Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zatarty silnik


Ficol

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc, mam pytanko związane z wymiana silnika. 

 

A4 B7 2007 2.0 tfsi wersja USA ( tip i quattro) 

Wersja silnika (BPG) 

 

Podczas jazdy autostrada zapaliła się kontrolka ciśnienia oleju i po chwili auto zgasło i zatarł się silnik. 

 

Chciałbym się poradzić, czy wrzucać z powrotem 2.0 tfsi czy może zrobić lepiej podmianke na 1.8t ? 

 

Czy inne wersje silnika niż BPG będą pasować ? Chodzi mi o sam słupek. Jakie tam były różnice między poszczególnymi wersjami ? 

 

Z góry dziękuje za pomoc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, YoGi1984 napisał:

A wiązka ci siądzie od 2.0 do 1.8? nie bedzie za duzo rzeźby :-)


nie mam pojęcia. Jestem zielony jeśli chodzi o mechanikę ;) ale pytam co będzie najlepszym rozwiązaniem. Dbam o autko, ostatnio kilka ładnych tysięcy wpakowane a tu taki psikus. Szkoda mi teraz sprzedać dlatego tez, chciałbym to sensownie zrobić 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pamiętaj że nie było 1.8T w automacie ze skrzynią 6hp19 - to będzie główny problem do obejścia 

 

Słupek silnika 2.0TFSI z A4 b7 lub A6 c6 czyli np. BUL , BPJ powienien być ten sam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Banan napisał:

 

Słupek silnika 2.0TFSI z A4 b7 lub A6 c6 czyli np. BUL , BPJ powienien być ten sam 


 

tez mi się tak wydaje, a mamy może tu kogoś kto przerabiał temat i wie na 100% czy można smialo kupować słupek od silnika o innym oznaczeniu ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.08.2022 o 14:05, Banan napisał:

pamiętaj że nie było 1.8T w automacie ze skrzynią 6hp19 - to będzie główny problem do obejścia

Dają radę chłopaki by to obejść 

https://youtu.be/V24P-9aCcE0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale sam wspominał że dużo kombinacji z softem - na Rosję i chyba kraje azjatyckie wychodziła dziwna kombinacja w A6 C6 z 6hp19 - silnik 3.0 BBJ ( praktycznie ASN z normą Euro2 ) na motronicu ME7.5 czyli jakaś baza w tych sterownikach jest żeby to ruszyło 

Edytowane przez Banan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Banan napisał:

ale sam wspominał że dużo kombinacji z softem - na Rosję i chyba kraje azjatyckie wychodziła dziwna kombinacja w A6 C6 z 6hp19 - silnik 3.0 BBJ ( praktycznie ASN z normą Euro2 ) na motronicu ME7.5 czyli jakaś baza w tych sterownikach jest żeby to ruszyło 

Raczej się nie wygada jak to zrobił,a wiem o tych a6c6 z bbj. Możliwe że posiłkowali się sterownikami i ich softem z takich a6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje Panowie za odpowiedzi . 
 

nie będę szukał gołego słupka, tylko kompletny silnik. Już wiem, ze te wszystkie oznaczenia BUL BWE BPJ itd to wszystko jedno i to samo. Tylko po drodze pojawił się kolejny problem typu : skrzynia u mnie to tiptronic, i podobno silniki z manuala różnią się od tych z tipa. Jest jakaś różnica przy łożysku na wale. Ktoś to może potwierdzić ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znając życie różnica jest tylko w dystansie na wale korbowym, bo wał korbowy jest pewnie taki sam w każdym 2.0 t.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...