali ile tego rabatu).

Pozdrawiam.    

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, hak64 napisał:

Jestem zaskoczony rzetelnością tej kalkulacji.

Ja też. Jak widać są jeszcze normalne firmy ubezpieczeniowe, ja niestety na takie nie trafiam. Moja sprawa z C6 jeszcze się ciągnie u rzecznika. W B7 miałem szkodę to za zderzak tył policzyli mi 300 zł (jakiś zamiennik). A tutaj wszystko na częściach z ASO, jestem pod wrażeniem.

Edytowane przez pelonek1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, hak64 napisał:

Odpowiedź masz na PW, ale Jestem zaskoczony rzetelnością tej kalkulacji. Zastosowana stawka rbg 170 zł poprawna, zakres czynności naprawczych także, jedyne uwagi to zastosowany rabat 5% na części zamienne, oraz materiał lakierniczy (tu nie napisali ile tego rabatu).

Pozdrawiam.    

Pytanie skąd się tam wgl znalazły części zamienne i dlaczego nie ma nic na temat czujników parkowania (PDC), które przestały działać i check engine, który się zaświecił....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Krystianooo napisał:

Pytanie skąd się tam wgl znalazły części zamienne

W kosztorysie uwzględniono wymianę:

- okładzina zderzaka tylnego

- spojler zderzaka

- nakładka zderzaka 

- osłona tablicy rej.

- napisy i emblemat 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualizacja przyszła wczoraj bardzo późno... LECZ... Autko wciąż w ASO i czekamy na rozwój sytuacji... :D 

 

 

Poprawka_1.png

Poprawka_2.png

Poprawka_3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest kosztorys ubezpieczyciela, czy kosztorys warsztatu przesłany ubezpieczycielowi do akceptacji?  Wyliczałem wartość tej szkody (symulacja na własny użytek) i wyszło niecałe 5000 zł, ale na stawce 120 zł (średnia w moim rejonie).  Pytanie tylko, czy wypłacą kasę, czy też zapłacą za naprawę z rozliczeniem bezgotówkowym. To pierwsze jest korzystniejsze, bo z pewnością znajdziesz warsztat, który dokona naprawy w kwocie poniżej 5000 zł i to na oryginalnych częściach.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, hak64 napisał:

To jest kosztorys ubezpieczyciela, czy kosztorys warsztatu przesłany ubezpieczycielowi do akceptacji?  Wyliczałem wartość tej szkody (symulacja na własny użytek) i wyszło niecałe 5000 zł, ale na stawce 120 zł (średnia w moim rejonie).  Pytanie tylko, czy wypłacą kasę, czy też zapłacą za naprawę z rozliczeniem bezgotówkowym. To pierwsze jest korzystniejsze, bo z pewnością znajdziesz warsztat, który dokona naprawy w kwocie poniżej 5000 zł i to na oryginalnych częściach.  

 

Bezgotówkowa naprawa w ASO Audi To już jest zaakceptowany kosztorys przez ubezpieczyciela wysłany przez ASO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby dużo ale nie widzę tu wyszczególnione co jest powodem CHECK'a i jak mają zamiar to naprawić, bo co jak skasowanie błędu nic nie da i jest jak pisałem, czyli uszkodzona sonda od uderzenia w wydech?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Langista napisał:

Niby dużo ale nie widzę tu wyszczególnione co jest powodem CHECK'a i jak mają zamiar to naprawić, bo co jak skasowanie błędu nic nie da i jest jak pisałem, czyli uszkodzona sonda od uderzenia w wydech?

J179 - komp. ster. autom. rozgrzewania świec

0001 - elektronika silnika

5658 0 P161A Świeca żarowa cylindra 1 Przerwa (statycznie)

5658 0 P161B Świeca żarowa cylindra 2 Przerwa (statycznie)

5658 0 P161D Świeca żarowa cylindra 4 Przerwa (statycznie)

 

Najlepsze jest to, że ja 03.09.2021r. wymieniałem świece żarowe :)

WYMIANA: 4x świeca żarowa Bosch Duraterm GLP050 + Pasta ceramiczna 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...