Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Brak prawego kierunkowskazu w przyczepce.


szpakuziom

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Majstry. Mam problem z prawym kierunkowskazem w przyczepce i potrzebuje pilnie pomocy (auto rozebrane).Jakiś czas temu wyskoczył mi błąd spalonej żarówki (prawy kierunek w przyczepce - przyczepka nowa) ale poruszałem kablami przy prawej lampie, i zaczął działać. Wsiadłem do samochodu, przejechałem 5km i nadal to samo, docisnąłem bolce w przejściówce i pomogło, ale znowu na chwilę. Rozebrałem przejściówkę i kable były skorowane, więc zamówiłem nową z nowym gniazdem Hella, wymieniłem i nadal to samo, sprawdziłem na krótko w gnieździe, brak napięcia na prawy kierunek. Rozebrałem dziś cały bagażnik, wymieniłem moduł od przyczepki, ale nadal to samo. Zacząłem sprawdzać w kosce 14pin od przyczepki, napięcie na lewy kierunek wychodzi, a na prawy nie. Na desce od razu pojawia się komunikat spalonej żarówki. Miałem zapasowy moduł MCE F, wymieniłem go i nadal to samo. Ręce opadają. Może dacie jakąś wskazówkę, póki mam auto rozebrane... Zapomniałem dodać, Hak oryginalny fabryczny.

Edytowane przez szpakuziom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź przy samym MCE czy masz  napięcie na pinie odpowiedzialny za kierunek. Jeżeli tak to po drodze do kostki jest gdzieś przerwa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, Muskel1 napisał:

Sprawdź przy samym MCE czy masz  napięcie na pinie odpowiedzialny za kierunek. Jeżeli tak to po drodze do kostki jest gdzieś przerwa. 

Więc tak, wziąłem rozpiskę i z tego co widzę w gnieździe B odpowiedzialny jest 4 pin za prawy tylny kierunek. W samochodzie kierunki działają normalnie, wszystkie 0 błędów na MCE. Na 4 pinie w MCE żarówka miga, tzn że  jest ok. Problem pojawia się wtedy, gdy podłącze żarówkę pod pin 4( odpowiedzialny za prawy kierunek w przyczepce) w module od haka, kierunek fizycznie nie działa, a na desce pojawia się błąd spalonej żarówki "Rear right turn signal trailer" coś mniej więcej takiego  Wykluczam wiązkę z modułu do gniazda haka, bo sprawdzam bezpośrednio na pinach z module.

Edytowane przez szpakuziom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc przeleciałem wszystko po kolei, nie wiem w dalszym ciągu co było przyczyną. Znalazłem uszkodzony, ale nie do końca urwany jeden kabelek z przy kosce od licznika "transporder", który na nowo zlutowałem, zaizolowałem i padł mi Aku, licznik zaczął wariować, gasnąć po włączeniu kierunku, RNS-E również.... Podłączyłem prostownik. wrzuciłem stary moduł i zaczęło działać. Działa już od 15 minut. Niby się cieszę, ale nie jestem do końca zadowolony, bo pół auta rozebrałem wraz ze zderzakiem tylnym, aby to posprawdzać, a w dalszym ciągu nie wiem co było przyczyną i czy problem nie wróci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...