Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pomiar bicia piast A4 B6


szpakuziom
Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez szpakuziom,

Rekomendowane odpowiedzi

dziwna sprawa, ze przy tak małym biciu na tarczy masz wibracje na całym aucie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Dev napisał(a):

dziwna sprawa, ze przy tak małym biciu na tarczy masz wibracje na całym aucie

No mega dziwna sprawa, już nie wiem co może być przyczyną. Może zawiecha coś, chociaż rok  temu zmieniałem na SKV

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.02.2023 o 20:43, szpakuziom napisał(a):

Na co można zwrócić jeszcze uwagę?

Na luz na łożyskach w piastach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma nowe piasty i łożyska z tego co pisał. Jak pedał też drży to raczej nie zawieszenie. Nie masz wadliwego czujnika ABS lub samego sterownika i to on powoduje te wibracje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Langista napisał(a):

Ma nowe piasty i łożyska z tego co pisał. Jak pedał też drży to raczej nie zawieszenie. Nie masz wadliwego czujnika ABS lub samego sterownika i to on powoduje te wibracje?

Żadnego błędu. Dziś zmieniłem koła na letnie, aby sprawdzić, ale nadal to samo. Tarcze mierzyłem już wszystkie z 5 razy,  ciepłe i zimne, na lewej tarczy z przodu czujnik w pewnym momencie pokazał niecałe 5 setek,(probowalem w różnych pozycjach przykładać), ale też nie wiem czy ten czujnik prawdę pokazuje i na ile można mu wierzyć, niby nowy, ale to różnie bywa. Dla mnie to dziwne, bo piasty zmieniane, łożyska zmieniane, wszystko składane nówka sztuka, bo chciałem mieć porządnie zrobione i d*pa. Chyba strzelam i będę brał nowe tarcze zaś na przód, ale zimmermanowi już nie zaufam, bo to będzie trzeci komplet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Langista napisał(a):

A jak docierałeś to od pierwszego hamowania tak było?

Jak wymieniałem przód, to przy docieraniu nie było bicia, pojawiło się około 1500-2000km po docieraniu. Ostatnio trochę jeździłem autostradą, i miałem kilka większych hamowań, ale bez przesady, to wibracje się nasiliły, wtedy pomierzyłem z przodu tarcze, później tył no i tył miał 7 setek bicia, no to wymieniłem, ale nadal to samo. Wczoraj jeszcze zauważyłem, że jak dojeżdżam do świateł, to czuć takie pulsacyjne hamowanie przy minimalnie wciśniętym pedale, tak jakby któraś tarcza była krzywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Langista napisał(a):

Zostaje reklamacja..

No niestety. Dam znać po wymianie, mega ciekaw jestem, czy to taka jakość tych części teraz, czy wina czegoś innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bez powodu coraz to.mniej tych tarcz schodzi. Pamiętasz jaki konkretny model tarcz brałeś? Ja już dwa lata temu zaobserwowałem mega słabe wykonanie tych tarcz ale na szczęście nie miałem takich problemów jak Ty. Piszczą przy hamowaniu po rozgrzaniu ale bicia nie miałem.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Langista napisał(a):

Nie bez powodu coraz to.mniej tych tarcz schodzi. Pamiętasz jaki konkretny model tarcz brałeś? Ja już dwa lata temu zaobserwowałem mega słabe wykonanie tych tarcz ale na szczęście nie miałem takich problemów jak Ty. Piszczą przy hamowaniu po rozgrzaniu ale bicia nie miałem.

 

 

Modelu nie pamiętam, muszę popatrzeć w gratach, może mam pudełko jeszcze. U mnie popiskiwały po około 500km, ale potem przeszło i cisza. Teraz zastanawiam się nad TRW i nad Rotinger'em + do tego ferrodo premier, bardziej do mnie przemawia rotinger, ale nie wiem jak cenowo to będzie wyglądać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Langista napisał(a):

Ja bym brał ATE, ile bym tego nie montował to problemów nigdy nie było.

No właśnie szwagier też cały czas mi polecał ATE, mówi że nigdy nie miał problemów, a z innymi tak. Klocki ferodo do tego, czy ate?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 'dziurawe' Zimmermannny na przodzie 320 i nie narzekam jest równo , nic nie drży  hamują jak trzeba.

 

Jak reklamacja nie wyjdzie to może przetocz tarcze na aucie  ?  :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, szpakuziom napisał(a):

No właśnie szwagier też cały czas mi polecał ATE, mówi że nigdy nie miał problemów, a z innymi tak. Klocki ferodo do tego, czy ate?

Klocki i tarcze ATE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, dekiel 13 napisał(a):

Ja mam 'dziurawe' Zimmermannny na przodzie 320 i nie narzekam jest równo , nic nie drży  hamują jak trzeba.

 

Jak reklamacja nie wyjdzie to może przetocz tarcze na aucie  ?  :mysli:

No to już drugi komplet tej firmy, a zrobiłem książkowo, tak jak należy, żadnych smarów, szczotki drucianej w rękach nie miałem, bo składane wszystko na nowych cżęściach. Nie wiem jeszcze czy to tarcze w 100%, bo czujnik zegarowy mówi co innego, dopiero jak wymienię, to się potwierdzi. Ale jak telepie kierą, pedałem hamulca i ogólnie budą, a w dodatku pulsacyjne hamowanie przy toczeniu auta, to wiele na nie wskazuje. Jeszcze przed wymianą spróbuje poobracać tarczą i zobaczę co wtedy będzie się działo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli z hamulcami , piastą i łożyskiem jest ok na 110%  to chyba się trzeba czepić luzu na półosi idąc dalej . :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, szpakuziom napisał(a):

Wczoraj jeszcze zauważyłem, że jak dojeżdżam do świateł, to czuć takie pulsacyjne hamowanie przy minimalnie wciśniętym pedale, tak jakby któraś tarcza była krzywa.

U mnie takie pulsowanie było przez luzy na wahaczach. Wyryło tarcze tak, że po wymianie zawieszenia telepało jeszcze bardziej przy hamowaniu ale już po zmianie tarcz, wyczyszczeniu wszystkiego i pomierzeniu jest igła. Ja bym na Twoim miejscu tam szukał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, afroo. napisał(a):

U mnie takie pulsowanie było przez luzy na wahaczach. Wyryło tarcze tak, że po wymianie zawieszenia telepało jeszcze bardziej przy hamowaniu ale już po zmianie tarcz, wyczyszczeniu wszystkiego i pomierzeniu jest igła. Ja bym na Twoim miejscu tam szukał.

Wahacze wymieniałem z 10tyś temu, czyżby już coś się z nimi działo?

 

2 godziny temu, dekiel 13 napisał(a):

Jeśli z hamulcami , piastą i łożyskiem jest ok na 110%  to chyba się trzeba czepić luzu na półosi idąc dalej . :mysli:

Luzy mam identyczne jak na tym filmie, ale czy to by powodowało drgania na kierownicy, pedale hamulca i ogólnie budzie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...