Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Układ chłodzenia + pytania odnośnie temperatur włącznie z temp oleju


FamilyAgression

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Pacjent A4 B5 2.8 193 km quattro 2.8 V6 30V tiptronic ALG PB+LPG 1998.

Wóz po przejechaniu jakichś 5-10 km nabiera temperatury 90° olej + 90° płyn chłodzący i nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby...

Kiedy samochód postoi z 5 minut niezapalony (po wcześniejszym osiągnięciu odpowiednich temperatur) to po ponownym jego zapaleniu i jeździe trzeba przebyć dystans około 5 km zanim wskazówki znów wskażą ponownie te 2x 90° (olej, płyn chłodzący). Gdy zaś po jakichś 2,5 godzinie postoju na zgaszonym silniku wyjadę nim i temperatury powinny być niskie to w ciągu 2 minut mam wymaganą temperaturę 2x 90°.

Od czego zacząć diagnostykę? Czujnik winowajcą czy licznik (wskazówki świrują)? Na pewno wyświetlacz mam do naprawy, pikseloza.

Dodatkowe informacje:W zbiorniku wyrównawczym nie ma ujścia nadmiaru płynu (będę musiał go wymienić).

Od siebie mogę jeszcze dodać, że mam w planie obadać temperaturę w tym samym czasie w komputerze do diagnostyki i na liczniku, żeby sprawdzić ew. różnice.

 

Dzięki za odpowiedzi na pierwszego posta ??

Edytowane przez FamilyAgression
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzucam mały update, żeby pokazać, że ewidentnie coś jest nie tak.

Miałem odpowiednią temperaturę olej/płyn chłodzący, zgasiłem auto na 10 minut, efekt? Zaraz po zapaleniu olej miał dobrą temperaturę tj płyn najpierw złapał 90° po czym zaraz (minuta po ruszeniu w trasę) wskazówka spadła na 60°. Dopiero po przejechaniu 3 km wskazówka płynu powoli zaczęła iść do góry, aż w końcu doszła do tych upragnionych 90°.

Jakieś sugestie?

Edytowane przez FamilyAgression
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem rozrząd, a z tym pompę wody, termostat, płyn chłodzący i nadal problem występuje.

Z VAG-iem jeszcze spróbuje, ale to będę musiał kogoś znaleźć z tym.Mój skaner diagnostyczny tj Skaner diagnostyczny VSCAN VAG MINI tego nie obsługuje.

Edytowane przez FamilyAgression
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam.

A więc tak, sprawdzałem w menu klimatronika na kanałach 49 (płyn chłodzący) oraz 51 (temperatura silnika) i okazuje się, że temperatury licznik <-> klimatronik się pokrywają, czyli jeśli dzieje się to dziwne zjawisko znagłym spadaniem na liczniku temperatury płynu chłodzącego z 90* na 60* to to samo dzieje się na klimatroniku. Czyżby spróbować wymienić czujnik temperatury płynu chłodzącego?
Teraz w te ciepłe dni tj ~30* silnik potrafi nagrzać się do 100-105* i temperatura nie spada, a wiatrak się kręci. Może wiatrak kręci się na pierwszym z trzech stopni prędkości wychładzania silnika i to właśnie wiatrak jest wadliwy- jak to sprawdzić?

Edytowane przez FamilyAgression
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogarnąć VCDS i sprawdzić odczyty czujnika od samego startu. czy temperatura tylko spada w dół, czy potrafi też wskoczyć na 120 stopni? Silniki licznika temperatury w B5 mają tendencję do usterek i trzeba je wymienić gdy cos takiego sie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Langista napisał:

Ogarnąć VCDS i sprawdzić odczyty czujnika od samego startu. czy temperatura tylko spada w dół, czy potrafi też wskoczyć na 120 stopni? Silniki licznika temperatury w B5 mają tendencję do usterek i trzeba je wymienić gdy cos takiego sie dzieje.

Na liczniku tylko spada w doł tak samo na klimatroniku. Spróbuje ogarnąć to VCDS i dam znać wkrótce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...