Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Rozładowywanie akumulatora, napięcie akumulatora podczas jazdy.


rav1985

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, czy na włączonym silniku napięcie akumulatora 13,2 - 13,5 jest normalne? czy to za niskie wartości? Szukam rozwiązania problemu ponieważ po wymienia akumulatora varta 60 aH podziałał raptem 2 tygodnie , dzisiaj rano nie odpalił , napięcie jego spoczynkowe wynosiło 7 v ,dzień wcześniej jeździł noramlnie . Po odpaleniu na kable i przejechaniu ok 40 km , napięcie spoczynkowe ok 12,5 v, naładowanie wzrosło do 78 % natomiast napięcie podczas jazdy w 80 % wynosiło jak pisałem wcześniej 13- 13,5 v , zdarzało się że wskakiwało na ponad 15 v i za chwilkę spadało(dane z vcds). Pobór prądu spoczynkowego wynosi ok 0,01 A . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki miałeś aku przed wymianą (AGM czy zwykły)?

Na jaki wymieniłeś?

Zakodowałeś aku po wymianie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Koalakm napisał(a):

Jaka jest wartosc ladowania na biegu jalowym?

miernikiem na klemech 13,3 v 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MIałem varte agm 6R0 915 105 A v 12v 58 Ah 340 A, po numerze dali mi vertę silver dynamic oczywiście agm 12v , 60 Ah 680 A, 560 901 068 

Edytowane przez rav1985
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, rav1985 napisał(a):

miernikiem na klemech 13,3 v 

ladowanie jest za niskie - powinno wynosic powyzej 14. Alternator do sprawdzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, rav1985 napisał(a):

MIałem varte agm 6R0 915 105 A v 12v 58 Ah 340 A, po numerze dali mi vertę silver dynamic oczywiście agm 12v , 60 Ah 680 A, 560 901 068 

Zakodowałeś wymianę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Zakodowałeś wymianę?

Tak, sn został zmieniłem na 60 Ah.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napięcie ładowania może spaść do 13V gdy aku jest w pełni naładowany więc może ale nie musi to koniecznie oznaczać usterki alternatora. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Muskel1 napisał(a):

Napięcie ładowania może spaść do 13V gdy aku jest w pełni naładowany więc może ale nie musi to koniecznie oznaczać usterki alternatora. 

Jakieś pomysły ? Czemu nagle rano aku był rozładowany ? Czy info ze aku jest naładowany w 99  % mimo iż prąd jest ok 13,3 po uruchomieniu wyklucza uszkodzenie alternatora ? Przecież ładuje. Jeszcze jedno pytanie czy prąd podczas jazdy musi być w miarę stały ? Czy moze skakać między wartościami 12,8 - 15 v - to są wartości skrajne , ale tyle tez pokazywało . Głównie było to ok 13,3-13,5 . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógł być jakiś pożeracz prądu (sterowniki nie uśpiły się).

Ładowanie nie jest stałą wartością i jest zależne od poziomu naładowania aku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Muskel1 napisał(a):

Mógł być jakiś pożeracz prądu (sterowniki nie uśpiły się).

Ładowanie nie jest stałą wartością i jest zależne od poziomu naładowania aku.

 Dobra , zobaczę rano . Powiedz mi tylko jedno. Przejadę się wieczorkiem przed wyjściem z samochodu sprawdzę stan naładowania akumulatora , zakładając ze nie ma pożeracza prądu to rano powiedzmy po 12 godzinach temp w nocy ok 0st stan naładowania jaka wartość powinien pokazać ? Identyczna ? Czy może spaść o kilka (ile ) procent ? Żebym wiedział ze wszystko mieści się w normie . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oblicz sobie. Zmierz jaki jest pobór w spoczynku i pomnóż o czas jaki auto stało. W ten sposób wyliczysz po jakim czasie pojemność aku spadnie do stanu wyczerpania.
Napięcie aku zależne jest od poziomu jego naładowania i po nocy nie powinno wiele różnic się od napięcia po odstawieniu auta. Temperatura otoczenia wpływa także na napięcie aku. Napięcie aku bezpośrednio po odstawieniu/ładowaniu aku jest nieco wyższe niż po kilku godz.

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Muskel1 napisał(a):

Oblicz sobie. Zmierz jaki jest pobór w spoczynku i pomnóż o czas jaki auto stało. W ten sposób wyliczysz po jakim czasie pojemność aku spadnie do stanu wyczerpania.
Napięcie aku zależne jest od poziomu jego naładowania i po nocy nie powinno wiele różnic się od napięcia po odstawieniu auta. Temperatura otoczenia wpływa także na napięcie aku. Napięcie aku bezpośrednio po odstawieniu/ładowaniu aku jest nieco wyższe niż po kilku godz.

Ok tak zrobię , te audi maja coś takiego jak inteligentne ładowanie ? Zauważyłem ze średnio jest ok 13.3v ( stan naładowania aku 85 %) jak zjeżdżam z górki i jest rekuperacja to pokazuje ponad 15 v czasami tez pokazuje ponad 14 , ale do tego jeszcze nie mogę znaleźć jakiejś zależności . Samochodem głównie jeździ żona po mieście , krótkie odcinki . Czy w takich warunkach akumulator może być niedoladowywany , a wręcz rozładowywany ? Cały czas szukam w głowie przyczyny ze nie zapalił rano . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, rav1985 napisał(a):

Ok tak zrobię , te audi maja coś takiego jak inteligentne ładowanie ? Zauważyłem ze średnio jest ok 13.3v ( stan naładowania aku 85 %) jak zjeżdżam z górki i jest rekuperacja to pokazuje ponad 15 v czasami tez pokazuje ponad 14 , ale do tego jeszcze nie mogę znaleźć jakiejś zależności . Samochodem głównie jeździ żona po mieście , krótkie odcinki . Czy w takich warunkach akumulator może być niedoladowywany , a wręcz rozładowywany ? Cały czas szukam w głowie przyczyny ze nie zapalił rano . 

Powiedz jeszcze czy takie objawy jak napisałem mogą jednak wskazywać ze coś jest uszkodzone w samochodzie ? Alternator , regulator napięcia ? Czy te parametry które podaje raczej to wykluczają ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Muskel1 napisał(a):

może ale nie musi to koniecznie oznaczać usterki alternatora. 

Niech kolega odpali auto, włączy wiele rzeczy jak światła, dmuchawa, klima, podgrzewanie siedzeń, lusterek tylnej szyby i zmierzy wtedy ładowanie. Jeżeli wtedy ładowanie będzie poniżej 13,8 to alternator do naprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, rav1985 napisał(a):

Ok tak zrobię , te audi maja coś takiego jak inteligentne ładowanie ? Zauważyłem ze średnio jest ok 13.3v ( stan naładowania aku 85 %) jak zjeżdżam z górki i jest rekuperacja to pokazuje ponad 15 v czasami tez pokazuje ponad 14 , ale do tego jeszcze nie mogę znaleźć jakiejś zależności . Samochodem głównie jeździ żona po mieście , krótkie odcinki . Czy w takich warunkach akumulator może być niedoladowywany , a wręcz rozładowywany ? Cały czas szukam w głowie przyczyny ze nie zapalił rano . 

Tak, poprzez zastosowaną rekuperację ładowanie nie jest stałym napięciem i aku nie zostaje celowo naładowany do 100% aby właśnie w czasie odyskiwania energi, można to ładowanie, wyższe napięcie (ponad 15V) wykorzystać do ładowania aku.

Napięcie ładowania jest tak jak już wcześniej pisałem zależne od stanu naładowania aku temp itp. Czym bardziej naładowane tym niższe napięcie ładowania. Moim zdaniem wszystko jest w normie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Koalakm napisał(a):

Niech kolega odpali auto, włączy wiele rzeczy jak światła, dmuchawa, klima, podgrzewanie siedzeń, lusterek tylnej szyby i zmierzy wtedy ładowanie. Jeżeli wtedy ładowanie będzie poniżej 13,8 to alternator do naprawy.

A jak do tego się ustosunkujesz ? Tu piszą o tych niższych napięciach

WWW.FORUMSAMOCHODOWE.PL

Posiadam samochód marki VW z systemem Start-stop. Zastosowany akumulator to Centra AGM.Auto...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Muskel1 napisał(a):

Tak, poprzez zastosowaną rekuperację ładowanie nie jest stałym napięciem i aku nie zostaje celowo naładowany do 100% aby właśnie w czasie odyskiwania energi, można to ładowanie, wyższe napięcie (ponad 15V) wykorzystać do ładowania aku.

Napięcie ładowania jest tak jak już wcześniej pisałem zależne od stanu naładowania aku temp itp. Czym bardziej naładowane tym niższe napięcie ładowania. Moim zdaniem wszystko jest w normie.

 

Sprawa wygląda następująco: Wczoraj wieczorem zrobiłem ok 30 km po trasie, samochód zaparkowany ok 21. Dzisiaj rano samochód zapalił. Akumulator po nocy zimny miał 12,1 v na klemach, po przejechaniu 5 km i wyłączeniu ok 12,5 v , w drodze napięcie  przeważnie 13,3 v, momentami 14,4 v. Stan naładowania w vcds rano pokazywał 88 % .  Teraz pytanie następne , może jest gdzieś delikatny spadek napięcia między alternatorem a akumulatorem , Jest w b9 dojście żeby zmierzyć napięcie na alternatorze?  Na pierwszy rzut oka nie mogę zlokalizować śruby plusa. Może to jest przyczyna , że na krótkich odcinkach po mieście nie doładowuje . Nawet na krótkich odcinkach nie wydaje mi się żeby dwu tygodniowy aku nie odpalił. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod maską masz pod czerwonym dekielkiem klemę plusową. Tam możesz zmierzyć napięcie, następnie z tyłu na klemie plusowej akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...