Tomaszab67 0 Opublikowano 26 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2021 Witam wszystkich. Mam problem z wypadaniem zapłonu na 5 cylindrze w b6 3.0 ASN. Cewki świece wtrysk podmieniony i dalej wypada lecz najbardziej na zimnym silniku a jak się zagrożenie to praktycznie nie wypada. Pomoże ktoś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pila24 318 Opublikowano 26 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2021 34 minuty temu, Tomaszab67 napisał: Witam wszystkich. Mam problem z wypadaniem zapłonu na 5 cylindrze w b6 3.0 ASN. Cewki świece wtrysk podmieniony i dalej wypada lecz najbardziej na zimnym silniku a jak się zagrożenie to praktycznie nie wypada. Pomoże ktoś? Kompresje sprawdzałeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszab67 0 Opublikowano 26 Października 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2021 42 minuty temu, pila24 napisał: Kompresje sprawdzałeś? Tak. Kompresja 11 bar na tym co wypada zaplon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pila24 318 Opublikowano 26 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2021 4 minuty temu, Tomaszab67 napisał: Tak. Kompresja 11 bar na tym co wypada zaplon A pozostałe ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał26 0 Opublikowano 26 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2021 Na zimnym mierzone czy cieplym? Wychodzi na zawory. Ale może byc problem na ecu lub instalacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pila24 318 Opublikowano 26 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2021 28 minut temu, Michał26 napisał: Ale może byc problem na ecu lub instalacji. To może kolega zdiagnozować vcds poprzez test elementów silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek_lbn 7 Opublikowano 27 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2021 16 godzin temu, Tomaszab67 napisał: Tak. Kompresja 11 bar na tym co wypada zaplon Na zimnym czy na ciepłym mierzone? Sprawdź jeszcze szczelność ciśnieniową cylindra, najlepiej przed i po zagrzaniu. Rozrząd i zmienna faza w porządku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszab67 0 Opublikowano 27 Października 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Października 2021 10 godzin temu, wojtek_lbn napisał: Na zimnym czy na ciepłym mierzone? Sprawdź jeszcze szczelność ciśnieniową cylindra, najlepiej przed i po zagrzaniu. Rozrząd i zmienna faza w porządku? Na ciepłym. Dzisiaj przejechałem się trochę dalej i podczas jazdy wywaliło dodatkowo błąd 15927 Zespol 1 przestawienie walka rozrzadu P1519 -008 usterka. Podejrzewam nastawnik tylko że zespół 1 to prawa głowica a wypadanie na 5 cyl to lewa. Chwilę później po skasowaniu błędów przegonilem trochę ten silnik i wyskoczył tylko błąd od przestawienia walka. Zobaczę jutro jak będzie całkiem zimny czy dalej wypada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek_lbn 7 Opublikowano 28 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2021 12 godzin temu, Tomaszab67 napisał: Na ciepłym. Dzisiaj przejechałem się trochę dalej i podczas jazdy wywaliło dodatkowo błąd 15927 Zespol 1 przestawienie walka rozrzadu P1519 -008 usterka. Podejrzewam nastawnik tylko że zespół 1 to prawa głowica a wypadanie na 5 cyl to lewa. Chwilę później po skasowaniu błędów przegonilem trochę ten silnik i wyskoczył tylko błąd od przestawienia walka. Sprawdź diagnostyką wartości na rozrządzie i porównaj wymagane i rzeczywiste na obu wariatorach. Błąd na banku 1 wywaliło bo już totalnie się rozjechał wartościami widocznie, ale brak błędów nie znaczy że bank 2 działa poprawnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszab67 0 Opublikowano 28 Października 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2021 10 godzin temu, wojtek_lbn napisał: Sprawdź diagnostyką wartości na rozrządzie i porównaj wymagane i rzeczywiste na obu wariatorach. Błąd na banku 1 wywaliło bo już totalnie się rozjechał wartościami widocznie, ale brak błędów nie znaczy że bank 2 działa poprawnie. VID_20211015_183133.mp4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszab67 0 Opublikowano 28 Października 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2021 10 godzin temu, wojtek_lbn napisał: Sprawdź diagnostyką wartości na rozrządzie i porównaj wymagane i rzeczywiste na obu wariatorach. Błąd na banku 1 wywaliło bo już totalnie się rozjechał wartościami widocznie, ale brak błędów nie znaczy że bank 2 działa poprawnie. Podejrzewam że przestawiacz faz do wymiany na ssącym bo wywala na ssącym a wcześniej ten co jest teraz na ssącym był na wydechowym oczywiście na banku 1 i wywalało przestawiacz na wydechowym i dużo gorzej dzialal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek_lbn 7 Opublikowano 29 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2021 12 godzin temu, Tomaszab67 napisał: VID_20211015_183133.mp4 Wariatory na wolnych pracują ok, trzeba by jeszcze sprawdzić w czasie jazdy. Ale rozrząd jest średnio ustawiony, mimo że w tolerancji się to mieści. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszab67 0 Opublikowano 29 Października 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2021 22 minuty temu, wojtek_lbn napisał: Wariatory na wolnych pracują ok, trzeba by jeszcze sprawdzić w czasie jazdy. Ale rozrząd jest średnio ustawiony, mimo że w tolerancji się to mieści. Zrobię logi podczas jazdy na tych samych grupach. Ogólnie to robiłem tam głowice bo środkowe zawory na ssącym skrzywiło tylko nie wiem czemu bo tylko na prawej głowicy. Samochód jechał i nagle zgasł okazało się że nie ma ciśnienia na prawej i oleju też nie było na bagnecie bo był wyciek. Rozrząd ustawiałem pierwszy raz w życiu przy tym silniku na blokadach ASTA. No i te trzpienie blokujące w kołach też powyrabiane trochę dlatego może tak jest ustawiony. Zdecydowałem o podmianie przestawiacza na ssącym tzn. tego zaworu. Jak będę miał logi to wrzucę tutaj. Ogólnie dzięki za zainteresowanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Langista 456 Opublikowano 29 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2021 Szkoda że przy takiej robocie nie zwróciłeś uwagi na stan fazatorów, bo któryś mógł się uszkodzić od braku oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarekS4 126 Opublikowano 29 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2021 1 godzinę temu, wojtek_lbn napisał: Ale rozrząd jest średnio ustawiony Nie masz na to wpływu jak blokada będzie już fasolką Obstawiam zawór z tryłu silnika odkręć dekle i w głowicy w kanałach masz siteczka które mają wyłapać syf. Wyciąg je i zobacz czy nie są zawalone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarekS4 126 Opublikowano 29 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2021 Godzinę temu, Tomaszab67 napisał: Rozrząd ustawiałem pierwszy raz w życiu przy tym silniku na blokadach ASTA. No i te trzpienie blokujące w kołach też powyrabiane trochę dlatego może tak jest ustawiony mam blokady tylko z tej firmy i są spoko. Właśnie tak jak pisałem wyżej ustawisz rozrząd na 0 a przez wywalone blokady i tak za każdym razem pokaże Ci coś innego bo te koła latają. Zobacz sobie u mnie w temacie z B6 jak mam ustawione po wymianie. Ważne żeby były w tolerancji. Będzie spoko. nie słuchaj opowiadań że +/- 1 stopnień bo inaczej lipa. W tym silnik zmienne fazy moim zdanie działają razem z fazami księżyca.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Langista 456 Opublikowano 29 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2021 One mają bardzo dużą tolerancję bo +/- 20° i dopiero powyżej tej wartości zaczyna wypadać zapłon. Niby jest mechanik w Tarnowskich górach, który potrafi to na 0 ustawić, podobno zjadł zęby na tym silniku ale ja nigdy nie widziałem screena z bloków pomiarowych, które okazywały by wartości chociażby po 3 w każdym bloku, a co dopiero po 1 czy na 0.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszab67 0 Opublikowano 29 Października 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2021 2 godziny temu, Langista napisał: Szkoda że przy takiej robocie nie zwróciłeś uwagi na stan fazatorów, bo któryś mógł się uszkodzić od braku oleju. Chodzi Ci o te elektrozawory czy koła? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszab67 0 Opublikowano 29 Października 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2021 2 godziny temu, DarekS4 napisał: mam blokady tylko z tej firmy i są spoko. Właśnie tak jak pisałem wyżej ustawisz rozrząd na 0 a przez wywalone blokady i tak za każdym razem pokaże Ci coś innego bo te koła latają. Zobacz sobie u mnie w temacie z B6 jak mam ustawione po wymianie. Ważne żeby były w tolerancji. Będzie spoko. nie słuchaj opowiadań że +/- 1 stopnień bo inaczej lipa. W tym silnik zmienne fazy moim zdanie działają razem z fazami księżyca.... Liczyłem na to że jak to będę robił powoli i dokładnie to uda się ustawić przynajmniej w tolerancji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszab67 0 Opublikowano 29 Października 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2021 2 godziny temu, DarekS4 napisał: Nie masz na to wpływu jak blokada będzie już fasolką Obstawiam zawór z tryłu silnika odkręć dekle i w głowicy w kanałach masz siteczka które mają wyłapać syf. Wyciąg je i zobacz czy nie są zawalone Suteczek już nie ma przynajmniej w prawej głowicy tylko to siteczko jest w obudowie tych czujników zaraz za kołami z przodu silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się