Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z klimatyzacja audi a4b7


Mapet222

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z klimatyzacja. 

Vag pokazuje tylko zwarcie masy na silniczku krokowym od nagrzewnicy.

Klima nabita kompresor nowy 

Kompresor chodzi lecz nie puszcza zimnego powietrza z klimy. W czym może być problem? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Muskel1 napisał:

W błędzie Ci pisze w czym problem.

Gdyby tak było to problem był by z głowy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z jakiego powodu wymieniany był kompresor? W jaki sposób go wymieniono? Był cały układ czyszczony, czy na pałę wymieniono tylko kompresor bez nawet spojrzenia na resztę elementów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Langista napisał:

Z jakiego powodu wymieniany był kompresor? W jaki sposób go wymieniono? Był cały układ czyszczony, czy na pałę wymieniono tylko kompresor bez nawet spojrzenia na resztę elementów?

Był Wymieniony na nowy ponieważ był padnięty chłodnica również nowa bo była dziura, nie wiem co jest grane bo jak odpalam klimę to przestaje dmuchać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam to robiłeś czy ktoś to robił? Jak warsztat to oddaj auto na gwarancję, nie rozumiem jak można oddać auto klientowi po naprawie, która nic nie wniosła. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Mapet222 napisał:

Był Wymieniony na nowy ponieważ był padnięty chłodnica również nowa bo była dziura

Osuszacz, dysza rozprężna wymienione?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz dokładnie jaki masz błąd. Jeśli błąd dotyczy silniczka od obiegu wewnętrznego to rzeczywiście będziesz miał problem że po włączeniu klimy przestaje działać nawiew bo powietrze buzuje gdzieś wewnątrz pod deską (prawdopodobnie zamyka się silniczek od obiegu zewnętrznego ale nie otwiera od wewnętrznego - osobne silniczki). Po wyłączeniu klimy powinno być odczuwalne przez chwilę zimne powietrze. Rozwiązanie to wymiana silniczka od obiegu wewnętrznego na sprawny i wykonanie nastaw podstawowych silniczków.

Silniczek od obiegu wewnętrznego jest doskonale widoczny po zdjęciu schowka. Jeśli nie masz vaga to zrób test - wciśnij na klimatroniku obieg zamknięty i zobacz czy klapka się otwiera.

Edytowane przez bobikos
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, bobikos napisał:

Napisz dokładnie jaki masz błąd. Jeśli błąd dotyczy silniczka od obiegu wewnętrznego to rzeczywiście będziesz miał problem że po włączeniu klimy przestaje działać nawiew bo powietrze buzuje gdzieś wewnątrz pod deską (prawdopodobnie zamyka się silniczek od obiegu zewnętrznego ale nie otwiera od wewnętrznego - osobne silniczki). Po wyłączeniu klimy powinno być odczuwalne przez chwilę zimne powietrze. Rozwiązanie to wymiana silniczka od obiegu wewnętrznego na sprawny i wykonanie nastaw podstawowych silniczków.

Silniczek od obiegu wewnętrznego jest doskonale widoczny po zdjęciu schowka. Jeśli nie masz vaga to zrób test - wciśnij na klimatroniku obieg zamknięty i zobacz czy klapka się otwiera.

Po 15 wrzucę dokładnie jaki to błąd, jest tak jak mówisz po włączeniu buzuje pod deska i silniczek nie otwiera klapki od wewnętrznego obiegu, ale silniczek tak jakby się przycinał wymieniłem go na używkę która działa, lecz po podpięciu do mojej kostki zero reakcji wszystkie inne działają poprawnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, bobikos napisał:

Napisz dokładnie jaki masz błąd. Jeśli błąd dotyczy silniczka od obiegu wewnętrznego to rzeczywiście będziesz miał problem że po włączeniu klimy przestaje działać nawiew bo powietrze buzuje gdzieś wewnątrz pod deską (prawdopodobnie zamyka się silniczek od obiegu zewnętrznego ale nie otwiera od wewnętrznego - osobne silniczki). Po wyłączeniu klimy powinno być odczuwalne przez chwilę zimne powietrze. Rozwiązanie to wymiana silniczka od obiegu wewnętrznego na sprawny i wykonanie nastaw podstawowych silniczków.

Silniczek od obiegu wewnętrznego jest doskonale widoczny po zdjęciu schowka. Jeśli nie masz vaga to zrób test - wciśnij na klimatroniku obieg zamknięty i zobacz czy klapka się otwiera.

Powiedz mi jeszcze czy zrobienie nastaw silniczków to jest ta operacja w której klimatronik odpala sobie wszystkie opcje po kolei?  Czy to zupełnie coś innego? 

IMG_20220509_161716.jpg

Edytowane przez Mapet222
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj o nastawach podstawowych. Skasuj vagiem błędy. Używane silniczki mogą nie chcieć działać bo ten pracuje najczęściej. Szukaj silniczka z exeo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, bobikos napisał:

Poczytaj o nastawach podstawowych. Skasuj vagiem błędy. Używane silniczki mogą nie chcieć działać bo ten pracuje najczęściej. Szukaj silniczka z exeo

Ten błąd nie chce się skasować, a czy winna może być też wiązka? Czy konkretnie ten silniczek 

 

Edit. Udało mi się wyczyścić silniczek skonfigurować do ustawień fabrycznych i jest okej otwiera zamyka, nadmuch na włączonej klimie jest ale nie chłodzi ??

IMG_20220509_200708.jpg

Edytowane przez Mapet222
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo brak czynnika albo zerwane sprzęgło na sprężarce 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewentualnie jeśli na postoju chłodzi a podczas jazdy nie to ktoś mógł zamienić wtyczkę od poduszki silnika z wtyczką od sprężarki (zdazyl sie taki przypadek). Skoro wymieniałeś sprężarkę to jedź do tego magika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, bobikos napisał:

Ewentualnie jeśli na postoju chłodzi a podczas jazdy nie to ktoś mógł zamienić wtyczkę od poduszki silnika z wtyczką od sprężarki (zdazyl sie taki przypadek). Skoro wymieniałeś sprężarkę to jedź do tego magika.

Nie wiem który kolor na przyrzadzie to gaz a który czynnik więc napiszę kolorami. 

Niebieski 6bar czerwony 5bar. 

Czyli jeżeli razem z kołem pasowym rusza się ta całość sprężarki to sprzęgiełko zerwane? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby było wszystko nabite jak trzeba i kompresor by działał, to miał byś podczas pracy 12-13 bar z takim napięciem na zaworku. Klimiarz sprawdzał po nabiciu czy działa? Bo to jeden z jego obowiązków, a nie samo nabicie czynnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Langista napisał:

Gdyby było wszystko nabite jak trzeba i kompresor by działał, to miał byś podczas pracy 12-13 bar z takim napięciem na zaworku. Klimiarz sprawdzał po nabiciu czy działa? Bo to jeden z jego obowiązków, a nie samo nabicie czynnika.

Wiem że ciśnienie jest za niskie, tak wszystko było sprawdzone. Klima normalnie chłodziła do puki nie zaczoł się problem z silniczkami krokowymi, możliwe że to sprzęgiełko poszło albo filterek "dławik" czy jak to się tam zwie jest przytkany jutro go wymienię i nabije do pełna klimę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Padło sprzęgiełko, dziękuję za wszystkie odpowiedzi, Pozdrawiam i miłego dnia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.05.2022 o 16:48, Mapet222 napisał:

Padło sprzęgiełko, dziękuję za wszystkie odpowiedzi, Pozdrawiam i miłego dnia ?

W tych kompresorach jest sprzęgło zrywalne,jak kręci się luzem koło to masz problem.

Edytowane przez pila24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem w ogóle serwisu, który nabijał mu klimę wiedząc, że ma kompresor nie sprawny, który rzekomo jest nowy.. Czyżby zakładany kompletnie bez oleju zatarł się na miejscu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...