Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kopci przy wypalaniu dpf


miklass

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. zauważyłem ostatnio ze podczas wypalania dpfa samochód mocno kopci, w dodatku mocno czuć olejem. Co to może być??Dodam ze samochód nie puścił nigdy nawet dymka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy dpf był czyszczony lub wymieniany? Wartość popiołu nie pasuje do przebiegu. Masz 10 ml popiołu, gdzie przy przebiegu 250+ powinno być ok. 130ml 150ml.

Ktoś wyzerował wartość popiołu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm nie wiem jestem właścicielem od kilku miesięcy....To mógł każdy wyzerować np VCDS?? czy serwis??

 

To o czymś Zle świadczy???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od tego czy wartość została tylko wyzerowana czy dpf został wymieniony/wyczyszczony i dopiero wyzerowany. 

 

Jazda z zapchanym dpfem nie jest zdrowa dla silnika. Jakie masz wartości różnicy ciśnień na wolnych obrotach i przy 2500 obr/min (na biegu jałowym)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wolnych obrotach na postoju ,zaraz po procedurze wypalania mam 3 hpa

 

Przy 2500 nie sprawdzałem szczerze mówiąc 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

samochód normalnie przyspiesza nie wydaje mi się żeby był zapchany, czy coś nie kopci z rana nie kopci przy butowaniu nic!! ale jak wypala dpf to strasznie puszcza chmurę biało -niebieski kolor i wyraźnie czuć olej. Wydaje mi się tylko że za dużo pali... ale pewnie te samochody tak maja

 

Może turbo puszcza olej?? ale to chyba by cały czas kopcił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiego koloru jest ten dym?

Ach doczytałem. Wczasie regeneracji dpf może dymic na biało.

Oleju Ci nie przybywa?

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś czyścił DPF-a albo wymieniał przed Tobą? Miałem w Superb 2.0TDI 140KM taki problem. Zrób pomiar dynamiczny na 3 biegu głównie interesuje pomiar różnicy ciśnienia. 

U mnie problemem był DPF, został wsadzony zamiennik. Po wypaleniu różnica ciśnienia była ok 230-250hPa. Przypuszczam, że dymienie siwy zmieszany z niebieskim przy wypalaniu wystepuje powyżej  280hPa różnicy ciśnienia. Zapach dymu taki śmierdzący, gryzący. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, mazur1990 napisał:

Ktoś czyścił DPF-a albo wymieniał przed Tobą?

Przecież napisał u góry, że tego nie wie bo auto ma od niedawna. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...