Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Komunikat o awarii systemu kierowniczego przy odpalaniu


robek-20

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Od niedawna przy odpalaniu pojawia mi się komunikat o awarii układu kierowniczego ( taka czerwona kierownica - komunikat o niesprawnym układzie aby przerwać jazdę)

Dodam,że nie dzieje się to za każdym razem...jakoś tak sporadycznie. Np. dzisiaj pokazał mi się właśnie ten komunikat, próbowałem poruszać kierownicą w lewo i prawo ale stawiała opór więc wyłączyłem zapłon i spróbowałem ponownie. Kierownica się odblokowała ale pojawiła się pomarańczowa kontrolka ECP.

Pojeździłem tak chwile, zgasiłem silnik i przy ponownym odpaleniu już wszystko było ok...ani ECP ani problemu ze wspomaganiem.

Co może być przyczyną - pacjent a4 b8 1.8tfsi rocznik 2014. Myślałem żeby sprawdzić poziom płynu do wspomagania ale nigdzie nie mogę namierzyć zbiorniczka, słyszałem ze może być wspomaganie elektryczne.

Ktoś pomoże?? Podpowie co może być przyczyna i jak się z tym uporać, jeszcze nie byłem podpiąć pod kompa na razie chce się cokolwiek dowiedzieć co się dzieje.

Z góry dzięki i pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polifty nie mają płynu bo układ jest elektryczny a nie hydrauliczny. Bez podpięcia pod kompa i pełnego autoscanu to wróżenie a nie diagnozowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.08.2022 o 10:20, Muskel1 napisał:

 

 

Polifty nie mają płynu bo układ jest elektryczny a nie hydrauliczny. Bez podpięcia pod kompa i pełnego autoscanu to wróżenie a nie diagnozowanie.

 

Jutro jadę na podpięcie pod komputer i może coś więcej będę wiedział.

Po wstępnej rozmowie z mechanikiem powiedział że coś powoli się tam kończy jakiś moduł może. Ale obawiam mnie jedno,że ta kontrolka pojawia się sporadycznie i po którymś z rzędu odpaleniu gaśnie i auto odpala. Np ostatnio zaparkowałem pod sklepem po powrocie auto już nie odpaliło i pojawił się właśnie czerwony komunikat o awarii układu kierowniczego,próbowałem wiele razy i nic dopiero po odłączeniu klemy na chwilę za jakiś czas zaskoczyło i pali normalnie a pozostała jedynie kontrolka o braku płynu chłodzącego gdzie zbiorniczek mam pełny, i nie wiem czy wykaże to jakiś błąd w kompie teraz jak kontrolka się nie świeci czy będę musiał zaczekać aż problem pojawi się ponownie, masakra jakaś aż strach jechać gdzieś bo nie wiem kiedy dalej mi nie odpali

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.09.2022 o 16:02, Muskel1 napisał:

Powinien być zapisany błąd w sterowniku.

- J500 jednostka kontroli wspomagania kierownicy

- kod 1309 w gateway centrum kanu

- 051D - sterownik wspomagania kierownicy Brak sygnału

- 0414 - sterownik błąd kodowania

 

Coś takiego wyszło po podpięciu kompa. Coś poważnego mogą oznaczać te błędy??

Nie można było się połączyć bezpośrednio ze wspomaganiem i mechanik mówił że mogą być zabrudzone kostki ale żeby do nich się dostać trzeba auto na kanał więc umówioną mam wizytę i ciekawe co wyjdzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oroda,04,Styczen,2023,18:23:32:00009
Wersja VCDS: AKP 21.9.0 uruchomiony na Windows 10 x86
www.vcds.pl

                Adres 01: Silnik       Plik etykiet: 06L-906-264-CJE.clb
Oznaczenie elementu: 8K0 906 264 A    HW: 8K0 906 264
  Komponent i/lub wersja: 1.8l R4 TFSI  H09 0004
           Kodowanie: 0A190032232401022000
           Kod serwisu: WSC 06208 000 00000
              Zbiór danych ASAM: EV_ECM18TFS0218K0906264A 001004 (AU48)
                       ROD: EV_ECM18TFS0218K0906264A.rod
                      VCID: 2F6DA6BB761D45F1EC-807A
4 - ilooa znalezionych b3edów. Oto one:

14963 - Sterowanie wentylatora ch3odnicy 1
          P0691 00 [039] - Zwarcie z mas1
          Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów b3edów
             Ramka zamro?ona:
                    Stan b3edu: 00000001
                    Priorytet b3edu: 2
                    Czestooa b3edu: 1
                    Przebieg: 96566 km
                    Data: 2023.01.04
                    Czas: 17:42:37

                    Predkooa obrotowa silnika: 0.00 /min
                    Unormowana wartooa obci1?enia: 0.0 %
                    Predkooa pojazdu: 0 km/h
                    Temperatura p3ynu ch3odz1cego: 7 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 7 °C
                    Cionienie atmosferyczne: 990 mbar
                    Napiecie zacisku 30: 12.285 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
                    Silnik: stan pracy: ES
                    STATE_LS_SAE[1]: OL_CDN
                    T_AST_SAE: 0 s
                    MAP_MES_SAE: 99 kPa
                    Napiecie sondy lambda: Z1: S1 (sonda szerokopasmowa): 3.022 V
                    FAC_TPS_1_SAE: 16.406250 %
                    FUP_H_SAE: 690.0 kPa

14964 - Obwód steruj1cy wentylatora ch3odnicy p3ynu ch3odz1cego 1
          P0480 00 [038] - usterka elektryczna
          Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów b3edów
             Ramka zamro?ona:
                    Stan b3edu: 00000001
                    Priorytet b3edu: 2
                    Czestooa b3edu: 5
                    Przebieg: 96566 km
                    Data: 2023.01.04
                    Czas: 17:42:53

                    Predkooa obrotowa silnika: 0.00 /min
                    Unormowana wartooa obci1?enia: 0.0 %
                    Predkooa pojazdu: 0 km/h
                    Temperatura p3ynu ch3odz1cego: 7 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 6 °C
                    Cionienie atmosferyczne: 990 mbar
                    Napiecie zacisku 30: 12.265 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
                    Silnik: stan pracy: ES
                    STATE_LS_SAE[1]: OL_CDN
                    T_AST_SAE: 0 s
                    MAP_MES_SAE: 99 kPa
                    Napiecie sondy lambda: Z1: S1 (sonda szerokopasmowa): 3.022 V
                    FAC_TPS_1_SAE: 16.406250 %
                    FUP_H_SAE: 690.0 kPa

15282 - Rozrusznik nie obraca sie
          P3054 00 [167] - Mechanicznie zablokowany lub usterka elektryczna
          MIL zapalona - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów b3edów
             Ramka zamro?ona:
                    Stan b3edu: 00000001
                    Priorytet b3edu: 2
                    Czestooa b3edu: 1
                    Przebieg: 96566 km
                    Data: 2023.01.04
                    Czas: 17:41:43

                    Predkooa obrotowa silnika: 0.00 /min
                    Unormowana wartooa obci1?enia: 0.0 %
                    Predkooa pojazdu: 0 km/h
                    Temperatura p3ynu ch3odz1cego: 7 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 6 °C
                    Cionienie atmosferyczne: 990 mbar
                    Napiecie zacisku 30: 11.933 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
                    Silnik: stan pracy: ES
                    STATE_LS_SAE[1]: INI
                    T_AST_SAE: 0 s
                    MAP_MES_SAE: 99 kPa
                    Napiecie sondy lambda: Z1: S1 (sonda szerokopasmowa): 2.065 V
                    FAC_TPS_1_SAE: 16.406250 %
                    FUP_H_SAE: 690.0 kPa

15426 - Brak komunikacji ze sterownikiem wspomagania kierownicy
          U0131 00 [039] - -
          Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów b3edów
             Ramka zamro?ona:
                    Stan b3edu: 00000001
                    Priorytet b3edu: 6
                    Czestooa b3edu: 4
                    Przebieg: 96566 km
                    Data: 2023.01.04
                    Czas: 17:41:42

                    Predkooa obrotowa silnika: 0.00 /min
                    Unormowana wartooa obci1?enia: 0.0 %
                    Predkooa pojazdu: 0 km/h
                    Temperatura p3ynu ch3odz1cego: 7 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 6 °C
                    Cionienie atmosferyczne: 990 mbar
                    Napiecie zacisku 30: 11.953 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
                    Silnik: stan pracy: ES
                    ECU_STATE: ENG_STOP
                    TOIL: 6 °C
                    okres od uruchomienia silnika: 0.0 s
                    T_ES: 699 min
                    Prze31cznik uk3adu utrzymywania predkooci: uruchomienie-Nacioniete WYL: nie
                    Prze31cznik uk3adu utrzymywania predkooci: uruchomienie-Tipp: zwalnianie: nie
                    Prze31cznik uk3adu utrzymywania predkooci: uruchomienie-Tipp: przyspieszanie: nie
                    Prze31cznik uk3adu utrzymywania predkooci: uruchomienie-Wprowadzanie: nie
                    Prze31cznik uk3adu utrzymywania predkooci: uruchomienie-Wznowienie: nie
                    Prze31cznik uk3adu utrzymywania predkooci: uruchomienie-Wiarygodny prze31cznik g3ówny: nie
                    Prze31cznik uk3adu utrzymywania predkooci: uruchomienie-Tipp: przyspieszanie/zwalnianie: stopien 2: nie
                    Prze31cznik uk3adu utrzymywania predkooci: uruchomienie-B31d obs3ugi: nie
                    Prze31cznik uk3adu utrzymywania predkooci: uruchomienie-Sygna3 sprzetu: g3ówny prze31cznik: Tak
                    Prze31cznik uk3adu utrzymywania predkooci: uruchomienie-DYwignia obs3ugi: niewiarygodny kod: nie
                    Prze31cznik uk3adu utrzymywania predkooci: uruchomienie-Nacionieto przycisk ogranicznika: nie
                    Prze31cznik uk3adu utrzymywania predkooci: uruchomienie-G3ówny prze31cznik WYL przez CAN: nie
                    Prze31cznik uk3adu utrzymywania predkooci: uruchomienie-Wersja zosta3a pomyolnie wyuczona: Tak
                    STATE_ERR_ABC_PRED: 21


Kody gotowooci: 0000 0000"
content://com.whatsapp.provider.media/item/68d39dca-bedc-4c5a-9ee5-a3573cdbff6a#:~:text=Oroda%2C04%2CStyczen,gotowooci%3A%200000%200000 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.09.2022 o 16:14, Muskel1 napisał(a):

Wrzuc pełny autoscan a nie urywki.

PANIE KOLEGO WRSCAJAC DO TEMATU SWOIM FACHIWYM OKIEM CO BYS MOGL POWIEDZIEC O TYCH BLEDACH? GDZIE MOZE SIEDZIEC PRZYCZYNA PRISZE O JAKIES PODPOWIEDZI BO JUZ RECE OPADAJĄ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Nie pisz dużymi literami.

2. Miałeś wrzucić pełny autoscan (plik tekstowy, który zapisuje vcds).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oroda,04,Styczen,2023,18:23:32:00009
Wersja VCDS: AKP 21.9.0 uruchomiony na Windows 10 x86
www.vcds.pl

                Adres 01: Silnik       Plik etykiet: 06L-906-264-CJE.clb
Oznaczenie elementu: 8K0 906 264 A    HW: 8K0 906 264
  Komponent i/lub wersja: 1.8l R4 TFSI  H09 0004
           Kodowanie: 0A190032232401022000
           Kod serwisu: WSC 06208 000 00000
              Zbiór danych ASAM: EV_ECM18TFS0218K0906264A 001004 (AU48)
                       ROD: EV_ECM18TFS0218K0906264A.rod
                      VCID: 2F6DA6BB761D45F1EC-807A
4 - ilooa znalezionych b3edów. Oto one:

14963 - Sterowanie wentylatora ch3odnicy 1
          P0691 00 [039] - Zwarcie z mas1
          Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów b3edów
             Ramka zamro?ona:
                    Stan b3edu: 00000001
                    Priorytet b3edu: 2
                    Czestooa b3edu: 1
                    Przebieg: 96566 km
                    Data: 2023.01.04
                    Czas: 17:42:37

                    Predkooa obrotowa silnika: 0.00 /min
                    Unormowana wartooa obci1?enia: 0.0 %
                    Predkooa pojazdu: 0 km/h
                    Temperatura p3ynu ch3odz1cego: 7 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 7 °C
                    Cionienie atmosferyczne: 990 mbar
                    Napiecie zacisku 30: 12.285 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
                    Silnik: stan pracy: ES
                    STATE_LS_SAE[1]: OL_CDN
                    T_AST_SAE: 0 s
                    MAP_MES_SAE: 99 kPa
                    Napiecie sondy lambda: Z1: S1 (sonda szerokopasmowa): 3.022 V
                    FAC_TPS_1_SAE: 16.406250 %
                    FUP_H_SAE: 690.0 kPa

14964 - Obwód steruj1cy wentylatora ch3odnicy p3ynu ch3odz1cego 1
          P0480 00 [038] - usterka elektryczna
          Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów b3edów
             Ramka zamro?ona:
                    Stan b3edu: 00000001
                    Priorytet b3edu: 2
                    Czestooa b3edu: 5
                    Przebieg: 96566 km
                    Data: 2023.01.04
                    Czas: 17:42:53

                    Predkooa obrotowa silnika: 0.00 /min
                    Unormowana wartooa obci1?enia: 0.0 %
                    Predkooa pojazdu: 0 km/h
                    Temperatura p3ynu ch3odz1cego: 7 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 6 °C
                    Cionienie atmosferyczne: 990 mbar
                    Napiecie zacisku 30: 12.265 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
                    Silnik: stan pracy: ES
                    STATE_LS_SAE[1]: OL_CDN
                    T_AST_SAE: 0 s
                    MAP_MES_SAE: 99 kPa
                    Napiecie sondy lambda: Z1: S1 (sonda szerokopasmowa): 3.022 V
                    FAC_TPS_1_SAE: 16.406250 %
                    FUP_H_SAE: 690.0 kPa

15282 - Rozrusznik nie obraca sie
          P3054 00 [167] - Mechanicznie zablokowany lub usterka elektryczna
          MIL zapalona - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów b3edów
             Ramka zamro?ona:
                    Stan b3edu: 00000001
                    Priorytet b3edu: 2
                    Czestooa b3edu: 1
                    Przebieg: 96566 km
                    Data: 2023.01.04
                    Czas: 17:41:43

                    Predkooa obrotowa silnika: 0.00 /min
                    Unormowana wartooa obci1?enia: 0.0 %
                    Predkooa pojazdu: 0 km/h
                    Temperatura p3ynu ch3odz1cego: 7 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 6 °C
                    Cionienie atmosferyczne: 990 mbar
                    Napiecie zacisku 30: 11.933 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
                    Silnik: stan pracy: ES
                    STATE_LS_SAE[1]: INI
                    T_AST_SAE: 0 s
                    MAP_MES_SAE: 99 kPa
                    Napiecie sondy lambda: Z1: S1 (sonda szerokopasmowa): 2.065 V
                    FAC_TPS_1_SAE: 16.406250 %
                    FUP_H_SAE: 690.0 kPa

15426 - Brak komunikacji ze sterownikiem wspomagania kierownicy
          U0131 00 [039] - -
          Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów b3edów
             Ramka zamro?ona:
                    Stan b3edu: 00000001
                    Priorytet b3edu: 6
                    Czestooa b3edu: 4
                    Przebieg: 96566 km
                    Data: 2023.01.04
                    Czas: 17:41:42

                    Predkooa obrotowa silnika: 0.00 /min
                    Unormowana wartooa obci1?enia: 0.0 %
                    Predkooa pojazdu: 0 km/h
                    Temperatura p3ynu ch3odz1cego: 7 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 6 °C
                    Cionienie atmosferyczne: 990 mbar
                    Napiecie zacisku 30: 11.953 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
                    Silnik: stan pracy: ES
                    ECU_STATE: ENG_STOP
                    TOIL: 6 °C
                    okres od uruchomienia silnika: 0.0 s
                    T_ES: 699 min
                    Prze31cznik uk3adu utrzymywania predkooci: uruchomienie-Nacioniete WYL: nie
                    Prze31cznik uk3adu utrzymywania predkooci: uruchomienie-Tipp: zwalnianie: nie
                    Prze31cznik uk3adu utrzymywania predkooci: uruchomienie-Tipp: przyspieszanie: nie
                    Prze31cznik uk3adu utrzymywania predkooci: uruchomienie-Wprowadzanie: nie
                    Prze31cznik uk3adu utrzymywania predkooci: uruchomienie-Wznowienie: nie
                    Prze31cznik uk3adu utrzymywania predkooci: uruchomienie-Wiarygodny prze31cznik g3ówny: nie
                    Prze31cznik uk3adu utrzymywania predkooci: uruchomienie-Tipp: przyspieszanie/zwalnianie: stopien 2: nie
                    Prze31cznik uk3adu utrzymywania predkooci: uruchomienie-B31d obs3ugi: nie
                    Prze31cznik uk3adu utrzymywania predkooci: uruchomienie-Sygna3 sprzetu: g3ówny prze31cznik: Tak
                    Prze31cznik uk3adu utrzymywania predkooci: uruchomienie-DYwignia obs3ugi: niewiarygodny kod: nie
                    Prze31cznik uk3adu utrzymywania predkooci: uruchomienie-Nacionieto przycisk ogranicznika: nie
                    Prze31cznik uk3adu utrzymywania predkooci: uruchomienie-G3ówny prze31cznik WYL przez CAN: nie
                    Prze31cznik uk3adu utrzymywania predkooci: uruchomienie-Wersja zosta3a pomyolnie wyuczona: Tak
                    STATE_ERR_ABC_PRED: 21


Kody gotowooci: 0000 0000"
content://com.whatsapp.provider.media/item/68d39dca-bedc-4c5a-9ee5-a3573cdbff6a#:~:text=Oroda%2C04%2CStyczen,gotowooci%3A%200000%200000 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...