Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zmiana EDC16 na EDC15 - schemat elektryczny


Pawelwhiteb7

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Jak w temacie . Robię swap z EDC 16 na 15 ;)  BRD > AVF Prosze nie pytać dlaczego. Wolę mieć kontrolę nad EDC ;p i bezproblemowo

Mam schematy Z AVF oraz BRD

Rozczytałem Co nie co . Lecz na schematach w Kazdej kostce Brakuje po 1 pinie w kostkach sciany grodziowej tam Gdzie ECU .

Prawdopodobnie posiadam złe schematy .a wiązka z BRD Już pocięta . Mółby ktoś pomóc?

dziękuje wielkie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czego ci brakuje? Od strony auta czy wiązki ecu?

Podaj rok modelowy auta z BRD i co to za auto , no i skad i z ktorego roku masz avf

Edytowane przez Banan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasadnicza różnica to było chyba sterowanie wentylatorów silnika z tego co kojarzę, ale dokładnie trzeba wiedzieć z czego silnik i wiązka bo AVF był i w passacie, i w superbie, i w A6 C5 też...

 

według Elsy AVF w B6 był dopiero od 02r wcześniej tylko AVB...ale to teoretycznie to samo sterowanie elektryczne... 

 

jeśli z innego auta wiązka to może być też brak pinów od poduszki silnika, bo tylko w B6 taki był bajer 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

analogicznie, edc15 ma mniej pinów niż 16... musisz podać konkret, jaka kostka, jakie nr pinów, jakie kolory kabli, wtedy się może dojdzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

np T17j Kostka czerwona z podszybia Pin nr 1 czerwono szary kabel  W wiązsce BRD

 

nie widzę połączenia do tego kabla  z wiązką 1.9 :( . przeszukałem z 5 razy i nic nie znalazłem

Przechwytywaniezxccxc.PNG

Edytowane przez Pawelwhiteb7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie musisz mieć wykorzystanych wszystkich pinów, tak jak Ci pisałem, edc15 bd miał mniej wykorzystanych pinów niz w edc16, także jak coś nie pasuje to pomijasz... ważne by były obsadzone wszystkie piny wymagane w edc15

 

sam robiłem kiedyś swapa z edc17 1.4 TDI na edc15 1.9 TDI i zostało mi trochę tych luźnych przewodów, także wiem co piszę

 

podstawa to Excel tabelka i rozpisać każdy pin po kolei i wtedy widać jak na dłoni co pasuje, czego brakuje itd, nie wykluczone, że coś no trzeba też dorobić...

 

Edytowane przez kamil-vag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To moze napisz konkretnie jeszcze te dwa kable i czy to kostki od strony wiązki kabiny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kostki od strony wiązki BRD zostały mi 3 kable

Kostka czerwona Pin 13 kabel zielono brązowy

kostka biała pin 12 kabel brązowo niebieski

kostka brązowa pin 1 kabel czerwono szary 

te mi zostały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Pawelwhiteb7 napisał:

oKostki od strony wiązki BRD zostały mi 3 kable

Kostka czerwona Pin 13 kabel zielono brązowy

kostka biała pin 12 kabel brązowo niebieski

kostka brązowa pin 1 kabel czerwono szary 

te mi zostały

tak po chwilowej analizie schematow - kostka brązowa pin 1 kabel czerwono-szary - to zasilanie modułu wentylatorów ,  z wiązki silnika przez pin 1 , bezpiecznik nr.4 do modułu wentylatorów  

 

Nie wiem czy EDC15 będzie współpracować z modułem z BRD ale musiałbyś przerobic wiązkę żeby:

- na tym kablu pojawił się prad z J317 

- pin 11 z edc15 połączyć z pinem 7 17pinowej czerwonej wtyczki - kabel czerwono-biały 

 

 

Edytowane przez Banan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczekaj obczaje reszte w wolnej chwili , trochę namieszałem i już poprawiłem , wkradł mi się schemat z A6 C5 - w 2001  jest już moduł wentylatorów przecież  :facepalm: czyli przeróbka wiązki tylko 

 

jednak nie przeróbka wiązki bo łączysz ten kabel  kostka brązowa pin 1 kabel czerwono-szary z pinem 15 białej 17pinowej wtyczki wiązki AVF

 

Edytowane przez Banan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Pawelwhiteb7 napisał:

Kostki od strony wiązki BRD zostały mi 3 kable

Kostka czerwona Pin 13 kabel zielono brązowy

to nie zielono brazowy a zielono czerwony - to linia K do diagnostyki - łączysz z pinem 16 ECU edc15  / pinem 6 z brazowej 10 pinowej wtyczki wiązki AVF 

 

2 godziny temu, Pawelwhiteb7 napisał:

Kostki od strony wiązki BRD zostały mi 3 kable

 

kostka biała pin 12 kabel brązowo niebieski

nie znalazłem takiego pinu w schemacie , sprawdź czy o dobrym piszesz 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten kabelek łaczy pin d3 klimatronika z pinem 2 wtyczki zawru regulacji cisnienia sprezarki klimatyzacji 

 

w wiązce AVF ten kabel jest w pinie 5 czerwonej 17 pinowej wtyczki 

Edytowane przez Banan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...