Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zapłon 3.0 ASN


Tomaszab67

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Mam problem z wypadaniem zapłonu na 5 cylindrze w b6 3.0 ASN. Cewki świece wtrysk podmieniony i dalej wypada lecz najbardziej na zimnym silniku a jak się zagrożenie to praktycznie nie wypada. 

Pomoże ktoś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Tomaszab67 napisał:

Witam wszystkich.

Mam problem z wypadaniem zapłonu na 5 cylindrze w b6 3.0 ASN. Cewki świece wtrysk podmieniony i dalej wypada lecz najbardziej na zimnym silniku a jak się zagrożenie to praktycznie nie wypada. 

Pomoże ktoś?

Kompresje sprawdzałeś? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Michał26 napisał:

Ale może byc problem na ecu lub instalacji.

To może kolega zdiagnozować vcds poprzez test elementów silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Tomaszab67 napisał:

Tak. Kompresja 11 bar na tym co wypada zaplon

Na zimnym czy na ciepłym mierzone? Sprawdź jeszcze szczelność ciśnieniową cylindra, najlepiej przed i po zagrzaniu. Rozrząd i zmienna faza w porządku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, wojtek_lbn napisał:

Na zimnym czy na ciepłym mierzone? Sprawdź jeszcze szczelność ciśnieniową cylindra, najlepiej przed i po zagrzaniu. Rozrząd i zmienna faza w porządku?

Na ciepłym. Dzisiaj przejechałem się trochę dalej i podczas jazdy wywaliło dodatkowo błąd 15927 Zespol 1 przestawienie walka rozrzadu P1519 -008 usterka. Podejrzewam nastawnik tylko że zespół 1 to prawa głowica a wypadanie na 5 cyl to lewa. Chwilę później po skasowaniu błędów przegonilem trochę ten silnik i wyskoczył tylko błąd od przestawienia walka. Zobaczę jutro jak będzie całkiem zimny czy dalej wypada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Tomaszab67 napisał:

Na ciepłym. Dzisiaj przejechałem się trochę dalej i podczas jazdy wywaliło dodatkowo błąd 15927 Zespol 1 przestawienie walka rozrzadu P1519 -008 usterka. Podejrzewam nastawnik tylko że zespół 1 to prawa głowica a wypadanie na 5 cyl to lewa. Chwilę później po skasowaniu błędów przegonilem trochę ten silnik i wyskoczył tylko błąd od przestawienia walka.

Sprawdź diagnostyką wartości na rozrządzie i porównaj wymagane i rzeczywiste na obu wariatorach. Błąd na banku 1 wywaliło bo już totalnie się rozjechał wartościami widocznie, ale brak błędów nie znaczy że bank 2 działa poprawnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, wojtek_lbn napisał:

Sprawdź diagnostyką wartości na rozrządzie i porównaj wymagane i rzeczywiste na obu wariatorach. Błąd na banku 1 wywaliło bo już totalnie się rozjechał wartościami widocznie, ale brak błędów nie znaczy że bank 2 działa poprawnie. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, wojtek_lbn napisał:

Sprawdź diagnostyką wartości na rozrządzie i porównaj wymagane i rzeczywiste na obu wariatorach. Błąd na banku 1 wywaliło bo już totalnie się rozjechał wartościami widocznie, ale brak błędów nie znaczy że bank 2 działa poprawnie. 

Podejrzewam że przestawiacz faz do wymiany na ssącym bo wywala na ssącym a wcześniej ten co jest teraz na ssącym był na wydechowym oczywiście na banku 1 i wywalało przestawiacz na wydechowym i dużo gorzej dzialal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Tomaszab67 napisał:

Wariatory na wolnych pracują ok, trzeba by jeszcze sprawdzić w czasie jazdy. Ale rozrząd jest średnio ustawiony, mimo że w tolerancji się to mieści.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, wojtek_lbn napisał:

Wariatory na wolnych pracują ok, trzeba by jeszcze sprawdzić w czasie jazdy. Ale rozrząd jest średnio ustawiony, mimo że w tolerancji się to mieści.

Zrobię logi podczas jazdy na tych samych grupach. Ogólnie to robiłem tam głowice bo środkowe zawory na ssącym skrzywiło tylko nie wiem czemu bo tylko na prawej głowicy. Samochód jechał i nagle zgasł okazało się że nie ma ciśnienia na prawej i oleju też nie było na bagnecie bo był wyciek. Rozrząd ustawiałem pierwszy raz w życiu przy tym silniku na blokadach ASTA. No i te trzpienie blokujące w kołach też powyrabiane trochę dlatego może tak jest ustawiony. Zdecydowałem o podmianie przestawiacza na ssącym tzn. tego zaworu. Jak będę miał logi to wrzucę tutaj. Ogólnie dzięki za zainteresowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda że przy takiej robocie nie zwróciłeś uwagi na stan fazatorów, bo któryś mógł się uszkodzić od braku oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, wojtek_lbn napisał:

Ale rozrząd jest średnio ustawiony

Nie masz na to wpływu jak blokada będzie już fasolką 

Obstawiam zawór z tryłu silnika odkręć dekle i w głowicy w kanałach masz siteczka które mają wyłapać syf. Wyciąg je i zobacz czy nie są zawalone 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Tomaszab67 napisał:

Rozrząd ustawiałem pierwszy raz w życiu przy tym silniku na blokadach ASTA. No i te trzpienie blokujące w kołach też powyrabiane trochę dlatego może tak jest ustawiony

mam blokady tylko z tej firmy i są spoko. 

Właśnie tak jak pisałem wyżej ustawisz rozrząd na 0 a przez wywalone blokady i tak za każdym razem pokaże Ci coś innego bo te koła latają. 

Zobacz sobie u mnie w temacie z B6 jak mam ustawione po wymianie. Ważne żeby były w tolerancji. Będzie spoko. nie słuchaj opowiadań że +/- 1 stopnień bo inaczej lipa. 

W tym silnik zmienne fazy moim zdanie działają razem z fazami księżyca....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

One mają bardzo dużą tolerancję bo +/- 20° i dopiero powyżej tej wartości zaczyna wypadać zapłon. Niby jest mechanik w Tarnowskich górach, który potrafi to na 0 ustawić, podobno zjadł zęby na tym silniku ale ja nigdy nie widziałem screena z bloków pomiarowych, które okazywały by wartości chociażby po 3 w każdym bloku, a co dopiero po 1 czy na 0..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Langista napisał:

Szkoda że przy takiej robocie nie zwróciłeś uwagi na stan fazatorów, bo któryś mógł się uszkodzić od braku oleju.

Chodzi Ci o te elektrozawory czy koła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, DarekS4 napisał:

mam blokady tylko z tej firmy i są spoko. 

Właśnie tak jak pisałem wyżej ustawisz rozrząd na 0 a przez wywalone blokady i tak za każdym razem pokaże Ci coś innego bo te koła latają. 

Zobacz sobie u mnie w temacie z B6 jak mam ustawione po wymianie. Ważne żeby były w tolerancji. Będzie spoko. nie słuchaj opowiadań że +/- 1 stopnień bo inaczej lipa. 

W tym silnik zmienne fazy moim zdanie działają razem z fazami księżyca....

Liczyłem na to że jak to będę robił powoli i dokładnie to uda się ustawić przynajmniej w tolerancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, DarekS4 napisał:

Nie masz na to wpływu jak blokada będzie już fasolką 

Obstawiam zawór z tryłu silnika odkręć dekle i w głowicy w kanałach masz siteczka które mają wyłapać syf. Wyciąg je i zobacz czy nie są zawalone 

Suteczek już nie ma przynajmniej w prawej głowicy tylko to siteczko jest w obudowie tych czujników zaraz za kołami z przodu silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...