Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B7 stuki w nowym zawieszeniu


Drennei

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć posiadam a4 b7.

Jakoś 2-3 miesiące temu wymieniłem komplet zawieszenia przód tył w a4 b7 quattro. 

Z tyłu amorki sachs oraz wszystkie tuleje  na ori(boge lub lem z zeszlifowanym numerem) do tego nowe łożyska i piasty tył plus nowe sprężyny tył -30 eibach.

Z przodu amorki sachs 558 297 do tego wahacze master-sport z dobrego źródła. Końcówki drążków lemfolder oraz sprężyny przód -30 eibach. Nowe łożyska z przodu skf oraz piasty.  

Oryginalnie miałem zawieszenie 1be/1bv. Wszystko oprocz wahaczy kupowałem u pro choice

Problem jest taki że czasem cos puknie w zawieszeniu najbardziej z prawej strony. Dzieje się tak najczęściej na zakrętach i dziurach. Czasem przejadę 20 km bez puknięcia a czasem puka co dziurę.

Dodam że zwrotnice wypiaskowałem oraz wybiłem tuleje i wprasowałem je na kleju. Gdzie wchodzą górne wahacze były ubytki ale przy dokręceniu wszystko dobrze trzyma.  Ma ktoś pomysł gdzie szukać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście wahacze dokręcałeś na maksa dopiero po opuszczeniu auta na koła? Bo jak nie to już masz odpowiedź ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym obstawiał nowe amorki sachsa. Lubią klepać i to nawet po niewielkim przebiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie amory z przodu i faktycznie od nowości pukały oddałem na gwarancji, dostałem nowe i po kilkuset kilometrach też zaczęły pukać 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Badziewie, u mnie też stukają ale jak się przejedzie kilkaset metrów to jest znacznie lepiej. Po dłuższym postoju nawet na względnie równej drodze napierdziela. Szkoda ładować kasę w sachsy pod 1be.

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie czasem mi się wydaje ze to moze byc to. Tak dokręciłem na opuszczonym samochodzie.

Jak to wygląda z gwarancja ? Musze odsyłać i czekac na wynik ? Bo nie ukrywam ze codziennie go potrzebuje. 

A co zamiast tych amorkow kupic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Drennei napisał:

A co zamiast tych amorkow kupic?

Bilstein, ale też kiedyś miały podobne problemy, trw, kyb nie wiem czy ma zamiennik do 1be. Większego wyboru nie ma. U mnie na fabrycznych też stukały po dość niedużym przebiegu  więc nie wiem co jest nie tak z tym zawieszeniem 1be.

Co do gwarancji to musisz kupić drugie, te odesłać i czekać łaskawie na rozpatrzenie i ewentualnie zwrot kasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jakie byście kupili na moim miejscu? Macie jakies numery tych bilstein?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam ze przy energicznym ruszaniu kierownica slychac delikatne stuki(barzo rzadko ale czasem cos puknie) - końcówki sa nowe rts. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To są stare, wyjeżdżone samochody. Stukać może magiel sam w sobie albo kolumna kierownicza (też bolączka tych samochodów) przy tym energicznym ruszaniu. Jeszcze jak ruszasz na zgaszonym to się nie dziw, że coś puka :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem jeszcze raz. Bylem juz na 3 stacjach (nawet amorki sprawdzali i wszystko ok) tak samo u dwoch mechaników którzy sprawdzali breszka ale nic nie znaleźli. Gdzie szukać mniej wiecej przyczyny. Zauważyłem że nawet jadąc prosto na względnie prostej drozdze tak ze puka/wali. Najbardziej to czuje w prawej stopie jak jest oparta. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Drennei napisał:

(nawet amorki sprawdzali i wszystko ok)

A jak? Wykręcili je i na stole sprawdzili? Takie sprawdzanie na tym teście na skp jest gówno warte i nie wychwyci ich pukania.

Sprawdź jeszcze tuleje sanek i czy są dokręcone.

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.01.2022 o 09:04, przem8 napisał:

A jak? Wykręcili je i na stole sprawdzili? Takie sprawdzanie na tym teście na skp jest gówno warte i nie wychwyci ich pukania.

Sprawdź jeszcze tuleje sanek i czy są dokręcone.

Wykręcać nie wykręcali. Ale tuleje sanek wahacze stabilizator sprawdzałem i wszystko dokręcone wraz z przekładnia. Najgorsze jest to ze zaczelo z obu stron pukać tak samo. Dziewczyna zas mowi ze ona czuje to jakby spod siedzenia. Macie jakiś pomysł? Podpora walu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź sanki. Rozwarstwiają się i dopóki nie pospawasz to stuka jak by  z zawieszenia... Poszukaj tematu ma forum jest to opisane dość dokładnie z miejscami gdzie trzeba spaw zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie to też testowałem i to niestety nie to. Poza tym mam b7 a tkam już jest poprawione :(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...