Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Adaptacja akumulatora w A4 B9


3d0

Rekomendowane odpowiedzi

Przyszedł czas na wymianę akumulatora w B9 (2.0 TFSI 252 Q), więc zakupiłem takiego: Exide EK800 AGM 80AH.

Zauważyłem jednak, że adaptuje się trochę inaczej niż w B9 i chciałem potwierdzić czy to co wpisałem mu nie zaszkodzi.

19-Can Gateway:

> MAS06105-Battery adaptation-Rated battery capacity: 80Ah (co ciekawe było zakodowane 75Ah a w środku był kwasowy aku 80Ah :facepalm:)

> MAS06106-Battery adaptation-Battery technology: zmieniłem z Fleece na Gel (ale chyba źle tak teraz myślę).

Wszystkie opcje to: Wet/Fleece/Wickle12V/Ultracap/Gel/Lithium FeP/EFB/Binary AGM/EMB/not know. Także najbardziej mi pasuje Fleece, Gel, Binary AGM ale nie mam pojęcia jaka jest różnica.

> MAS06107-Battery adaptation-Battery manufacturer: wrzuciłem standardowe VA0, chociaż Exide to chyba kod TU3. Zakładam, że nie ma to znaczenia?

> MAS06107-Battery adaptation-Battery Serial Number: 46010990UN (zmodyfikowałem 2 losowe znaki) - to na pewno nie ma znaczenia dla ładowania;) 

Także tak naprawdę pytanie tylko o tą technologię (Fleece vs Gel), bo to jest niejasne i może mieć jakiś wpływ na sposób ładowania/rozładowania.

Edytowane przez 3d0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginalnie przy akumulatorach AGM ustawione jest na Fleece. 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, 3d0 napisał:

Także tak naprawdę pytanie tylko o tą technologię (Fleece vs Gel), bo to jest niejasne i może mieć jakiś wpływ na sposób ładowania/rozładowania.

Tak. Żelowe ładuje się niższymi napięciami, niższymi prądami oraz nie lubią wysokiej temperatury (ponad 40 stopni).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, znalazłem gdzieś na zagranicznym forum w międzyczasie, że do AGM-a faktycznie powinien być ustawiany Fleece, więc przywróciłem i powinno być OK. Pomimo tego, że mam wyłączony start/stop to się jeszcze zastanawiałem czy w kodowaniu jest rozróżnienie na te 2 typy, bo można kupić zawsze aku w 2 wersjach i zakładam, że te start/stop mogą po prostu zejść do niższych wartości i komputer powinien o tym wiedzieć, żeby zdecydować o wyłączeniu na granicy bezpiecznego rozładowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AGM to maty maty z włókna szklanego (Fleece) i jest całkiem inna technologia  od żelowego. Akumulatory AGM ładowane są wyższym napięciem. Gdybyś wybrał inny niż Fleece nie doładowało by akumulatora. 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Muskel1 napisał:

Akumulatory AGM ładowane są wyższym napięciem.

Napewno? AGM mozna ladowac max 14.9V a kwasiaka 16.2V (oczywiscie poza samochodem).

Przy niedoladowanym akumulatorze kwasowo-olowiowym widzialem w instalacji napiecie 14.9-15V. Niestety gestosci elektrolitu i tak sie nie zrobi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AGM ładuje się minimalnie wyższym napięciem od żelowego, ale niższym jak z elektrolitem płynnym. Gęstość elektrolitu zrobi się, jedynie jest to kwestia czasu, bardzo dłuuuuugiego czasu. Z drugiej strony w tych samochodach poziom naładowania akumulatora jest utrzymywany w okolicach 80%, więc gęstość to taka sztuka dla sztuki bo i tak szybko może ją stracić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadszedł czas na wymianę akumulatora , i w związku z tym mam pytanie .

Jaki polecacie akumulator do audi a4 b9 z 2018 roku 2,0 tdi 150 km oczywiście stop/start

w oryginale jest varta , chciałbym bez kodowania.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ważne jest nie tyle producent co typ akumulatora. Musisz sprawdzić jaki tam siedzi. Przypuszczam, że AGM i taki musisz kupić. Zakodować powinieneś pomimo wszystko.

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, wuPiotrek napisał(a):

Trzeba coś kodowac po wymianie akumulatora na taki sam? Czy wymieniam i jeżdżę?

Powinieneś zmienić ostatnią cyferkę numeru seryjnego aby system zarządzania energia otrzymał informacje, że zamontowano nowy akumulator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę wymienić akumulator A4 B9 190 km TDI mam ori AGM 7P0 915 105 A  75 Ah  420 A nie mogę nigdzie namierzyć varty  lub boscha o takich samych parametrach. interesuje mnie tylko varta lub bosch jakiej pojemności mogę kupić max

 

aku.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdzie nie namierzysz bo o tych samych parametrach kupisz tylko w ASO.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Muskel1 napisał(a):

Nigdzie nie namierzysz bo o tych samych parametrach kupisz tylko w ASO.

 

Jakiej max pojemności mogę założyć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie-cebula

 

mogę założyć do a4 b9 2.0 tdi zwykły akumulator czy musi to być AGM? Mam zdezaktywowany start-stop i nigdy nie mam zamiaru z niego korzystać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założyć możesz każdy, ale zakładając zwykłego kwasiaka skrócisz jego żywotność. Masz system zarządzania energią, który trzyma niedoładowany akumulator odzyskując energie podczas hamowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, sebaa napisał(a):

Założyć możesz każdy, ale zakładając zwykłego kwasiaka skrócisz jego żywotność. Masz system zarządzania energią, który trzyma niedoładowany akumulator odzyskując energie podczas hamowania.

 

Jak działa ten system, skąd bierze tą energie z hamowania? Chyba jedyne co może robić w tym aucie, to ładować akumulator alternatorem gdy samochód 'pcha' silnik który nie podaje paliwa.

 

Okazało się że teraz mam akumulator efb a nie AGM i zdaje się być oryginalny (exide 7n0 915 105 b). Taki też pewnie kupię

Edytowane przez wuPiotrek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozkoduj po VINie jaki powinien być akumulator.

System zarządzania energią nadzoruje  bilans energi i decyduje o deaktywowaniu niektórych systemów/funkcji, gdy napięcie progowe zostanie przekroczone.

System zarządania energią jest  zasilany z aku i nie wymaga specjalnej energii. Alternator dostosowuje napięcie ładowania do stanu naładowania aku. Gdy aku jest naładowane napięcie ładowania spada do 12-12.5 Volt. Gdy jest akumulator jest rozładowany wzrasta ono do 14-14.3. W czasie toczenia się (gdy pedał gazu nie jest wciśnięty) wzrasta ono do 15 Volt, właśnie dzięki rekuperacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, wuPiotrek napisał(a):

Jak działa ten system, skąd bierze tą energie z hamowania? Chyba jedyne co może robić w tym aucie, to ładować akumulator alternatorem gdy samochód 'pcha' silnik który nie podaje paliwa.

Dokładnie tak to działa. Następnie ta zgromadzona energia jest zużywana na działanie samochodu, czy podczas przyspieszania / dużych obciążeń gdzie alternator jest "odłączany". W "trosce" o środowisko jakieś tam mg paliwa da się w ten sposób zaoszczędzić i spełnić normy emisji... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...