Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dymienie z wydechu po wymianie rozrządu


Misiek19860

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, 

Mam taki problem. Mechanik wymienił mi rozrząd w BPP i miesiąc po wymianie auto zaczęło kopcić na biało/siwo. Ciężko określić kolor ponieważ dzieje się tak raz na jakiś czas i tylko podczas jazdy. Druga sprawa zaczęło przybywać plynu chłodniczego. Zaraz po odebraniu auta zauważyłem, że z kratek od nawiewu leci żar. O co chodzi? Czy ktoś miał już taki przypadek?

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Padła uszczelka pod głowicą, czy ma to związek z pracą mechanika, ciężko powiedzieć.. jak wygląda płyn w zbiorniku wodnym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam, że czyścił mi jeszcze DPF.

Płyn w zbiorniczku ma różowy kolor. Nie zauważyłem zmiany. W poniedziałek zrobię test na CO2. 

Przed wymianą rozrządu nawet dymka nie puścił i jeszcze te borygo. Nie chcę mi się wierzyć, że to przypadek

 

 

 

 

Edytowane przez Misiek19860
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasami zwyczajnie złośliwość rzeczy martwych. W jaki sposób czyścił DPF? Demontowany był i wysyłamy do firmy, czy programem wymusił wypalanie? Jak w drugi sposób to mogła się uszkodzić, jeżeli robił to na nie rozgrzanym silniku ale tu już mogę farmazony cisnąć, jepiej jak wypowie się ktoś, kto coś wie na ten temat. Tak jeszcze zapytam, jakieś błędy masz w sterowniku silnika?

 @Muskel1, @przem8

Edytowane przez Langista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wygląda sprawa z wężami od płynu? Stają się bardzo twwarde w czasie pracy silnika?

Jakie są wartości popiołu? Zostały skasowane po czyszczeniu dpf?

Kto czyścił dpf i jak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wężyki są miękkie. Dam radę je ścisnąć.

Co do dpf to czyścił mechanik. Czy skasował wartości to nie wiem. Mówił, że wypalał naftą.

 

 

 

 

 

 

 

 

Edytowane przez Misiek19860
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie spotkałem się jeszcze z UPG w 2.7 tdi, są to dość stabilne silniki, których jedyną wielką wadą jest rozrząd, zresztą jak w każdych V6 wVAG. 

Jaką wartość popiołu i ciśnienia spalin miałeś przed czyszczeniem dpf?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie podłączałem go pod kompa. Wszystkim zajął się mechanik. Jadę do niego we wtorek to go zapytam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Misiek19860 napisał:

miesiąc po wymianie auto zaczęło kopcić na biało/siwo. Ciężko określić kolor ponieważ dzieje się tak raz na jakiś czas i tylko podczas jazdy

Przez jaki okres czasowy podczas jazdy obserwujesz to zjawisko ? Do minuty, kilka minut ?

To najprawdopodobniej dym niedopalonego paliwa w czasie fazy nagrzewania DPF podczas procesu jego regeneracji.

Dane odpowiednich grup (104, 102) DPF raczej konieczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko mi powiedzieć przez jaki okres czasowy. Raz to się dzieje, że chmura za mną przez parę sekund potem ok. A raz przez kilka kilometrów. 

Co jeszcze zauważyłem, że dymi jak dodaje gazu z niskich obrotów (ok. 2 tys.). Jak jadę 3-3,5 tys. i wciskam gaz to nie widzę zadymienia.

Dymi tylko podczas jazdy więc musiałbym kogoś poprosić żeby za mną jechał i nagrywał, ale czy to akurat w ten dzień zacznie dymić? Hmm..

Na postoju nie dymi na biegu jałowym, ani jak wkręcam go na obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup sobie np. taki adapter OBD II

WWW.AMAZON.DE

Kaufen Sie Veepeak Mini Bluetooth OBD II Scanner Adapter Auto EOBD Diagnosegerät Check Engine Code...

 

oraz płatną aplikację VAG DPF. Będziesz mógł obserwować czy silnik dokonuje regeneracji i wtryskuje dodadkowo paliwo. 

W zaznaczonych okienkach widać dodatkową ilość wtryskiwanego paliwa oraz temperatury spalin w czasie aktywnych regeneracji. Na podstawie tego będziesz mógł obserwować kiedy regeneruje dpf bez podpinania pod komputer.

 

Screenshot_20220514-151018_Gallery.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam coś takiego, ale nie chcę mi działać z tą aplikacją. Albo sam nie umiem tego ogarnąć ? 

Screenshot_2022-05-14-16-11-00-073_pl.allegro.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W aplikacji e ustawieniach musisz wybrać odpowiedni adapter z listy i zaznaczyć automatyczne łączenie się z nim.

Screenshot_20220514-164016_VAG DPF.jpg

Screenshot_20220514-164048_VAG DPF.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Muskel1 napisał:

Kup sobie np. taki adapter

oraz płatną aplikację VAG DPF. Będziesz mógł obserwować

Ta aplikacja działa tylko w autach, w których protokołem komunikacji jest UDS.

Nie będzie działać w przedmiotowym tu aucie (A4 B7 silnik BPP). Niestety...

Edytowane przez Tomnik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, 2.7 tdi w B7 to jeszcze Can.  Zapomniałem o tym:thumbup1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...