Jump to content
IGNORED

Wibracje przy hamowaniu


Ghamax
 Share

Recommended Posts

Rok temu w marcu zrobiłem mały swapik hamulców na 345/330mm.

Tarcze założyłem Zimmermann Sport, klocki TRW ceramiczne, na tył i przód nowe piasty/łożyska, zaciski na to wygląda, że od a6 c7 kupione od forumowicza (wypiaskowane, polakierowane, poskładane na nowych gumkach).

Jadąc na wczasy w sierpniu wszystko było jeszcze ok, zero jakiegokolwiek drgania. Od tego czasu do marca tego roku nie miałem jakiś konkretniejszych tras gdzie można by hamować z dużej prędkości także nie wiem od kiedy problem się zaczął - od marca tego roku mam sporo latania autostradą, więc zauważyłem problem.

Na zimnych hamulcach jeszcze jest powiedzmy dopuszczalnie. Nie jeden by nic nie odczuł. Wystarczy ze 2 razy mocniej zahamować powiedzmy ze 160 do 100 i się rozpoczyna jazda...

Nie dość, że drga karoseria, to drga kierownica, słychać takie specyficzne dudnienie dudududu (niby od przodu ale ciężko to wyczuć), a jakbyśmy hamowali całkiem do zera to od 30km/h w dół czuć jeszcze tzw. jajowate hamowanie.

Im więcej damy w palnik tym robi się coraz to tragiczniej. Ostygnie i powiedzmy, że jeżdżąc mało agresywnie tak po miejscu do 100km/h jest prawie prawie ok. Wyjazd na autostradę, jedno mocne hamowanie i zaczyna się od nowa.

Ciekawostka, że z 200 do 160 prawie nic się nie dzieje, od 160 do zera to wyrywa wszystko.

 

Całe te hamulce mają około 10tyś km. Koła nie mają nic do rzeczy. Na dwóch kompletach kół (felg) jest tak samo. Zawieszenie bez luzów, tulejki niepozrywane. Tarcze przód i tył wyglądają bardzo ładnie, żadnych głębokich rys, przebarwień, rdzy. Obejrzałem ostatnio klocki i też nie ma do czego się doczepić.

Czujnik zegarowy:

Przód lewa zew. 0,02mm, wew. 0,02

Przód prawa zew. 0,03mm, wew. 0,02mm

Tył ciut gorzej ale to i tak bez tragedii wydaje mi się

Lewa 0,07mm

Prawa 0,03mm

Ta tylna lewa trochę tak gorzej ale tak czy siak ja to czuję też na kierownicy, a dudnienie raczej lewy przód ale nie jestem na 100% pewny.

 

Jak to jeszcze sprawdzić? Tarcza ma mikropęknięcie czy wadliwa? Która...?

Link to comment
Share on other sites

Mam kontakt z profesorem Chrisem, taki mechanik z Podlasia, podesłałem mu Twój problem ale prawdopodobnie usmażyłeś klocki hamulcowe.... 

Link to comment
Share on other sites

Dzięki. Prof Chrisa oglądam często na YT :)

Ogólnie tak jak mówiłem klocki wyglądają normalnie jak ostatnio to wszystko porozbierałem.

Mi przychodzi tylko uszkodzenie tarczy skoro na zimnych jest ok. Tylko jak to sprawdzić która...Na oko nic nie widać (wiem, że nie raz potrafi być małe pęknięcie przy nawiercanych tarczach).

Myślałem podjechać na diagnostykę i sprawdzić czy nie ma "falowania" na którymś kole ale tu pojawia się problem bo wibracja zaczyna się po drugim, trzecim dohamowaniu z wyższej prędkości jak hamulce się rozgrzeją.

Link to comment
Share on other sites

To nie wina klockow

Link to comment
Share on other sites

Wczoraj pojeździłem jeszcze trochę ostrzej specjalnie ale po okolicy. Nic się nie dzieje.

Ale tak jak mówię jeden wyjazd na autostradę ze 2, 3 hamowania przykładowo ze 160 do 100 i robi się nie wibracja, a jakaś masakra! Dopóki nie ostygną. Jak cholernie musi się krzywić, że aż jest tzw. "jajko" przy wolniejszych prędkościach.

Tylko jak to ogarnąć która tarcza? Toczenie chyba nie pomoże? Jak myślicie?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...